سفارش تبلیغ
صبا ویژن




آموزش :

مخفی کردن پارتیشن های ویندوز
تا حالا براتون این سوال پیش اومده که چطور میشه یکی از درایو های ویندوز رو به صورت کامل مخفی کرد ؟ برای این کار مسیر زیر رو دنبال کنید :
اول روی My Computer کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Manage رو انتخاب کنید. در پنجره باز شده از شاخه Storage گزینه Disk Management رو انتخاب کنید. تمام پارتیشن های هاردتون سمت راست نمایش داده می شوند. هر پارتیشنی رو که میخواهید حذف بشه، روش کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter and Paths … و در پنجره جدید کلید Remove رو کلیک کنید تا درایو مورد نظر از My Computer حذف بشه.
برای برگرداندن پارتیشن هم مسیر قبل تکرار کنید. این بار در آخرین مرحله به جای کلید Remove، کلید Add… رو کلیک کنید.

حذف پیغام پر شدن فضای دیسک
هنگامی مقدار فضای خالی یک درایو به کمتر از 200 مگابایت کاهش می رسد، این هشدار ظاهر می شود. و وقتی مقدار فضای خالی به کمتر از 80 مگابایت رسید به فاصله هر نیم ساعت و به مدت 30 ثانیه پیغام ظاهر می شود. با رسیدن مقدار فضای خالی به کمتر از 50 مگابایت حساسیت ویندوز بیشتر شده و پیغام هشدار را هر 5 دقیقه و به مدت 30 ثانیه به نمایش در می آورد. این پیغام بعضی موارد خوب است ولی اکثر مواد یک مزاحم واقعی است! چون اکثر کاربران از حافظه خالی موجود و پر شدن آن آگاه هستند، ولی بعضی مواقع به علت وجود یک سری اطلاعات نمی توان دست به یک خانه تکانی زد. برای خلاص شدن از این هشدارها یک ترفند ساده رجیستری وجود داره.

مراحل زیر را دنبال کنید :
1.     از حوزه Run  فرمان regedit را صادر کنید.
2.     در رجیستری این کلید را در آن پیدا کنید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

3.     در یک فضای خالی از سمت راست پنجره، کلیک راست کرده و گزینه New  سپس DWORD Value را انتخاب کنید.
4.      نام متغیر جدید را NoLowDiskSpaceChecks بگذارید. (به حروف بزرگ و کوچک دقت کنید.)
5.      روی این متغیر دو بار کلیک کرده و مقدار 1 به آن بدهید.
6.      از رجیستری خارج شده و کامپیوتر را بوت کنید تا نتیجه را ببینید. (توجه داشته باشید با این کار این هشدار برای تمامی درایوها از کار خواهد افتاد.)

نمایش فایل های Super Hidden (مخفی)
اگر یادتون باشه، هفته اول در همین قسمت مطلبی داشتیم در مورد اینکه چطور فایل ها و پوشه ها رو مخفی تر (!!) کرد. امروز روش پیدا کردن اینجور فایل ها روی سیستم رو براتون شرح میدیم. تنظیمات زیر باعث میشه که کلیه فایل های مخفی سیستم عامل در Explorer ویندوز نمایش داده شده و به هنگام جستجو توسط Explorer قابل شناسایی باشند. برای این کار میتونید از دو روش استفاده کنید :

1.       روش ساده تر استفاده از پنجره My Computer  یا Control Panel و تنظیمات Folder Option است. در این پنجره و در سربرگ View دنبال گزینه Hide protected operating system files بگردید. حالا تیک کنار اون رو بردارید و Ok کنید. به همین راحتی ...

2.       یه روش عجیب غریب تر و البته درست و حسابی تر این کار استفاده از تنظیمات رجیستری است. وارد رجیستری شده و کلید زیر رو پیدا کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

یک مقدار جدید از نوع DWORD با نام ShowSuperHidden ایجاد کرده و مقدار آن را برابر 1 قرار دهید تا فایل های مخفی سیستم عامل در Explorer نمایش داده شوند. برای باز گرداندن به حالت اولیه مقدار فوق را برابر 0 بگذارید.

با تشکر از : معین حساب (انجمن حسابداری)

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 19 :  http://www.loghat.com
فرهنگ لغت
زبان آلمانی به فارسی و برعکس.





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)