سفارش تبلیغ
صبا ویژن




انبوه اندوه مولا

امشب چه شبی است؟ دنیا چه تیره می نماید! مگر مهتاب نیست؟ مگر دنیا دگرگون شده است؟! چرا من از خودم بی خبرم؟! چه می بینم؟! چه می شنوم؟! چرا رنگ ها در چشمم بی رنگ است؟! مگر اندیشه ام را چه چیز از من گرفته است؟! این آشوب درونی ام چیست؟! از چه حکایت می کند؟! چرا فرزندانم ضجه می زنند؟! چرا زینب و ام کلثوم مویشان پریشان است؟! چرا حسین ناله سر داده است؟! چرا حسن سر بر دیوار نهاده اشک می ریزد؟!
خدای من! آیا باور کنم که چراغ خانه ام خاموش گردیده؟ آری، آری، فاطمه از دنیا رفته است، آرامش از وجودم گریزان شده، همسرم، همزبانم، همدمم، همرزمم، التیام دهنده ی آلامم از من جدا شده و مرا با تمامی مشکلاتم تنها رها کرده است؛ چه مصیبتی! چه اتفاق ناگواری! چگونه می توان باور کرد که تا این حد اندوه و فراق جان گداز است؟ راستی درد یتیمی با فرزندانم چه می کند؟ چه قدر زجر آور و تلخ است. باید باور کنم همین چند ساعت پیش بود که فاطمه گفت: من به زودی به خدا و پیغمبرش ملحق خواهم شد؛ و چه آسان این پرنده ی بهشتی از بام دنیا پرید! او که غمخوار و غمگسار علی بود هرگز علی را تنها نمی گذاشت. مگر چه دیده بود یا مگر چه مصلحت الهی بود که قبل از ترک خانمان، مژده ی وصال لقاء الله را می داد؟ اما چه مژده ای، که پس از آن گفت: مرا شبانه بردارید و شبانه غسل و کفن کرده، به خاک بسپارید؛ قبرم را به کسی ننمایید.
این ها همه درست! اما چرا گفت: از روی پیراهنم غسل بدهید؟! چرا غسل جبیره؟! الله اکبر، خدای من! او نخواست تا با مشاهده ی بازوی ورم کرده اش، زخم مسمار در سینه اش و شکستگی پهلویش خاطرم را بیازارد. خدای من! این پاره ی تن رسول، چه قدر مهربان، چه قدر دوراندیش، چه اندازه علاقمند به علی بود، که پس از مرگ هم نخواست بار خاطرم باشد. ولی آیا او از این وصایا چه در نظر داشت؟
.... 


سه شنبه 5/4/86 ویرایش شد!

 

سلام
حتما این اطلاعیه رو که چند روزیه در دانشگاه نصب شده دیدید...
فکر می کنم متن اطلاعیه به اندازه کافی موجز و در عین حال گویا هست، و نیاز به توضیح زیادی نداره! فقط یک بار دیگه اهداف این گردهمایی رو لیست می کنم.
1.       معرفی رشته کامپیوتر (شاید به نظر ساده ترین موضوع ممکن برای صحبت کردن باشه اما مطمئن باشید چیزهای ساده ای هم هست که احتمالا نمی دونید...)
2.       آشنایی با فعالیت های انجمن (در مورد خود انجمن هم حرف های زیادی هست، کارهایی که باید انجام بشه، کارهایی که برنامه ریزی شده اند، نیازهایی که داریم، سهم شما از این فعالیت ها و ...)
3.      دوره های تابستانی (در هنگام ثبت نام به دوستان قول داده شده بود که در جلسه ای که برگزار خواهد شد اطلاعاتی بیشتری در مورد کلاس ها در اختیارشون قرار بگیره. شاید مهمترین هدف این جلسه هم همین باشه. اطلاعات لازم در مورد محتوای کلاس ها، اساتید، زمان و شرایط برگزاری  کلاس ها در اختیارتون قرار خواهد گرفت.)
و ...

پ.ن : مطلب پایین رو هم بخونید لطفا !!


سلام

در این مدت بعضی از دوستان به وبلاگ انتقاد داشتند که چرا مطالب وبلاگ متنوع نیست؟ فقط مربوط به اخبار انجمن میشه؟ و یا حتی اینکه چرا دیر به دیر آپ میشه؟! در خلال جواب هایی که گاها به نظرات دوستان دادم دلایلی رو برای این موارد ذکر کرده بودم که لزومی برای تکرارشون نمی بینم اما یه جایی گفته بودم که از تیرماه شاهد تغییرات اساسی در نحوه کار وبلاگ خواهید بود که لازمه در موردش توضیحات بیشتری داده بشه ...
شاید مهم ترین هدف از راه اندازی این وبلاگ در اولین روزهای تشکیل انجمن و تا به امروز، اطلاع رسانی دقیق و در عین حال سریع به اعضا در مورد فعالیت های انجمن بوده. در موازات این امر، وبلاگ به عنوان بستری اینترنتی که از برخی محدودیت ها آسوده است وظیفه مهم دیگری را به عهده گرفته که ارتقای دانش عمومی دانشجویان رشته کامپیوتر می باشد.
در راستای این هدف قرار بر این است که از هفته دوم تیرماه درج مطالب در وبلاگ به صورت روزانه درآید. بر این اساس هر یک از روزهای هفته به یکی از موضوعات عمومی مربوط به علم کامپیوتر اختصاص یافته، مطلبی در مورد آن موضوع خاص در وبلاگ درج خواهد شد. موضوعات منتخب عبارتند از :

1.       اصطلاحات، تکنولوژی
2.       آموزش
3.      معرفی نرم افزار
4.      معرفی منابع و اشخاص
5.      سخت افزار
6.      امنیت

شنبه تا پنج شنبه، هر روز مختص یکی از این موضوعات خواهد بود، و جمعه ها مخصوص همه چیزهایی است که هر چه بی ربط تر از اون به کامپیوتر نیست !!!
تا اینجا کلیات مطلب. اگر مایلید که بیشتر بدونید باید کمی حوصله داشته باشید و ادامه مطلب رو هم بخونید.

ادامه مطلب...

 علامت @ از کجا آمده است؟

 اگر تا کنون به ساختارآدرسهای پست الکترونیکی توجه کرده باشید ، حتماً می دانید که درهمه آنها علامتی به شکل یک a به همراه دایره ای دورآن وجود دارد. این علامت به طورمعمول ات ساین ((At sign نامیده می شود. اما واقعیت تعجب آور این است که هیچ اسم و رسمی بین المللی برای آن وجود ندارد و در زبانهای مختلف اسمهای بسیار عجیب و غریبی به این علامت داده اند. بعضی از آنهاعبارتند از:
هلندی: دم میمون
دانمارکی: خرطوم فیل
فنلاندی: دم گربه
آلمانی: میمون معلق
یونانی: اردک کوچک
مجاری: کرم
کره ای : حلزون
نروژی : دم خوک
روسی: سگ کوچک
مسلماً شما هم با خواندن این اسم ها کلی خندیده اید . اما این اسامی به خاطر شباهت فیزیکی شان با شکل @  انتخاب شده اند ، با کمی دقت متوجه خواهید شد که خیلی هم اسم های بی ربطی نیستند.
تا پیش ازابداع پست الکترونیکی علامت @ را تاجرین برای مشخص کردن قیمت واحد کالاها به کارمی بردند. اما این علامت با پیدایش پست الکترونیکی معروفیت جهانی پیدا کرد. به دلیل استفاده مهم آن، حتی کشورهایی که تا قبل ازآن این علامت را ندیده بودند ، هم مجبور شدند آن را به صفحه کلید رایانه هایشان اضافه کنند.
اگرچه منشأ واقعی پیدایش این علامت ناشناخته است، اما حدس هایی در این مورد وجود دارد مبنی بر این که راهبان قرون وسطی آن را ابداع کرده اند. چون درآن زمان کار طاقت فرسا و خسته کننده حروفچینی کتابهای چاپی توسط این راهبان انجام می شد و آنها همیشه به دنبال راههایی برای کوتاه کردن نوشته ها بودند.
ممکن است به نظر برسد که at خود به خود کوتاه است، اما در زبان لاتین و انگلیسی به وفور دیده می شود. بنابراین راهبان تصمیم گرفتند  t را به صورت دایره ای دور a بچرخانند و درنهایت علامت @ را به جای لغت at درست کردند. تاجرهایی که این علامت را در کتابها دیده بودند نیز تصمیم گرفتند آن را در کارهای خود استفاده کنند. همانطور که خواندید با پیدایش پست الکترونیک همه چیز دگرگون شد و استفاده از @ در جهان متداول گردید.

منبع : شاید تبیان (دقیقا یادم نیست)


وقتی نمی‌توان چیزی را پاک (delete) کرد، چه باید کرد ؟

پاک‌کردن یکی از آسانترین کارهای کامپیوتری است. سازندگان سیستم‌عامل، مانند مایکروسافت، برای این که پیش از پاک‌کردن چیزی به کاربر فرصت فکرکردن بدهند، یک پیام هشدار در سیستم‌عامل تعبیه می‌کنند. در نتیجه، اگر کاربر دستور پاک‌کردن یک فایل نادرست را صادر کرده باشد، سیستم‌عامل یک فرصت برای کاربر فراهم می‌کند.
با وجود این، گاهی همین دستور ساده مسئله‌ساز می‌شود و برای حذف‌کردن بعضی از فایلها با دشواری مواجه می‌شویم. علتهای فراوانی برای این مسئله وجود دارد، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: وقتی چیزی در برابر دستور حذف‌کردن کاربر مقاومت می‌کند، به تدریج کاربر را خسته و عصبی می‌کند.


وضعیت درست

حذف‌کردن یک فایل، معمولاً بسیار ساده است. برنامه‌ای که در حال کار با آن هستید ممکن است پیش از پاک‌کردن یک فایل، یک پیام هشدار به شما بدهد، و از شما بخواهد که پیش از اجرای این عمل، تأیید کنید که واقعاً خواهان حذف آن فایل هستید. پس از تأیید شما، آن فایل وارد زباله‌دانی می‌شود.
نگارشهای مختلف ویندوز پس از ویندوز95، همگی حاوی برنامه Recycle Bin هستند، که یک نماد زباله‌دانی بر روی میزکار ( Desktop ) است که موقتاً فایلهای حذف‌شده را در خود جای می‌دهد. Recycle Bin به این دلیل حضور دارد که فرصتی دیگر برای تفکر داشته باشید، تا اگر از حذف یک فایل پشیمان شده باشید، بتوانید آن فایل را از زباله‌دانی بازیابی کنید. فایلهای ذخیره‌شده در Recycle Bin ، بسته به اندازه سطل آشغال (Bin) ، مدتی در سطل آشغال می‌مانند. (به طور پیش‌فرض، ویندوز اندازه Recycle Bin را 10 درصد ظرفیت کل دیسک سخت تعیین می‌کند.)
اما توجه داشته باشید که Recycle Bin در بعضی از موقعیتها حضور ندارد. به عنوان مثال، اگر یک فایل ذخیره‌شده در یک درایو فلش یا درایو USB را حذف کنید آن فایل وارد Recycle Bin نمی‌شود. درایوهای شبکه نیز چنینند، که آنها هم حاوی Recycle Bin نیستند. معمولاً، یک فایل ذخیره‌شده در یک درایو شبکه بلافاصله حذف می‌شود. اما نظر به این که از درایوهای شبکه معمولاً پشتیبان‌گیری می‌شود، احتمالاً یک نسخه از فایل حذف‌شده در رسانه پشتیبان وجود دارد که می‌توانید آن را در صورت نیاز بازیابی کنید.

ادامه مطلب...



عشقت انـــــــــدر دلِ ویرانه ما منزل کرد        آشنا آمــــد و بیگانـــــــــه مرا زین دل کرد
لبِ چـــــون غنچه گل، بازکن و فاش بگو         سرّ آن نقطه که کـار من و دل مشکل کرد
یــــاد روى تو، غم هر دو جهان از دل برد         صبح امّیـــــد، همه ظلمت شب باطل کرد
جان من، گر تو مرا حاصلى از عمر عزیز؟         ثمر عمر جـز این نیست که دل حاصل کرد
 آشنا گــر تویى، از جور رقیبم غم نیست         روى نیکـــــــوى تو هر غم ز دلم، زایل کرد
نــــرود از سر کوى تو چو "هندى" هرگز           آن مسافر که در این وادى جان منزل کرد

                                                                                                (از دیوان اشعار امام)


سلام به همه
و باز بخصوص دوستانی که جلسات حل تمرین پاسکال رو شرکت می کردند !!
خوشبختانه آخرین جلسه ی رفع اشکال و حل تمرین پاسکال هم امروز، در موعد مقرر برقرار شد و کار طبق برنامه ریزی انجام شده به سرانجام رسید. خوشحالم از این که تونستم مسئولیتی که بهم واگذار شده بود رو به انجام برسونم و البته خوشحال تر میشم اگر بدونم که این جلسات برای دوستان ثمر بخش بوده که امیدوارم این طور باشه ...

و اما در مورد تمرین ها، قول داده بودم آخرین قسمت رو امشب براتون آپلود کنم که به قولم وفادارم ...! البته ترجیح دادم کل تمرینات رو به صورت یک مجموعه آماده کنم تا از تعدد لینک ها و پراکندگی مطالب جلوگیری بشه. بنابراین دوستان می تونند از طریق لینک زیر کل تمرینات کتاب رو به صورت یکجا دانلود کنند !

مجموعه کامل تمرینات مبانی کامپیوتر و برنامه سازی ( حدود 24 کیلوبایت )

پ.ن1 : برای چندمین بار براتون آرزوی موفقیت دارم.
پ.ن2 : از تمام عزیزانی که قابل دونستند، برای این جلسات وقت گذاشتند ممنونم.
پ.ن3 : از تمام عزیزانی که فکر می کنند، باعث شدم حتی دقایقی از وقتشون هدر بره شدیدا عذرخواهی می کنم.
پ.ن4 : ازتون میخوام نظرتون رو در مورد این جلسات، کاملا صادقانه، شفاف و به دور از تعارفات معمول ابتدا در قسمت نظرات همین پست یا در صورت تمایل با ایمیل شخصی من در میون بگذارید تا راهنمایی باشه، اول برای من و بعد برای فعالیت های آتی انجمن ...
پ.ن5 : تمام پی نوشت های بالا رو باید آخر جلسه امروز می گفتم که فرصت نشد، اما لازم بود مطرح بشه !!!


سلام

همانطوری که می دانید مباحث درسی رشته‌ کامپیوتر بر خلاف ماهیت این رشته اکثراً مباحث نظری بوده و تا حدّی ازمباحث پرکاربرد در بازار کار امروزی دور می باشد بنابراین انجمن برای رفع این مشکل و آماده کردن دانشجویان کامپیوتر تا سطح حرفه ای اقدام به برگزاری کلاس هایی در تابستان 1386 نموده است که ...

دوستانی که در انجمن علمی کامپیوتر عضو هستند حتما جملات بالا را در ویژه نامه انجمن ( هنگام ثبت نام یا قبل از آن در تابلو ها ) مطالعه کرده اند. الوعده وفا (درست نوشتم؟) ...!!!

همان طور که به عزیزان قول داده شده بود، با پیگیری های انجام شده، خوشبختانه زمینه سازی لازم برای برگزاری این دوره ها در تابستان امسال تا حد زیادی انجام شده و بدین وسیله برنامه دوره ها به اطلاع دوستان رسانده می شود ...

·        ( .NET ) مجموعه کاربردی برنامه نویسی دات نت ( شامل C#.Net و ADO.Net )  --- شرکت در جلسه اول این دوره برای عموم رایگان بوده، شامل معرفی مجموعه دات نت و الزامات کار با آن، همچنین اطلاع از شرایط شرکت در کلاس و هزینه دوره می باشد.

·         آموزش کاربردی شبکه  --- استاد تقی زاده از اساتید محترم دانشگاه برای برگزاری این کلاس قول مساعد داده اند.

·     ( OPENGL )  برنامه نویسی گرافیک سه بعدی  --- که یکی از کاربرد های این برنامه در طراحی بازی های کامپیوتری سه بعدی می باشد . لازم به ذکر است که هزینه شرکت در این دوره فقط 3000 تومان می باشد.

·          ( HTML )آموزش طراحی وب --- این دوره برای کلیه اعضای انجمن رایگان است.

·          ( Access )آموزش حرفه ای بانک اطلاعاتی  

·          ( C++ )آموزش برنامه نویسی

·     ساختمان گسسته  ( جلسات آمادگی کارشناسی ارشد ) --- استاد عیسی آبادی از اساتید محترم دانشگاه برای برگزاری این کلاس قول مساعد داده اند.

علاقمندان به شرکت در این دوره ها می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از تاریخ 2/3/86 به مدت دو هفته روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت 11 صبح الی 13 به اتاق کانون و انجمن های علمی واقع در طبقه دوم ساختمان شماره یک مراجعه کنند، و یا سوالات خود را در قسمت نظرات همین پست وارد کرده در اسرع وقت جواب بگیرند.

توضیحات کامل تر در مورد نحوه و زمان برگزاری کلاس ها و جزئیات دیگر به مرور در همین وبلاگ به اطلاع دوستان خواهد رسید.





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)