سفارش تبلیغ
صبا ویژن




آموزش :

مخفی کردن پارتیشن های ویندوز
تا حالا براتون این سوال پیش اومده که چطور میشه یکی از درایو های ویندوز رو به صورت کامل مخفی کرد ؟ برای این کار مسیر زیر رو دنبال کنید :
اول روی My Computer کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Manage رو انتخاب کنید. در پنجره باز شده از شاخه Storage گزینه Disk Management رو انتخاب کنید. تمام پارتیشن های هاردتون سمت راست نمایش داده می شوند. هر پارتیشنی رو که میخواهید حذف بشه، روش کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter and Paths … و در پنجره جدید کلید Remove رو کلیک کنید تا درایو مورد نظر از My Computer حذف بشه.
برای برگرداندن پارتیشن هم مسیر قبل تکرار کنید. این بار در آخرین مرحله به جای کلید Remove، کلید Add… رو کلیک کنید.

حذف پیغام پر شدن فضای دیسک
هنگامی مقدار فضای خالی یک درایو به کمتر از 200 مگابایت کاهش می رسد، این هشدار ظاهر می شود. و وقتی مقدار فضای خالی به کمتر از 80 مگابایت رسید به فاصله هر نیم ساعت و به مدت 30 ثانیه پیغام ظاهر می شود. با رسیدن مقدار فضای خالی به کمتر از 50 مگابایت حساسیت ویندوز بیشتر شده و پیغام هشدار را هر 5 دقیقه و به مدت 30 ثانیه به نمایش در می آورد. این پیغام بعضی موارد خوب است ولی اکثر مواد یک مزاحم واقعی است! چون اکثر کاربران از حافظه خالی موجود و پر شدن آن آگاه هستند، ولی بعضی مواقع به علت وجود یک سری اطلاعات نمی توان دست به یک خانه تکانی زد. برای خلاص شدن از این هشدارها یک ترفند ساده رجیستری وجود داره.

مراحل زیر را دنبال کنید :
1.     از حوزه Run  فرمان regedit را صادر کنید.
2.     در رجیستری این کلید را در آن پیدا کنید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

3.     در یک فضای خالی از سمت راست پنجره، کلیک راست کرده و گزینه New  سپس DWORD Value را انتخاب کنید.
4.      نام متغیر جدید را NoLowDiskSpaceChecks بگذارید. (به حروف بزرگ و کوچک دقت کنید.)
5.      روی این متغیر دو بار کلیک کرده و مقدار 1 به آن بدهید.
6.      از رجیستری خارج شده و کامپیوتر را بوت کنید تا نتیجه را ببینید. (توجه داشته باشید با این کار این هشدار برای تمامی درایوها از کار خواهد افتاد.)

نمایش فایل های Super Hidden (مخفی)
اگر یادتون باشه، هفته اول در همین قسمت مطلبی داشتیم در مورد اینکه چطور فایل ها و پوشه ها رو مخفی تر (!!) کرد. امروز روش پیدا کردن اینجور فایل ها روی سیستم رو براتون شرح میدیم. تنظیمات زیر باعث میشه که کلیه فایل های مخفی سیستم عامل در Explorer ویندوز نمایش داده شده و به هنگام جستجو توسط Explorer قابل شناسایی باشند. برای این کار میتونید از دو روش استفاده کنید :

1.       روش ساده تر استفاده از پنجره My Computer  یا Control Panel و تنظیمات Folder Option است. در این پنجره و در سربرگ View دنبال گزینه Hide protected operating system files بگردید. حالا تیک کنار اون رو بردارید و Ok کنید. به همین راحتی ...

2.       یه روش عجیب غریب تر و البته درست و حسابی تر این کار استفاده از تنظیمات رجیستری است. وارد رجیستری شده و کلید زیر رو پیدا کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

یک مقدار جدید از نوع DWORD با نام ShowSuperHidden ایجاد کرده و مقدار آن را برابر 1 قرار دهید تا فایل های مخفی سیستم عامل در Explorer نمایش داده شوند. برای باز گرداندن به حالت اولیه مقدار فوق را برابر 0 بگذارید.

با تشکر از : معین حساب (انجمن حسابداری)

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 19 :  http://www.loghat.com
فرهنگ لغت
زبان آلمانی به فارسی و برعکس.


اصطلاحات، فناوری :

 

اگر اهل گشت و گذار در سایت های مرتبط با برنامه نویسی وب باشید، حتما درباره Ajax چیزهایی شنیده اید که یکی دو سالی است سر و صدای زیادی به پا کرده است. برخی معتقدند Ajax یکی از ارکان فنی موج جدیدی است که به WEB 2.0 معروف شده است. نسخه دوم Yahoo Mail که به نسخه بتا معروف است، از همین فناوری استفاده می‌کند. سرویس Gmail و Google Map نیز از این فناوری استفاده می‌کنند، انجمن‌ها و تریبون ‌های آنلاین مملو از مقالات و اظهار نظر های مربوط به Ajax است و همزمان تلاش ‌های وسیعی در جریان است تا این فناوری جدید همچنان به صورت اپن سورس باقی بماند و انحصاری نشود.

Ajax چیست ؟

واژه Ajax با تلفظ (ای‌جکس) یا (ای‌ژاکس) سرنام عبارت Asynchronous Java and XML و به معنی < ترکیب نامتقارن جاوا اسکریپت و XML > است. ماهیت صفحات وب و پروتکل HTTP به گونه‌ای است که به طور معمول وقتی درحال وب‌گردی هستیم، به ازای هر کنش و واکنش میان ما و سایتی که در حال کار با آن هستیم، کل یک صفحه وب از نو بارگذاری و تازه‌سازی (Refresh) می‌شود.

ای‌جکس فناوری جدیدی است که تغییر محسوسی را در این سناریو به وجود می‌آورد؛ به این ترتیب که به جای بارگذاری مجدد کل صفحه، فقط قسمتی تغییر می‌کند که قرار است اطلاعات جدید را به نمایش درآورد و کلیه عملیات ارسال اطلاعات و دریافت نتایج در پشت صحنه انجام می‌شود. در نتیجه هیچ‌گاه صفحه سفید و خالی وب در فواصل کنش و واکنش‌های هنگام کار با مرورگر دیده نمی‌شود و احساسی مشابه تجربه کار با یک نرم‌افزار دسکتاپ به کاربر دست می‌دهد.

جادوی ای‌جاکس چیزی نیست جز یک فکر بکر و آن هم ترکیب کردن جاوا اسکریپت و XML در قالب یک موجود ‌نرم‌افزاری جدید. اصطلاح Ajax را اولین بار کارشناسی از شرکت Adaptive Path به نام جسی جیمزگرت در مقاله‌ای با عنوان "ای‌جکس؛ رهیافت جدیدی در برنامه‌های تحت وب" مطرح کرد و خیلی سریع مورد استقبال گسترده برنامه نویسان وب در سراسر جهان قرارگرفت.

چرا Ajax این قدر اهمیت ‌دارد ؟

فناوری ای‌جکس جدید است و شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. ولی در حقیقت کل این شعبده بر اساس فناوری‌هایی بنا شده است که هم‌اکنون موجودند: جاوا اسکریپت و XML. هر دوی این فناوری‌ها تا حد زیادی باز هستند و منحصر به شرکت خاصی نیستند.

این فناوری از یک جنبه دیگر نیز اهمیت دارد. به‌دلیل عدم نیاز به بارگذاری مجدد کل یک صفحه وب، مقدار داده‌هایی که لازم است برای تکمیل یک تراکنش میان کاربر و سایت مبادله شود، به شدت کاهش می‌یابد و این به معنی افزایش محسوس سرعت نرم‌افزارهای تحت وب، سهولت به‌کارگیری اینترفیس ‌های مبتنی بر ای‌جکس و کاربر پسند تر شدن آن‌ها می‌شود.

با این همه مزایای ای‌جکس‌ به همین‌ موارد ختم نمی‌شود. تصور کنید وقتی در طول شبانه روز میلیاردها بار فرآیند بارگذاری مجدد صفحات وب تعاملی در شبکه اینترنت تکرار می‌شود، استفاده از ای‌جکس چگونه موجب آزاد شدن پهنای ‌باند اینترنت و در نتیجه میلیاردها دلار صرفه ‌جویی اقتصادی در این زمینه می‌شود و این به نوبه خود انقلابی در عرصه وب و فضای سایبر به شمار می‌رود. این تحول در شرایطی اتفاق می‌افتد که همزمان فناوری ‌های اینترنت پرسرعت همچون ADSL به شدت در حال رشد هستند.

حال تصور کنید اگر فناوری ای‌جکس در مقیاس گسترده‌ای مورد استفاده نرم‌افزار های تحت وب قرار گیرد، آنگاه افزایش سرعت کار با اینترنت چند برابر خواهد شد. چنین تحولی می‌تواند اینترنت را به کامپیوتر دوم کاربران تبدیل کند. به گونه‌ای که برای آن‌ها اجرای یک نرم ‌افزار از روی وب تفاوت محسوسی با اجرای آن از روی کامپیوتر دسکتاپ نداشته باشد. در این صورت ممکن است واقعا بخش مهمی از توان پردازشی نرم ‌افزارها، چه از نوع دسکتاپ و چه از نوع تحت وب به سیستم‌ های موسوم به Web Service واگذار شود

اگر از ای‌جکس خوشتان آمده است، پیشنهاد مکنم مقاله‌ <همه چیز درباره Ajax> که در ماهنامه شبکه - شماره 63 چاپ شده است را نیز بخوانید.

منبع : ماهنامه شبکه

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 18 :
  http://www.cheatplanet.com
اگه دنبال رمز بازی های کامپیوتری هستید یا در به در دنبال کد های تقلب میگردین، این سایت فکر کنم به دردتون بخوره.


سلام

مدتی پیش و قبل از شروع طرح آپ دیت روزانه وبلاگ، در پستی با عنوان < درباره وبلاگ > جزییات این طرح رو و در واقع شاید بهتر باشه بگم ذهنیات خودمون از این طرح رو برای دوستان شرح داده بودم و از همه دوستان برای شرکت در این طرح رسما دعوت به همکاری کردم.

غرض اینکه ظاهرا در اون زمان شاید به دلیل اینکه خیلی از دوستان هنوز وبلاگ رو نمی شناختند، یا کمتر به اون سر می زدند و یا هر دلیل دیگه ای اون مطلب رو نخوندند و یا شاید توجه کافی به اون نداشتند. در نتیجه غیر از یکی دو نفر تا به حال کسی برای همکاری اعلام آمادگی نکرده و خیلی ها هم فکر کردند که اصلا اجازه ندارند وارد این مجموعه شوند!

بنابراین مجددا از تک تک دوستانی که علاقه دارند در این قسمت فعالیت کنند، صمیمانه دعوت میکنم که به جمع ما اضافه شده و کمک کنند تا این کار هر چه بهتر انجام بشه. دوستان می توانند به جمع همکاران وبلاگ که اسامی اونها رو در ستون سمت راست هم می بینید اضافه شده، مسئولیت قسمتی از کار رو به عهده بگیرند و به صورت مستمر با وبلاگ همکاری کنند. در غیر این صورت اگر مطلب جالب و آموزنده ای رو سراغ دارید، میتونید اون رو به ایمیل وبلاگ در آدرس (qomelecom_weblog@yahoo.com) بفرستند تا در موعد مقتضی با نام خودتون در وبلاگ درج بشه. یه خواهش هم دارم، دوستانی که مطالبی رو می فرستند، حتما در انتهای هر مطلب منبع دقیق و اسم خودشون رو ذکر کنند.

یه نکته ی دیگه ای که وجود داره، سایت رسمی انجمن است. قبلا، هم در وبلاگ و هم در همایش اعلام کرده بودم که در حال زمینه سازی برای ایجاد سایت انجمن هستیم، و صد البته که این امر هم بدون همکاری دوستان لطفی نداره. یه دعوت رسمی دیگه میکنم از عزیزانی که تجربیاتی در زمینه طراحی وب، گرافیک و مباحث مرتبط با سایت دارند. امیدوارم دوستان این دعوت رو بی پاسخ نگذارند. راستی هنوز Domain سایت انتخاب نشده. پیشنهادی اگر دارید فقط برای خودتون نگه ندارید !!

عرض آخر اینکه انگار واقعا کار ما حرف نداره. نه ؟!! پس چرا کسی هیچی نمیگه ؟؟!! انتقادی، پیشنهادی، حرفی، حدیثی ...


دل نوشت !

معلم پای تخته داد می زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسیها،
لواشک بین خود تقسیم می کردند
و آن یکی در گوشه ای دیگر ( جوانان ) را ورق می زد
برای اینکه بی خود های و هوی می کرد و با آن شور بی پایان،
تساویهای جبری را نشان می داد
با خطی خوانا بر روی تخته ای کز ظلمتی تاریک غمگین بود
تساوی را چنین نوشت: یک با یک برابر است.
از میان جمع شاگردان یکی برخاست،
همیشه یک نفر باید بپاخیزد!
به آرامی سخن سرداد:
تساوی اشتباهی فاحش و محض است.
نگاه بچه ها ناگه به یک سو خیره گشت و
معلم مات بر جای ماند.
و او پرسید: اگر یک فرد انسان ، واحد یک بود 
                                               آیا باز یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهشی بود و سوالی سخت.
معلم خشمگین فریاد زد آری برابر بود.
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه زور و زر بدامن داشت بالا بود و آنکه 
                                    قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت پایین بود؟
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه صورت نقره گون، چون قرص مه می داشت بالا بود
                                    و آن سیه چرده که می نالید پایین بود؟
اگر یک فرد انسان واحد یک بود،
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفتخواران از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت:
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید،
                                                  یک با یک برابر نیست...

                                                                           ( خسرو گلسرخی )

خداوندا٬
به من بیاموز چگونه هنگامی که دستانم را بسته‌اند و زبانم را بریده‌اند بر ظلمی که با چشمانم می بینم صبر کنم!


اینترنت :

تازه ‌ترین سرویس گوگل، Web History نام دارد. اما Web History چیست ؟
بارها شده که سایت‌های خیلی جالبی در اینترنت پیدا کرده‌اید و آنها را به هر دلیل گم کرده‌اید. شاید آن موقع حس و حال بوک‌ مارک کردن سایت را نداشته‌اید، شاید سیستمتان هنگ کرده بود، شاید مرورگرتان کرش کرده بود، شاید یکی از اعضای خانواده تصادفی، مرورگر را بسته بود و شایدهای دیگر!

سرویس جدید گوگل یعنی Web History یا « تاریخچه وب » به شما امکان می دهد، سایت‌هایی را که قبلا از آنها بازدید کرده‌اید، مجددا پیدا کنید و برای پیدا کردن آنها جستجو کنید. این سرویس همچنین جستجو های شما را در گوگل ثبت می‌کند. سرویس « تاریخچه وب »، همچنین علایق اینترنتی شما را به شیوه جالبی ضبط و ثبت می‌کند. مثلا به شما می‌گوید که از چه سایت‌هایی بیشتر بازدید کرده‌ اید و یا اینکه بیشتر چه چیزهایی را جستجو کرده‌اید و اطلاعات مربوط به وب ‌گردی ‌های شما در سرورهای گوگل ذخیره می‌شود.

شما با مراجعه به آدرس http://www.google.com/history می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. بعد از رفتن به این آدرس باید این سرویس را فعال کنید. همیچنین باید تولبار گوگل را در مرورگر خود نصب کرده باشید. بعد از این کار نه تنها از کامپیوتر خودتان می‌توانید از امکانات «تاریخچه وب» استفاده کنید، بلکه در هر سیستم دیگری هم بعد از وارد شدن به اکانت گوگل خودتان می‌توانید، با این سرویس کار کنید.
خوب حالا به آدرسی که گفتم بروید تا توضیحات بعدی‌ام، برایتان ملموس باشد.

آیا می‌توانم اطلاعات مربوط به بعضی از وب ‌گردی‌ هایم را پاک کنم؟
بله، بعد از رفتن به http://www.google.com/history، روی Remove items کلیک کنید، آن قسمت از اطلاعاتی را که دوست دارید پاک شوند، انتخاب کنید و بعد حذف کنید.

آیا بقیه می‌توانند اطلاعات مربوط به وب‌ گردی ‌هایم را با استفاده از این سرویس ببینند؟
نه، مگر اینکه خودتان بی‌احتیاطی کرده باشید. مثلا نام کاربری و پسورد اکانت جی‌میلتان را به کسی داده باشید. یا بعد از کار با کامپیوتر، از اکانت گوگل خودتان خارج نشده باشید، اصطلاحا Sign out نکرده باشید.

نمی‌دانم چرا با وجود اینکه سرویس « تاریخچه وب » را فعال کرده‌ام، اطلاعات مربوط به وب ‌گردی ‌هایم ضبط نمی‌شود؟
این موضوع چندین دلیل می تواند داشته باشد :
§ وب‌گردی را زمانی انجام داده‌اید که وارد اکانت گوگل نشده‌اید.
§ به دلایل امنیتی این سرویس گوگل اطلاعات مربوط به سایت ‌هایی را که آدرسشان با https شروع شود، ذخیره نمی‌کند.
§ امکان دارد شما در تولبار گوگل، page rank را غیرفعال کرده باشید، در این صورت باز هم اطلاعات ضبط نمی‌شوند. برای فعال کردن page rank ‌در تولبار گوگل می توانید روی Options در تولبار گوگل کلیک کنید. بعد روی More کلیک کنید و سپس کلیکی هم روی Page Rank and Page Info انجام دهید، حالا OK را بزنید.
§ همچین باید مطمئن شوید در صفحه اصلی تاریخچه وب، نتایج جستجو را محدود نکرده باشید. اگر این کار را کرده‌اید باید روی Expand yourweb history در همان صفحه کلیک کنید.
§ جاوا اسکریپت هم باید فعال باشد.

آیا می‌توانم به صورت موقت، سرویس تاریخچه وب را متوقف کنم؟
بله، در صفحه اصلی تاریخچه وب روی Pause کلیک کنید. هر وقت هم خواستید تاریخچه وب ضبط فعالیت‌های اینترنتی ‌تان را از سر بگیرد روی resume کلیک کنید.

آیا تاریخچه وب، خروجی فید هم دارد؟
بله، ‌آدرس خروجی فید تاریخچه وب این است : https://www.google.com/history/?output=rss وقتی وارد این آدرس شدید خبر خوان یا feed reader از شما نام کاربری و پسورد می‌خواهد. توجه داشته باشید که مواظب باشید با استفاده از خبر خوان ‌های آنلاین، تاریخچه وب‌ گردی ‌هایتان را برای همه آشکار نکنید!

بوک‌مارک در تاریخچه وب چیست و چگونه می‌توانم از آن استفاده کنم؟
بوک‌مارک‌های تاریخچه وب مثل بوک‌مارک‌های مرورگرهای اینترنتی، شیوه‌ای هستند برای مرتب کردن، ذخیره و طبقه‌بندی سایت‌ های بازید شده. روی ستاره در کنار نام هر سایت کلیک کنید، بعد روی Edit bookmark کلیک کنید تا بتوانید برچسبی به سایت بزنید یا توضیح کوتاهی در مورد سایت بنویسید.

منظور از trends چیست؟
trends همان علایق اینترنتی شماست. با کلیک روی trends می‌توانید ببینید که بیشتر چه عباراتی را جستجو کرده‌اید و از چه سایت‌هایی بازدید کرده‌اید و یا در جریان فعالیت روزانه خود قرار بگیرید.

سرویس جدید گوگل واقعا سرویس جالبی است. علاوه بر همه اینها به نظر من یک دفترچه خاطرات اینترنتی هم محسوب می‌شود. مثلا آیا برای شما جالب نیست که ببینید سال قبل همین موقع از چه سایت‌ها و وبلاگ‌هایی بازدید کرده بودید و چه چیزهایی را جستجو کرده بود؟

فرستنده : خانم علیخانی

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 17 :
http://www.nlai.ir
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران


سخت افزار :

بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمی شود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup کامپیوتر را عوض کنید پیش می آید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل می پردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید !!

برای دزدی از یک مکان ساده ترین و اولین کار استفاده از شاه کلید است تا آبرومندانه و تر و تمیز وارد شوید و آخرین راه حل بالا رفتن از دیوار است. در این مورد هم اینچنین است ما برای مارک ها و مدلهای مختلف BIOS رمزهای عبوری معرفی می کنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند و نیازی به بالا رفتن از دیوار نداشته باشید.

AWARD BIOS
AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332, j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet

AMI BIOS
AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Oder

رمزهای عبور زیر را بر هر نوع BIOS می توانید امتحان کنید.

LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj

توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را بصورت بزرگ و حروف کوچک را بصورت کوچک وارد کنید.

روش سخت افزاری
اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است به آن دسترسی ندارید یا رمز عبورهای قبلی کارساز نبود می توانید از روشهای سخت افزاری زیر استفاده کنید.
1. استفاده از Jumper ها
بر روی تمام مادربردها یک Jumper است که از آن می توانید برای پاک کردن CMOS استفاده کنید. کنار این Jumper معمولا این عبارت دیده میشود Clr CMOS.
تنها کاری که شما میکنید این است که jumper را از پایه 1 و 2 در آورده و به پایه 3 و 4 نصب کنید و دوباره به حالت اول برگردانید. شما به همین سادگی میتوانید رمز عبور را پاک کنید.
2. در آوردن باتری
می توانید باطری دستگاهتان را که روی مادربرد است در آورده و دوباره جا بیاندازید در این حالت تمام اطلاعات CMOS به حالت پیش فرض برمی گردد. ولی توجه داشته باشید که جا انداختن باتری کمی مشکل است.
3. عوض کردن آی سی ( Cheap CMOS)
اگر هیچ یک از روشهای بالا جواب نداد می توانید آی سی CMOS را با یک آی سی از همان نوع عوض کنید، یا از نو برنامه ریزی کنید این کار ابزار مخصوصی دارد و شرکتهای تعمیر کامپیوتر برای شما اینکار را خواهند کرد. (مثلا ایز ایران !!!)
توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.

در این روش ها علاوه بر اینکه رمز عبور را پاک می کنید سایر اطلاعات نیز به حالت اولیه برمی گرد ولی نگران نباشید مشکلی نیست و شما می توانید دوباره مشخصات کامپیوتر خود را در Setup وارد کنید.

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 16 :  http://www.imamhadi.net
پایگاه اطلاع رسانی امام هادی (علیه السلام). جا داره ایام شهادت این امام بزرگوار رو به همه ی دوستان تسلیت عرض کنم.


معرفی منابع :

سخت افزار، جزء لاینفک کامپیوتر، موضوعی که مطمئنا هر کاربر کامپیوتر با آن سر و کار دارد. ولی شاید خیلی از کاربران با اجزا سخت افزاری و یا مشکلات آن آشنا نباشند و به دنبال راهی برای حل این مشکل خود باشند. اگر شما هم جز این دسته از کاربران هستید خب سری به سایت www.sakhtafzar.com بزنید تا مشکلتان حل شود.
سایت جامع اطلاع رسانی سخت افزار ایران، به عنوان اولین وب سایت تخصصی فعال در زمینه سخت افزار با هدف ارتقای سطح دانش و آشنایی هر چه بیشتر کاربران ایرانی با تکنولوژی روز و جدیدترین محصولات سخت افزاری آغاز به فعالیت نموده است.

سایت شامل بخشهای مختلف و گوناگونی نظیر اخبار ،مرکز دانلود، لینکستان، تالار گفتمان و ... است.

اخبار :
بخش اخبار حاوی مطالبی چون اطلاع رسانی درباره آخرین خبرهای دنیای سخت افزار، تکنولوژی روز و آشنایی با محصولات جدید سخت افزاری، اخبار مرتبط با فن آوری اطلاعات (IT) و ... است. این بخش همچنین به گروهای دیگری که اخبار به طور تخصصی در آنها دسته بندی شده ،تقسیم میشود؛ گروه های CPU، مادربرد، گرافیک، چیپست ها و ...

مقالات آموزشی :
در قسمت مقالات آموزشی، مقالاتی در سطوح مبتدی تا پیشرفته در خصوص قسمتهای مختلف مرتبط با سخت افزار ارائه میشود. شما میتوانید علاوه بر مقالاتی که عناوین آنها در صفحه اصلی قرار گرفته، از مقالاتی که در قسمت آرشیو وجود دارند نیز استفاده کنید.

تالار گفتمان :
تالار گفتمان برای پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران در زمینه های مختلف طراحی شده است. این تالار برای سهولت دسترسی کاربران به پاسخ سوالات خود، به بخش های جداگانه ای تقسیم شده است:
· علوم آکادمیک سخت افزار : مهندسی کامپیوتر - سخت افزار، کنفرانس، و مقالات و مطالب علمی و ...
· بخش عمومی سخت افزار : مادربرد، پردازنده و رم، کارت گرافیک و ...
· کارگاههای سخت افزاری : اورکلاک کارت گرافیک، مود های سخت افزاری و ...
· ادوات پرتاب و سخت افزار اپل : کامپیوترهای مکینتاش و لپ تاپ عمومی و ...
· کامپیوتر و اینترنت : اخبار فن آوری اطلاعات، عمومی کامپیوتر و ...
· مشکلات سخت افزاری : بحث و بررسی در خصوص مشکلات سخت افزاری و ...

در این تالار قسمتهای دیگری هم چون گفتگوی آزاد، بازارچه، شرکت های داخلی و چندین گروه دیگر نیز تشکیل شده است.

مرکز دانلود :
اگر به دنبال دانلود برنامه های مرتبط با سخت افزار هستید، مرکز دانلود سایت، منبع مناسبی برای این منظور است. این جا محلی برای دانلود جدیدترین راه انداز های قطعات سخت افزاری و برنامه های مرتبط با سخت افزار از قبیل برنامه های اشکال یابی، معرفی قطعات و ... است.
برنامه هایی در رابطه با آورکلاک، شناسایی و ردیابی، مقایسه و امتیاز دهی، نمایش درجه حرارت قطعات سخت افزاری را در بخش برنامه های مرتبط با سخت افزار می توان یافت. چیپست ها، کارت صدا، گرافیک، مودم و ... هم زیر شاخه های لینک درایو محسوب میشوند.

لینک ها :
بخش لینک ها، مرجع کاملی از سایتهای فعال در زمینه سخت افزار، سایت تولیدکنندگان قطعات، شرکتهای گارانتی و توزیع و سایر سایت هاست. لینک های بازی و وبلاگ و کامپیوتر و اینترنت و ... هم خود را در این قسمت جای داده اند.

یک خیر خوش هم برای علاقه مندان به قیمت قطعات سخت افزار؛ به زودی لیست روزانه قیمت قطعات در بازار ایران به عنوان یکی از بخش های سایت شروع به فعالیت خواهد کرد.

نکته قابل ذکر دیگه در مورد این سایت اینکه در قسمت بالای صفحه اصلی این سایت، سخت افزارها در دسته های جداگانه ای تقسیم بندی شده اند و تمام مطالب مربوط به هر قطعه اعم از اخبار و مقاله و ... در آن قرار گرفته است. با این تقسیم بندی می توانید به راحتی مطلب مورد نیاز خود را بیابد. همچنین بهترین مطالب و مقالات و پر بیننده ترین آن ها، برای علاقه مندان به بهترین ها در سایت معرفی شده اند.

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 15 : http://www.worldlicenseplates.com
کلکسیون پلاک! این سایت بامزه رو از دست ندین، توش میتونین شکل و شمایل پلاک ماشین های هر کشوری رو که بخواهید از ابتدا تاکنون ببینید. پلاک های ایران هم هستند ...


دوباره ملائک آسمان ها را با ستارگان آذین بسته اند. همه جا ولوله ای برپاست. گویی خبری در راه است. گویی میهمانی در حال آمدن است. ولی آن میهمان کیست که آسمان و زمین انتظار آمدنش را میکشند ؟ امشب دوباره افلاکیان تحفه ای برای زمینیان دارند؛ تحفه ای از جنس نور، نوری بی مثال .آری امشب محمد میآید؛ محمد همان باقر العلوم آل نبی. آمدنش بر همه شیعیان و شیفتگان حضرتش مبارک.
ستاره پنجم آسمان امامت میفرماید: نه خصلت است که خداوند آنها را از ویژگی های پیامبرانش قرار داده است. پس خودرا بیازمایید بنگرید اگر آنها را دارید، خدا را حمد و ستایش کنید و اگر ندارید از او بخواهید. آن ها عبارتند از:

یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، حسن خلق، سخاوت، شجاعت، پاکیزگی و پارسایی.


معرفی نرم افزار :

TuneUp Utilities 2007 محصول شرکت TuneUp Software GmbH نرم افزار قدرتمندی است که به وسیله اون میتونید ویندوز خودتون رو در بهترین حالت نگهداری کنید. این نرم افزار ویندوز شما رو سریعتر و امن تر نگه میداره و به شما امکان میده که تنظیمات ویندوزتون رو به بهترین شکل و با بیشترین کارایی و در عین به صورت کاملا دلخواه خودتون در بیارید. این نرم افزار با قدرتی که داره، همه جنبه های نگهداری سیستم رو از امنیت، پاک سازی، رفع اشکال و ... پوشش میده. برنامه فوق به کاربر خودش این امکان رو میده که محیط ویندوز رو اونطور که مد نظرش هست تغییر بده. شما میتونید تنها با یک کلیک افکت های مزاحم موجود در ویندوز و برنامه های مرتبط رو بدون دستکاری رجیستری و ... از کار بیندازید و یا اینکه قابلیت های جدیدی به مرورگر اینترنت خود اضافه کنید.

این بسته نرم افزاری ابزارهای متعددی رو در محیطی زیبا و جذاب در اختیارتون میگذاره. همچون :
· امکان کنترل و تنظیم محیط کاربری ویندوز به صورت دلخواه (TuneUp SystemControl)
· جستجو و حذف کلیه فایل های غیر ضروری ویندوز و به کار گیری حداکثر فضای دیسک ها (TuneUp DiskCleaner)
· بررسی رجیستری ویندوز، گزارش و رفع اشکالات احتمالی موجود در رجیستری به صورت کامل (TuneUp RegistryCleaner)
· بررسی و بهینه سازی فضای حافظه RAM و در نتیجه کارایی و سرعت بیشتر سیستم در حین کار و در پس زمینه ویندوز (TuneUp MemOptimizer)
· چک کردن ویندوز شما به دنبال تنظیماتی که سرعت سیستم رو کم میکنه و همچنین بهینه سازی تنظیمات سیستم و اینترنت برای بهترین کارکرد سیستم (TuneUp System Optimizer)
· کمک به شما در حذف کامل برنامه های نصب شده روی سیستم بدون نیاز به هیچ نرم افزاری (TuneUp Uninstall Manager)
· امکان بازیابی فایل ها و اطلاعاتی که حتی مدت پیش از سیستم به هر دلیلی از سیستم حذف شده اند (TuneUp Undelete)
· و در مقابل آن اگر فایل یا اطلاعاتی روی سیستم خود دارید و میخواهید طوری اونها رو سر به نیست کنید که به هیچ وجه قابل بازیابی نباشند (TuneUp Shredder)
و چندین ابزار مفید دیگه که کار کردن با ویندوز رو براتون لذت بخش تر میکنه. نمی دونم از چنین نرم افزاری چه انتظار دیگه ای میشه داشت که این بسته برآورده نمی کنه ؟

راستی داشت یادم میرفت، شاید بهترین ابزار این مجموعه هم ابزاری است به نام 1-Click Maintenance. که فقط با یک کلیک، یه تست کامل روی سیستم شما انجام میده. کلیه مشکلات رجیستری، برنامه ها و تنظیمات سیستم رو به صورت خودکار پیدا و برطرف می کنه و کلی هم از فضای اشغال شده دیسک رو آزاد میکنه. همه ی اینها در عرض فقط یکی دو دقیقه. گذشته از همه ی امکانات این برنامه، این ابزار به تنهایی خودش کلی کارایی داره. فقط کافیه هر 15 - 10 روز یک بار روش کلیک کنید، ویندوزتون مثل روز اولش میشه !!

بعد از این همه که نوشتم، اگر فقط در یک جمله بخوام این نرم افزار رو بهتون معرفی کنم، شعار این برنامه رو براتون می نویسم : The Swiss army knife for your PC یعنی چاقوی ارتشی سوئیسی برای کامپیوتر شما (چاقو هایی هستند که ابزارهای متعددی به همراه دارند. یه جور چاقوی همه کاره !!!)

دانلود TuneUp Utilities 2007 6.0.2200 (10.06 MB)

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 14 :
http://www.livescore.com/default.dll?page=home
بهترین سایتی که می تونم در حال حاضر به علاقمندان فوتبال پیشنهاد کنم. این سایت نتایج تمامی مسابقات معتبر فوتبال در سراسر جهان را همزمان با انجام بازی در اختیار کاربر قرار میده و جالب اینکه اگر تغییری در نتیجه بازی رخ بده، در کمتر از چند ثانیه سایت دوباره به روز خواهد شد.


با سلام

در اولین جلسه برگزاری کلاس Access با توجه به شلوغی کلاس، توسط آقای ذاکری مقرر شد کلاس به دو گروه تقسیم شود منوط بر اینکه در پایان کلاس افرادی که تمایل به شرکت در کلاس را دارند اولویت خود را برای شرکت در یکی از کلاس ها (دوشنبه یا سه شنبه) اعلام نمایند. متأسفانه تنها 20 نفر از شرکت کنندگان در جلسه اول اولویت خود را مشخص نمودند که به اتفاق روز دوشنبه درخواست شده بود. با این حساب نیازی به تشکیل دو کلاس برای Access دیده نمی شد.
هفته گذشته که دومین جلسه کلاس Access بود، در عین ناباوری کلیه افرادی که برای کلاس ثبت نام کرده بودند (حدود 60 نفر) در جلسه شرکت کردند. بنابراین چاره ای نبود جزء اینکه یک کلاس 60 نفره (دو الی سه برابر ظرفیت سایت) در سایت تشکیل شود.
همه اینها را عرض کردم تا به دوستان متذکر شوم، همانطوری که دوره های تابستانی با توجه به نیاز، پیشنهاد و درخواستهای شما تشکیل شده است، برنامه ریزی برای نحوه برگزاری کلاس ها نیز طبق هماهنگی های بعمل آمده با شماست و عدم همکاری شما باعث بروز مشکلات عدیده ای چون مشکل فوق الذکر خواهد شد.
در جلسه دوم مجددا مقرر شد در هفته آتی کلاس به دوگروه تقسیم شده، اسامی افراد طی اطلاعیه ای در وبلاگ اعلام شود. لذا دوستانی که در کلاس Access شرکت کرده اند می توانند برای مشاهده اسامی به ادامه مطلب رجوع کنند.

ادامه مطلب...

   1   2   3   4      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)