سفارش تبلیغ
صبا ویژن





آنگاه که درهاى آسمان گشوده شد و پرتوى از نور رخشان امامت بر زمین تابید، مژده اى شادی بخش، دلهاى زمینیان را فراگرفت و تاریکناى سلطه گرى و هواپرستى، با زایش رهبرى ربّانى و رهاننده، به رسوایى افتاد. یازدهم ذى القعده سال 148 هجرى که امام رئوف ما زاده شد، و على بن موسى الرضا علیه السلام به عنوان سرچشمه اى از نیکى و مهربانى و هدایت رخ نمود، پناهگاهى پدید آمد که خداپرستان را در خود گرد آورد.

زاد روز آن رهبر هشتمین بر شیفتگان حضرتش خجسته باد.


سلام

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید!
هفته گذشته، همچین روزی …
قضیه این بود!


برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید!
به رسم معمول آغازگر جلسه باید یه مجری خوب باشه، یکی از دوستان خوب انجمن کامپیوتر


برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید!
بعد نوبت اولین سخنران جلسه است، یکی که از خودش بگه، از انجمن و از کارهایی که کرده و قراره بکنه …


برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید!
استاد پورامینی افتخار داده بودند و …


برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید!
همه سراپا گوش !

ادامه مطلب...

نویسنده:

آشنایی با سالار کمانگر

اگر از خوانندگان دائمی وبلاگ ما بوده باشید مطمئنا با چند تن از نوابغ ایرانی که در این وبلاگ معرفی شده اند آشنایی دارید . در این مقاله قصد دارم شمارا با یکی دیگر ازاین نوابغ آشنا کنم .
سالار کمانگر در سال 1999 از دانشگاه استانفورد در رشته بیولوژی فارغ‌التحصیل شد و در عرض 7 سال توانست به یکی از کارکنان کلیدی شرکت گوگل مبدل شود. در میان موفقیت‌های وی در این شرکت می‌توان به نوشتن نخستین پلان تجارتی و مشارکت در طراحی سیستم آگهی‌های گوگل Adwords اشاره کرد. سیستم آگهی‌های کلمه‌ای هوشمند گوگل ، یکی از رموز موفقیت تجاری این شرکت بوده است. سالار کمانگر 30 ساله ، در حال حاضر جوانترین مدیر گوگل محسوب می‌شود.
سالار کمانگر از چگونگی پیوستن خود به شرکت بزرگ گوگل و احساسش به عنوان جوانترین کارمند گوگل چنین می گوید:
اوایل که به مدرسه می‌رفتم ، بسیار مشتاقانه خیال پزشک شدن را در سر می‌پروراندم ، تا اینکه زمانی را به تماشای طبابت پزشکان اختصاص دادم. از آن به بعد بسیار مشتاق شدم که دانشمند شوم. ولی روز به روز بیشتر متوجه می‌شدم که این کار هیجان‌آور نیست. بعدها وقتی دو هفته به صورت پاره‌وقت در گوگل مشغول شدم ، فهمیدم که اعمالی که این کار من را با آنها درگیر می‌کند ، به من انرژی می‌دهد. درسی که من آموختم این بود که تنها تصور و خیالی که از یک کار داریم کافی نیست و باید از اینکه یک حرفه به صورت روزانه هیجان و انگیزه لازم را فراهم می‌کند ، مطمئن شویم.
من به این قسمت "جوانترین" فکر نمی‌کنم. ما توان فکری یک گروه شروع‌کننده را با منابع یک شرکت بزرگتر داشتیم. اگر فارغ‌التحصیل دانشگاه باشی و نخستین کارت را شروع کرده باشی ، به دنبال سلسله‌مراتب نیستی حتی اگر انرژی و جاه‌طلبی زیادی داشته باشی ، این حس و حال چندان کارهایت را تحت‌تأثیر قرار نمی دهد.
سالار از قسمت مورد علاقه کار خود می گوید : بودن در اتاقی که در آن گروهی از افراد خلاق هستند و تو می‌توانی با آنها موافق و یا مخالف باشی و درباره بهتر کردن محصولات یا وضعیت داد و ستد صحبت کنی.
و در پایان توصیه سالار برای فارغ التحصیلانی که به دنبال کار هستند:
بعد از اینکه تحصیلاتتان را به اتمام رساندید ، خودتان را با مشغله ذهنی پیدا کردن یک کار عالی در یک جای عالی نگران نکنید ، چون بخت کمی دارید که بتوانید هر چیزی را پیش‌بینی کنید ، به جای آن در پی آن باشید که نوع حرفه مناسب را پیدا کنید. به این ترتیب موقعیت بهتری برای شناساندن خود و به پایان رساندن کارتان در یک شرکت مناسب خواهید داشت. خیلی بیهوده است که در پی پیشبینی کردن "گوگل آینده" باشید. من شانس آوردم ، ولی توانستم نوع حرفه‌ای را که به آن اهمیت بدهم بشناسم و سریع رشد کنم.

منبع : javannewspaper


ردیابی خودور با پیام کوتاه
متخصصان یک شرکت ایرانی موفق به ساخت سیستم ردیاب خودرو با استفاده از فناوری پیام کوتاه شدند.
احمد رشیدی مدیر فروش شرکت "ریز سازگان تکین" با اشاره به ویژگی های این دستگاه ردیاب که تلفیقی از تکنولوژی GSM و سیستم GPS است به خبرنگار موبنا گفت: ...


ایران به فن‌آوری افزایش نرم‌افزاری سرعت رایانه‌های معمولی تا حد ابررایانه‌ها دست یافت.
پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی نرم‌افزاری راهبردی شدند که دستیابی به سرعت عمل ابررایانه‌ها را با استفاده از رایانه‌های معمولی امکان‌پذیر می‌کند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، دکتر محسن شریفی، رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت و مجری این طرح با معرفی آن به عنوان یک نرم ‌افزار سیستمی و بنیادی برای انجام محاسبات پیچیده و سنگین که برای اولین بار در دنیا در سطح هسته سیستم عامل‌ها پیاده‌سازی شده است، اظهار کرد: ...


انتقال داده با سرعت 100 گیگابیت در کابل‌های مسی
در حالی که دانشمندانی از سراسر جهان به دنبال دستیابی به راه حل‌های موثری برای انتقال هرچه سریعتر داده ها هستند، پروفسور محسن کاوه راد استاد دانشگاه پنسیلوانیا از امکان افزایش قابل توجه ارسال داده ها در کابل های مسی مورد استفاده در شبکه های رایانه ای و اینترنتی خبر داد.


ایران رتبه 24 آموزش ICDL جهان
مدیر اجرایی بنیاد جهانی ICDL در ایران، از کسب رتبه بیست و چهارم جهان توسط ایران در اجرای مهارت ها و آموزش‌های هفتگانه ICDLخبر داد.
به گزارش ایرنا، "بهروز بگلو" روز دوشنبه در همایش "ICDL و توسعه ملی" در سالن اجتماعات مدیریت برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: ...


شایعات بازار لپ‌تاپ را فلج کرد: دستگیری باند قاچاق سخت‌افزار در مهرآباد
بازداشت و متلاشی شدن یک باند قاچاق سخت‌افزار در فرودگاه مهرآباد این بازار را وارد مرحله جدیدی از شوک اقتصادی کرد. در حالی که تنها یک هفته از توقیف این محموله که عمدتا به عنوان کالاهای مانیتور CRT انجام شده می‌گذرد منابع آگاه از درون گمرک جزئیات بیشتری از مافیای قاچاق کالاهای سخت‌افزار و دیجیتالی را فاش کرده‌اند که ...


مایکروسافت و نرم‌افزار حسابداری
شرکت مایکروسافت به منظور آغاز دور تازه رقابت‌های خود با شرکت نرم‌افزاری Sage، نسل جدید نرم‌افزارهای تجاری خود را برای موسسات کوچک و متوسط تولید کرد...


آخرین وسوسه گیتس : متحول کردن صنعت مخابرات
بیل گیتس می‌گوید سیستم‌های موبایل امروزی مثل مین‌فریم‌های قدیمی هستند که نرم‌افزار باعث تحول‌ آنها شد. سیسکو هم با این حرف‌ها موافق است و خیال دارد در رقابت پیروز شود. از دید بیل گیتس، مایکروسافت این فرصت را دارد که صنعت مخابرات بی‌سیم را کاملاً متحول کند!


مادربرد جدید Foxconn به خاورمیانه می‌آید
Q9657MC-8KS2H جدیدترین مادربرد ساخت Foxconn است که به تازگی به منطقه خلیج‌فارس رسیده و برای متخصصان عرصه IT بسیار مفید است.


در مسابقه‌ی رمزگشایی کد، رایانه‌ی جنگ جهانی دوم از رایانه‌های شخصی شکست خورد
یک رایانه‌ی رمزشکن جنگ جهانی دوم که برای رهگیری پیام‌های نازی‌ها طراحی شده بود، بازسازی شده و مسابقه‌ی رمزگشایی یک پیام رادیویی رمزی را به یک رایانه‌ی رومیزی واگذار کرد.


First Tests: AMD"s New Phenom CPU Won"t Scare Intel
Our look at AMD"s Spider desktop platform reveals impressive technology but disappointing results. Can AMD compete if its high-end chip is slower than a $230 Intel CPU



تقریباً ده سال از توزیع نسخه اول ویژوال ا‌ستودیو می‌گذرد. اولین نسخه از این نرم‌افزار سال 1997 به بازار آمد و به نام Visual Studio 97 مشهور شد. برای اولین‌بار برنامه‌ای درست شد که تعداد زیادی ابزار برنامه‌نویسی را در خود جا داده بود و برنامه‌هایی مانند Visual Basic 5.0، Visual C++ 5.0 ،Visual J++ 1.1 ، Visual FoxPro 5.0 و Visual InterDev را شامل می‌شد.
این محصول مایکروسافت در آن سال‌ها تقریباً، جوابگوی همه نوع سلیقه‌ای بود و برنامه‌نویسان زیادی را به سوی خود کشید. این نسخه از ویژوال استودیو، اولین تلاش شرکت مایکروسافت در تولید محیط تولید نرم‌افزاری برای ساختن برنامه‌هایی با زبان‌های متفاوت بود.
یک سال پس از ارائه نسخه 97 این نرم‌افزار، نسخه 6 آن که می‌توانست در پلتفرم Win9x اجرا شود، به بازار آمد. پس از آن در سال 2002 نسخه تحت فریمورک دات‌نت که مقدمه‌ای بود بر کدهای مدیریت شده، معرفی شد. فرق این برنامه در این بود که برنامه‌ها مانند زبان ++C مستقیماً به زبان ماشین، کامپایل نمی‌شدند و به صورت MSIL یا CIL در می‌آمدند.
این نسخه از ویژوال استودیو اولین نسخه از این نرم‌افزار بود که حتماً باید روی ویندوز NT اجرا می‌شد. در این نسخه، زبان قدرتمند سی‌شارپ پا به عرصه گذاشت. همچنین زبان دیگری به نام جی شارپ (#J) که از Syntaxهای جاوا استفاده می‌کرد نیز در این بسته عرضه شد.
پس از نسخه 2002، نسخه جدید ویژوال استودیو 2003 به بازار آمد که NET Framework. جدیدتری داشت و از برنامه‌نویسی موبایل،ASP.NET و NET Compact Framework. پشتیبانی می‌کرد. در اکتبر سال 2005، نسخه ویژوال استودیو 2005 وارد بازار شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.
در این نسخه NET. ارتقاء پیدا کرده بود و به نسخه 2 تغییر یافت. نسخه ویژوال استودیو 2005 حاوی امکاناتی از جمله وب سرور محلی بدون نیاز به IIS، پشتیبانی از SQL Server 2005 و امکانات بسیار دیگر بود. همچنین در این نسخه، محیط طراحی برنامه یا Designer Developer ارائه شد که به برنامه‌نویسان امکان چک کردن برنامه را قبل از کامپایل کردن آن می‌داد.
اکنون نسخه ویژوال استودیو 2008 در راه است؛ البته نسخه آزمایشی آن، هم اکنون در دسترس عموم قرار دارد و در حال ارزیابی و تکمیل است و قرار است در 27 فوریه 2008 به بازار ارائه شود. بیشتر توجه این نسخه، تولید برنامه‌های تحت ویندوز ویستا، سیستم‌های آفیس 2007 و برنامه‌های تحت وب است.
همچنین در این نسخه از ویژوال استودیو‌، زبان LINQ که در واقع به نسخه‌ِ جدید سی‌شارپ اضافه شده است، Windows Presentation Foundation و دیگر قابلیت‌های پیشرفته برنامه‌نویسی عرضه خواهد شد. ویژوال استودیو 2008 به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای بسیار پیشرفته برنامه‌نویسی راحت‌تر از قبل برنامه‌هایی با کارایی بالا تهیه کنند.
به‌طور کلی ویژوال استودیو 2008 دارای سه ویژگی برجسته اصلی است:
‌-‌‌ از آخرین فناوری‌های موجود در آن استفاده شده است.
‌-‌ ‌می‌توان تمامی مراحل تهیه نرم‌افزار را در آن مدیریت کرد.
-‌ ‌کارایی برنامه‌نویسان را در برنامه‌نویسی پیشرفته، افزایش می‌دهد.
با استفاده از ویژوال استودیو 2008 ابزارهای متنوعی در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌گیرد که می‌توان با استفاده از آن ابزارها، برنامه‌های تحت وب و ویندوز را به راحتی تولید کرد. یکی از ابزارهای مفید که در این نسخه معرفی شده است VSTO یا Visual Studio Tools for Office است که در ویرایش حرفه‌ای این نسخه وجود دارد.
با استفاده از VSTO می‌توان برنامه‌های آفیس، مانند Outlook یا PowerPoint را شخصی‌سازی کرد. یکی از قابلیت‌های خوب دیگر ویژوال استودیو 2008 این است که می‌توان برنامه‌هایی با توجه به قابلیت‌های ویندوز ویستا تهیه و از امکانات WPF یا Windows Presentation Foundation به‌طور کامل استفاده کرد.
در ویژوال استودیو 2008 کار با اطلاعات، راحت‌تر بوده و ابزارهایی در اختیار ما است که می‌توان با استفاده از آن‌ها اطلاعات را با دقت و سرعت بیشتری مدیریت و استفاده کرد. همچنین با معرفی LINQ یا Language Integrated Query و دیگر منابع دسترسی، کار با پایگاه داده در این نسخه بسیار راحت‌تر شده است.
یکی دیگر از قابلیت‌های ویژوال استودیو 2008 امکان انتخاب فریم‌ورک‌های مختلف است. در نسخه‌های قبلی، تنها امکان استفاده از یک فریم‌ورک وجود داشت ولی در این نسخه می‌توانید فریم‌ورک‌های مختلف را انتخاب کنید. در ویژوال استودیو 2008 امکان دیدن Split view وجود دارد که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد سورس‌کدهای HTML را به همراه طرح صفحه (Design view) همزمان مشاهده کنند. همچنین در این نسخه از ویژوال استودیو ابزار جدیدی در IDE به نام Manage Styles وجود دارد که تمام Styleهای CSS در یک صفحه را مدیریت می‌کند.
یکی دیگر از امکاناتی که برای برنامه‌نویسان، بسیار مفید است پشتیبانی این نسخه، از Using Statementها در #C است، با استفاده از این قابلیت می‌توانیم چند Using Statement را انتخاب کرده و با راست کلیک کردن، این Statementها را مرتب و Using Statementهایی را که در برنامه استفاده نشده‌اند، حذف کنیم.
از دیگر امکانات جدیدی که می‌توان در این نسخه از ویژوال استودیو مشاهده کرد، امکان تولید برنامه‌های تحت وب جذاب با استفاده از فناوری ای‌جکس و ASP.NET است. با دو کلیک روی کنترل HTML مانند Button، یک Click Event به صورت خودکار تولید می‌شود و همزمان، یک Skelton از فانکشن جاوااسکریپت نیز تولید می‌شود.
به‌طور کلی، کار با ویژوال استودیو 2008 به مراتب از ویژوال استودیو 2005 و نسخه‌های قبلی، راحت‌تر و دقیق‌تر است و امکانات بیشتری را در اختیار برنامه‌نویسان حرفه‌ای قرار می‌دهد. برای دانلود نسخه بتای این نرم‌افزار، می‌توانید به نشانی www.microsoft.com/downloads و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بسته نرم‌افزاری، به نشانی http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/aa038007.aspx مراجعه کنید.

منبع: ماهنامه شبکه


همگی کاربران چه مبتدی و چه پیشرفته، مطمئنأ نرم افزار Paint یا همان نقاشی ویندوز را می‌شناسند. همگی زمانی را به تفریح صرف این برنامه کوچک کرده‌ایم. اما با آمدن نرم افزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس همچون Corel ، Photoshop و ... این برنامه دیگر کاملأ به یک نرم افزار ابتدایی تبدیل گشته است. اما پیشنهاد می‌کنیم این نرم افزار را اصلا دست کم نگیرید، چرا که توانایی بسیار جالبی در این برنامه وجود دارد که تاکنون از دید شما پنهان مانده است! با استفاده از ترفندهای مخفی که اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می‌توانید اعمالی را با Paint انجام دهید که جزء ویژگی‌های نرم افزارهای حرفه‌ای ویرایش تصویر است. این ترفند را اکیدأ به شما پیشنهاد می‌کنیم.
ابتدا برای اجرا کردن برنامه Paint، از منوی Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب کنید. پس از باز شدن برنامه، از منوی File، گزینه Open را انتخاب کنید. سپس در پنجره جدید باز شده یک عکس را برای نمونه انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک نمایید. حالا عکس مورد نظر شما در برنامه باز شده است.

ساییدن قطعه ای از عکس
با استفاده از این قابلیت مخفی، می‌توانید قطعه‌ای از عکس را همانند عمل ساییدن روی کل عکس بکشانید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه، ابزار Select را انتخاب کنید. سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Shift نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید. تا زمانی که دستتان روی دکمه Shift باشد این عمل تکرار خواهد شد.

مهر زدن قطعه ای از عکس
در Paint قابلیت مخفی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید قطعه‌ای از عکس را همانند مهر کردن تکرار کنید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه، ابزار Select را انتخاب کنید. (مستطیل نقطه چین) سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید و رها کنید. همواره دستتان که روی دکمه Ctrl است این عمل را ادامه دهید تا قطعه عکس انتخاب شده همانند عمل مهر زدن تکرار گردد.

کوچک و بزرگ کردن قطعه‌ای از عکس
قابلیت مخفی دیگری که در Paint وجود دارد کوچک و بزرگ کردن قطعه‌ای از عکس به شکلی است که دیگر اجزای عکس تغییری نکند.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه، ابزار Select را انتخاب کنید. سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و یکی از دکمه‌های + یا - را بزنید. دکمه‌های Ctrl و + قطعه انتخابی را بزرگ و دکمه Ctrl و - قطعه انتخابی را کوچک می‌کند.
لازم به ذکر است که این ترفند را می‌توانید روی تمامی ابزارهای ایجاد نقاشی نیز اجرا کنید. به فرض مثال در نوار ابزار، ابزار Brush (قلم مو) را انتخاب نمایید. اکنون دست خود را روی دکمه های Ctrl و + نگاه دارید، اندازه قلم مو بزرگتر می‌شود.

منبع: ترفندستان

اگر تا حالا فکر می‌کردید همه چیز رو درباره این برنامه کوچک می‌دونید، گمانم بهتره کمی تجدید نظر کنید! شاید نکات دیگه‌ای هم یافتید ...


چرا این قدر سرعت کامپیوترم کم شده است؟ این سوالی است که بسیاری اوقات برای ما پیش می‌آید. اما نمی‌دانیم برای برگرداندن سرعت قبلی چه باید کرد!

می‌دانید یک Wallpaper حجیم و رنگارنگ چه حجم بالایی از RAM شما را اشغال می‌کند، در حالی که وجود آن هیچ ضرورتی برای کار شما ندارد. اگر رایانه‌ی کندی دارید بهتر است از خیر Wallpaper بگذرید و آن را غیرفعال کنید. وجود محافظ صفحه‌ی نمایش (Screen Saver) نیز از منابع سیستم می‌کاهد. اگر ضرورتی برای وجود آن نیست قید این یکی را هم بزنید. اگر در محل کار خود می‌خواهید هنگام ترک سیستم محافظ صفحه‌ی نمایش را با کلمه‌ی عبور (Password) آن فعال کنید تا از لحاظ امنیتی لطمه‌ای به سیستم شما وارد نشود، بهتر است یک میانبر (Shortcut) برای آن بسازید و تنها در مواردی که مجبور هستید از طریق آن Screen Saver را فعال کنید. برای ساختن Shortcut محافظ صفحه‌ی نمایش کافی است روی Desktop کلیک سمت راست کنید. از منوی باز شده NEW و سپس Shortcut را برگزینید. دکمه‌ی Browse را فشار دهید. با انتخاب ALL File در قسمت File of type کلیه ی فایل ها را نمایش دهید آنگاه از دایرکتوری Windows \ system32 یکی از فایل‌های محافظ صفحه‌ی نمایش که پسوند دارند مثلاً، sstext3d.scr را انتخاب کنید. کلید Next و سپس Finish را بزنید.

برخی افکت‌های (Effects) ویندوز سرعت رایانه را کاهش می دهند. روی Desktop کلیک راست کنید و Properties را برگزینید. سربرگ Appearance و کلید Effects را کلیک کرده، گزینه‌های آن را غیرفعال کنید. دکمه‌ی Apply را برای ثبت تغییرات فراموش نکنید! همچنین روی آیکون My Computer کلیک راست کرده در پنجره باز شده سربرگ Advanced و قسمت Performance کلید Settings را کلیک کنید. گزینه‌های موجود در این لیست هم اغلب افکت های ظاهری ویندوز هستند، موارد غیرضروری را از حالت انتخاب خارج کنید.
هرچه رزولوشن صفحه ی نمایش شما کمتر باشد سرعت آن بیشتر است. رزولوشن را می توانید از طریق سربرگ Setting همان پنجره Display Properties تنظیم کنید.

هرچه تعداد برنامه‌ها و پنجره‌های باز شده بیشتر باشد، منابع سیستم بیشتر مصرف می شود. به محض اینکه با پنجره‌ای کار ندارید، آن را ببندید. برنامه‌هایی که هنگام راه اندازی دستگاه اجرا می شوند منابع سیستم بخصوص RAM دستگاه را می بلعند. تا جایی که ممکن است برنامه‌های کمتری در این قسمت قرار دهید. از منوی Start گزینه‌ی All Programs را انتخاب کنید و از منوی ظاهر شده Startup را برگزینید، برنامه‌های موجود در این منو هر بار که سیستم را راه اندازی می کنید اجرا می شوند روی هر کدام که لازم نیست، کلیک راست و Delete کنید.
در ضمن می‌توانید از برنامه‌ی کاربردی ویندوز به نام System Configuration Utility برای کنترل بیشتر روی Startup استفاده کنید. کافی است دستور Msconfig را در پنجره ی Run از منوی Start اجرا کنید.

با ابزارهای ویندوز که حتماً آشنایی دارید؛ از طریق منوی Start گزینه‌ی All Programs و سپس Accessories را انتخاب کنید. آنگاه از منوی ظاهر شده System Tools را برگزینید. در این بخش ابزارهای مختلف ویندوز را مشاهده می کنید که هر کدام از آنها در موارد خاصی کاربرد دارد. به عنوان مثال Disk Defragmenter در برخی موارد واقعاً دیسک سخت شما را نجات می دهد و سرعت سیستم را به طرز مشهودی بالا می برد. این ابزار همان گونه که می دانید، فایل‌های تکه تکه شده ی روی دیسک سخت را می یابد و آن‌ها را کنار هم قرار می دهد.

نکات فوق ممکن است ابتدایی و پیش پا افتاده به نظر برسند، اما کافی است هر کدام از آنها سرعت دستگاه را تنها چند هرتز افزایش دهند. آنگاه از تلف کردن وقت شما تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد! پس به امتحانش می ارزد ...

برگرفته از سایت آفتاب (با تصحیح و تغییر کلی)


امروزه یکی از مهمترین مسائلی که در دنیای رایانه به آن پرداخته می شود مساله برقراری ارتباط رایانه ها با رایانه های دیگر و یا دستگاه های جانبی است.
این کار با توجه به نوع ارتباط و نیازهای موجود به طرق مختلف امکان پذیر شده است که هر یک دارای خصوصیت و ویژگی های خود است. هم اکنون دستگاه های بسیاری را می شناسیم که از طریق درگاه USB به رایانه متصل می شوند و تعدادی دیگر از طریق امواج رادیویی و الکترومغناطیس با رایانه ارتباط برقرار می کنند.

Firewire چیست؟
Firewire یا I-Link که به IEEE 1394 نیز معروف است ، یک استاندارد واسط برای گذرگاه سریال در رایانه های شخصی است که امکان برقراری ارتباطات صوتی و تصویری دیجیتال را فراهم می سازد.
Firewire در بسیاری از موارد جایگزین SCSI شده است و این به دلیل کمتر بودن هزینه پیاده سازی و همچنین سادگی پیاده سازی سیستم های کابلی بوده است.

ازسال 1995 تقریبا تمام دوربین های دیجیتال مدرن از این اتصال پشتیبانی می کنند. بسیاری از رایانه ها از قبیل Macintosh که به منظور امور خانگی و حرفه ای صوتی و تصویری طراحی شده اند به طور پیش فرض و پیش ساخته درگاههای Firewire دارند. Firewire همچنین سالها یک ویژگی جالب توجه ipod های شرکت Apple بوده است که به منظور دریافت اطلاعات در چند ثانیه و همچنین شارژ مجدد باتری به طور همزمان و تنها با یک کابل استفاده می شد. از این گذرگاه معمولا برای اتصال دوربین های ویدئویی دیجیتال و دستگاه ها و رسانه های ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شود.
اما استفاده دیگر آن در سیستم های ویدئویی real time یا زنده مثل سیستم های نظارت و کنترل و همچنین سیستم های حرفه ای صوتی است.
Firewire در بعضی موارد به جای گذرگاه معمولی USBاستفاده می شود. دلیل این امر هم سرعت موثر بالاتر است و هم این که Firewire به رایانه میزبان نیازی ندارد.
Firewire تمامی قابلیت های SCSI را فراهم می سازد و در مقایسه با USB2.0 پرسرعت ، از سرعت بالاتر تبادل اطلاعات پشتیبانی می کند ؛ خصوصیتی که برای همه افراد بخصوص ویرایشگرهای صوتی و تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است.
Firewire قادر است تا 63 دستگاه جانبی را به طور خطی به هم متصل نماید. تنها محدودیت این اتصالات هم غیر چرخشی بودن ساختار شبکه است. یعنی همانطور که گفته شد به صورت خطی و نه به صورت حلقوی به هم متصل می شوند. بنابراین امکان ارتباط دو به دو نیز بین دستگاه ها فراهم می آید.
به عنوان مثال یک چاپگر و یک اسکنر می توانند به طور مستقیم با هم ارتباط برقرار کنند. بدون این که نیازی به حافظه سیستم و یا CPU داشته باشند. Firewire همچنین از وجود چند میزبان در هر گذرگاه نیز پشتیبانی می کند.
USB برای فراهم آوردن این امکانات و قابلیت ها به تراشه مخصوص نیاز دارد. بنابراین کابل آن ، مخصوص و گران قیمت خواهد بود. در حالی که Firewire تنها به یک کابل با تعداد سوزنهای مشخص در هر دو سر کابل (معمولا 6تا) نیاز دارد که برای پشتیبانی از Plug and Play و hot Swapping طراحی شده است. این دو عبارت به این مفهوم اند که در صورت نیاز به قطع ارتباط یک دستگاه با دستگاه های دیگر و یا جایگزینی یکی با دیگری نیازی به قطع منبع تغذیه نیست و در حال روشن بودن دستگاهها نیز این اعمال امکان پذیرند و صدمه ای به هیچ یک وارد نخواهد آمد. Firewire 400 قادر به تبادل اطلاعات بین دستگاه ها با سرعت 100 ، 200 و 400 مگابیت در ثانیه است که البته مقدار واقعی آنها 98.304 ، 196.608 و 393.216 مگابیت در ثانیه است.
اگر چه USB2 ادعای فراهم کردن سرعت بالاتری را دارد (480مگابیت در ثانیه) اما در عمل Firewire به دلیل ارتباط مستقیم دستگاه ها و معماری یک به یک آنها سریعتر خواهد بود. البته طول هر کابل نباید از 4.5 متر بیشتر شود.
Firewire 800 نیز امکان ارسال اطلاعات با سرعت 786.432 مگابیت در ثانیه را فراهم می کند. IEEE 1394b از اتصالات نوری تا طول 100 متر و سرعت تبادل اطلاعات تا 3.2 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند که در نوع خود فوق العاده است.

منبع : شبکه فناوری اطلاعات ایران



استفاده از نرم افزارهای مختلف و نصب مداوم انواع نرم افزار روی ویندوز موجب می شود تا سرعت عملکرد برنامه ها کاهش یابد و پس از مدتی کوتاه ویندوز دچار مشکل می شود. برای رفع این مشکل نمی توان از کاربران خواست تا از نرم افزارهای زیاد استفاده نکنند و یا فعالیت های خود را محدود به نصب چند نرم افزار اصلی و کاربردی کنند، بلکه باید راه چاره دیگری را انتخاب کرد! یکی از این راه کارها که امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است و روز به روز نیز بر طرفداران آن اضافه می شود استفاده از نرم افزارهای قابل حمل است.
نرم افزارهای قابل حمل به برنامه هایی گفته می شود که نیازی به نصب ندارند و شما تنها با کلیک کردن روی آیکون آن برنامه می توانید برنامه را اجرا کنید و از آن لذت ببرید. با توجه به این که این نرم افزارها نیازی به نصب ندارند در نتیجه در رجیستری و دیگر بخش های ویندوز تغییری ایجاد نمی کنند و هیچگونه اثر منفی در عملکرد ویندوز و برنامه های آن نخواهند گذاشت. این نرم افزار ها را می توان به راحتی روی حافظه ی فلش ذخیره کرد تا هر جا که بخواهید آن ها را در اختیار داشته باشید. همچنین از دیگر مزیت های این گونه نرم افزار ها امکان استفاده در محیط های اداری و کافی نت هایی است که امکان نصب نرم افزار در آنها وجود ندارد.
درست است که این نرم افزار ها بدون نیاز به نصب اجرا می شوند اما این دلیل بر آن نیست که نرم افزار به هیچگونه سیستمی نیازمند نباشد و فارغ از نوع سیستم عامل عمل کند. بلکه این نرم افزارها نیز مانند نسخه های اصلی و نصب شدنی آنها نیازمند سیستم هایی با حداقل امکانات مورد نیاز هستند و بنا به نسخه تولید شده هر یک از آن ها برای سیستم عامل خاصی ایجاد می شوند.
و اما حالا که با نرم افزار های پرتابل آشنا شدید شاید بخواهید خودتان نرم افزار های مورد نیازتان را به نسخه های بدون نیاز به نصب تبدیل کنید، یا حتی اگر یک برنامه نویس هستید و مایلید نسخه بدون نصب نرم افزار خود را نیز آماده کنید می توانید از یکی از نرم افزارهای مخصوص این کار با نام Virtualization Suite محصول Thinstall استفاده کنید. این نرم افزار با روش کاری بسیار آسان شما را قادر می سازد تا نرم افزارهایی که نیاز به نصب دارند را بدون نصب بر روی سیستم عامل خود اجرا کنید.
هسته مرکزی این نرم افزار را یک شبیه ساز سیستم عامل تشکیل می دهد که این شبیه ساز همراه با تمامی نرم افزارهای ایجاد شده توسط این برنامه قرار دارد و به عبارتی وقتی شما می خواهید نرم افزاری را اجرا کنید، نرم افزار در هسته مرکزی این برنامه که شبیه ساز سیستم عامل است و همراه خودش است، نصب می شود و بدون اعمال هیچگونه تغییری روی سیستم عامل شما بدون نیاز به نصب اجرا می شود.

منبع : ضمیمه کلیک جام جم


دور دنیا با گوگل
« تا به حال در مورد گوگل چیزی شنیده‏اید؟ » این سوال را Alex Vogenthaler، 27 ساله یکی از مدیران محصول گوگل در حالی که لبخند به لب دارد، می‌پرسد. «نه»، پاسخ شنوندگان است. Vogenthaler، سعی می‏کند برای آنها توضیح دهد که گوگل کارش چیست. « گوگل یک شرکت کامپیوتری است؟ » این سوال را مردی در میان جمعیت می‏پرسد. سایر گوگلی‌ها از دست گاوهایی که آزادانه و بی‏هدف در دهکده در حال حرکت هستند و به همه جا سرک می‌کشند، فرار می‌کنند.

رومئوی آنلاین در جستجوی ژولیت آفلاین!
این یکی رو هر کی خواست بخونه ...

گردشی در عصر دایناسورها رایانه‌های دهه1970
این مجموعه چندین ماشین محاسباتی از دهه 1970 را نمایش می‌دهد. تمام تصاویر از مجموعه تصاویر آقای استیون استنگل هستند. آقای استنگل در نهایت سخاوت به ما اجازه دادند که تصاویر و توضیحات...

کارمند ایرانی شاغل در گوگل ابزاری با عنوان کیبورد فارسی ویژه iGoogle ساخت
هندس رضا بهفروز، کارشناس نرم افزار شاغل در کمپانی گوگل با ارسال مطلبی در وبلاگ رسمی این شرکت از ارائه ابزاری برای کاربران فارسی زبان خبر داد که ویژه سرویس iGoogle ساخته شده است و قادر است صفحه کلید (کیبورد) فارسی را برای کاربران فارسی زبان در محیط iGoogle فراهم آورد.

موج سوم : بحران قیمت به هارددیسک هاکشیده شد
سرانجام پس از دو ماه از افزایش قیمت قطعاتی مانند حافظه و پردازنده نوبت به هارددیسک‌ها رسید. هارددیسک‌ها که از اوایل مهرماه برخلاف روند نسبتا ثابت و یکنواخت طی شده در 2 سال گذشته، ‌با نوسانات جدیدی مواجه شدند. در هفته گذشته بیشترین اخبار ناشی از افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند که این بار نیز ردپای گمرک در این ماجرا دیده می‌شود.

زیاده روی در استفاده از اینترنت باعث نابودی حافظه می شود.
تحقیق نشان داد جوانانی که پس از انجام تکالیف روزانه تحصیلی سراغ رایانه می روند و ساعاتی از روز را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند به مشکلات خواب و حافظه مبتلا می شوند.

انسان مجازی طراحی می‌شود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، دانشمندان دانشگاه اکلند نیوزلند تلاش می‌کنند نخستین کسانی باشندکه مدل‌های رایانه‌یی انسان را طراحی می‌کنند که می‌تواند انجام بسیاری از کارها مانند نجات جان انسان‌ها یا امتحان لباس به صورت آنلاین را تحقق‌پذیر کند.

شایع‌ترین حملات اینترنتی علیه کاربران ایرانی در ماه اکتبر ?????
طی ماه گذشته میلادی، تروژان‌ها و آگهی افزارها با تشکیل بیش از نیمی از کل بدافزارهای فعال، شایع‌ترین و مهمترین تهدید علیه امنیت رایانه‌ها معرفی شدند. Panda security? با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت جهانی امنیت اطلاعات، شایع‌ترین بدافزارهای فعال در ماه گذشته میلادی را در اغلب کشورهای جهان و از جمله جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

کامپیوترهای نامریی...!
این روزها یافته‌های دانشمندان، توانایی انسان برای ساخت کامپیوترها در مقیاس نانو را افزایش داده و قانون مور (Moore"s Law) در گفتگوهای روزمره مردم جای گرفته است. برای مثال چندی پیش یک تیم دانشگاهی تصویری را بر روی یک فوتون جا داد و طبق آخرین یافته‌ها ...

ابزار گوگل برای خلق دنیاهای مجازی
شرکت تولید‌کننده پلتفرم‌‌های دنیای مجازی، Multiverse Network، خبر از فناوری جدیدی داد که در نتیجه آن هر کسی قادر خواهد بود محیط سه‌بعدی مجازی خودش را با استفاده از مخزن مدل‌های سه‌بعدی گوگل، مخزن مدل‌های سه‌بعدی خود Multiverse، و همچنین هر ناحیه از Google Earth که خودش بخواهد خلق کند ...

اولین موتور جست‌وجوی اختصاصی برای اهالی خاورمیانه
طبق یک آمار رسمی، تعداد صفحات اینترنتی به زبان عربی تنها 2/0 درصد از کل صفحات اینترنتی جهان را شامل می‌شوند. پیش‌بینی شده که تاکنون حدود 100 میلیون صفحه اینترنتی به زبان عربی ایجاد شده است و این رقم در هر سال دو برابر می‌شود.


   1   2   3   4      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)