سفارش تبلیغ
صبا ویژن




نویسنده: الهه صالحی

هدف از ساخت وب سایت:
قبل از هر کاری شما باید هدف مشخصی داشته باشید تا مصمم تر آن را دنبال کنید، پس برای ساختن یک وب سایت هم هدف از ساخت آنرا مشخص کنید به طور مثال موضوع آن چیست یا چه طرحی می خواهید داشته باشه با چه تعداد صفحه. بد نیست که نوع مخاطبین و بیننده ها را هم مشخص کنید که چه کسانی قرار است از سایت شما استفاده کنند. شما می توانید در ابتدا از یک سایت شخصی شروع کنید، فکر کنم با پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر و اینترنت در آینده نزدیک هر کسی مانند شناسنامه باید یک سایت برای معرفی خود داشته باشه. همیشه سعی کنید تا مطالب را متناسب با مضمون سایت انتخاب کنید و در هر قسمت یک هدف را دنبال کنید که بیننده گیج و فراری نشود. اگر سایت شما شخصی است و در آن خاطرات ، عکسهای خود یا دوستانتان را گذاشته اید پس دیگر نباید تبلیغ محصولات تولیدی را اضافه کنید یا بالعکس.

کجا و چگونه سایت را راه اندازی کنید:
ابتدا باید یک اسم مناسب برای سایت انتخاب کنید که به این اسم domain  می گویند، اسم یک وب سایت از سه قسمت تشکیل می شود:  www که مخفف World Wide Web میباشد، اسم منتخب شما یا همان Domain  و در آخر پسوندهای مشخص مانند:    .com, .net, .org, .info
پس از انتخاب اسم که باید یک هماهنگی با مطالب سایت داشته باشد، نوبت به ثبت آن می رسد که شما مجبور هستید با یک شرکت خدمات اینترنت قرار داد ببندید، برای ثبت اسم و اجاره فضا تا اطلاعات شما را در اینترنت به معرض نمایش بگذارند. بعد از اینکه تنظیمات اولیه انجام شد، شما می توانید با استفاده از سرویسهایی مانند FTP که مخفف File Transfer Protocol  میباشد اطلاعات  سایت را حذف ، اضافه یا تغییر دهید که در مورد این سرویس در بخش دیگری توضیح خواهم داد.
البته سایتهایی هستند که شما می توانید به طور رایگان سایت خود را راه اندازی کنید اما معایبی هم دارند که یکی از آنها پخش تبلیغات در صفحات شما می باشد و دیگر اینکه امکانات محدود آنها است ولی برای شروع کار و آشنایی با نصب و راه اندازی یک وب سایت بسیار مناسب می باشند.  یکی از این سایتها www.geocities.com   است که اگر ایمیل در سایت یاهو دارید، فضای رایگان در اختیارتان قرار می دهد.

اهمیت طراحی وب سایت:
یک وب سایت موفق در مرحله طراحی جان می گیرد چون چند چیز مهم در این قسمت مشخص میشود مانند، قالب بندی، رنگ، محتوا ومدیریت اطلاعات سایت. اگر ما درست کردن وب سایت را به ساختن یک خانه تشبیه کنیم، میبینید که انسان منطقی خانه را بدون نقشه و طرح نمی سازد، پس بیایید به این قسمت اهمیت بیشتری بدهیم تا در پایان کار احساس رضایت بکنیم. در ساخت یک خانه نکات مهم دیگری هم هست، ظاهر و نمای آن، مواد ومصالح که قرار است بکار برده شود، در ضمن به راحتی کسانی که میخواهند از آن استفاده کنند هم باید فکر کرد. پس شما هم این نکات را مد نظر داشته باشید که ظاهر صفحات چه شکلی داشته باشد از چه رنگهایی استفاده کنید و چه مطالبی را بکار برید تا مخاطبین را مجذوب کرده وهمچنین بتوانند به کلیه قسمتهای سایت دسترسی داشته باشند در هربخشی که هستند. زمان بیشتری را صرف این قسمت کنید تا نیازی به تغییرات اساسی در آینده نداشته باشید.


یک دوربین دیجیتال با بیش از1 مگا پیکسل سنسور می تواند از یک صفحه از یک کتاب یا مجله عکس بگیرد. همین طور می توان با آن به خوبی و سریعتر از اسکنر از روزنامه ها و مقالات عکس گرفت. همینطور در کنفرانس ها می توان از وایت برد عکس گرفت. در همه این موارد باید دوربین شما رزولوشن بالا داشته باشد.
برای عکس گرفتن از یک پرونده باید نور یکنواخت باشد. سایه ای رویه کاغذ نیفتاده باشد و همچنین کاغذ بدون چروکیدگی باشد. برای فراهم کردن نور کافی از یک چراغ مطالعه استفاده کنید تا از انعکاس های مزاحم جلوگیری کنید. نور کافی برای دوربین دیجیتال بسیار اهمیت دارد اسکنر خود یک لامپ دارد که نور کافی را برایش فراهم می کند. اگر دوربین دیجیتال شما مود close up را دارد از این مود استفاده کنید دوربین را تا حد امکان به موازات پرونده خود نگه دارید تا کیفیت لازم را بدست آورید توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها در مود close up به خوبی عمل نمی کنند برای انجام تنظیمات لازم در صورت امکان از LCD دوربین استفاده کنید.
سعی کنید صفحه کاغذ تمام چشم انداز دوربین را بپوشاند تا از تمام رزولوشن دوربین استفاده کنید. عکاسان وایت برد ها بهتر است فلاش دوربین را خاموش کرده و از نور اتاق یا روشنایی روز استفاده کنند. این بخاطر براق بودن سطح وایت برد است که انعکاس نور فلاش مانع شکل گرفتن تصویر واضح می شود. البته نور اتاق و محل قرار گرفتن شما و انعکاس چراغ های موجود هم بسیار مهم است و باید بهترین نقطه از اتاق را از نظر انعکاس نور انتخاب کنید.

منبع


آموزش
هیچ قانون سخت و قاطعی برای بوجود آوردن یک وبلاگ وجود ندارد. با رعایت چند نکته وبلاگ نویسان می توانند میزان مقبولیت وبلاگ خود را افزایش دهند.

 به موضوع اهمیت دهید:
در یک وبلاگ موضوعات مختلفی می تواند وجود داشته باشد ولی مطالب موجود در هر شاخه باید متناسب با یک موضوع مشخص باشد. بازدید کنندگان وبلاگ شما وقتی وارد شاخه مورد علاقه خود می شوند دوست دارند مطلبی متناسب با موضوع که...
مورد پسند آنها قرار گرفته است پیدا کنند پس آنها را ناامید نکنید. بیشتر خوانندگان وبلاگ علاقه ای به دانستن اینکه مثلاً شما برای صبحانه چه خورده اید ندارند! اگر چه ممکن است برای آنها میزان کالری یک صبحانه معمول جالب باشد. یک موضوع برای وبلاگ خود تعیین کنید و به آن بچسبید! در این صورت می توانید مطمئن باشید که افرادی علاقه مند به موضوع انتخابی وجود دارند که دوباره به وبلاگ شما سر می زنند. چون شما همان چیزی را فراهم می کنید که انها می خواهند.


 وبلاگ خود را آموزنده نگه دارید
 اگر می خواهید این احساس را در بازدیدکنندگان ایجاد کنید که شما در یک علم یا رشته مسلط هستید باید همیشه در جریان اخبار در این زمینه باشید. اگر یک محصول را معرفی می کنید یا در زمینه ای مطلبی می نویسید آن را با حقایق بسنجید قبل از آن که آن را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید. چون همیشه اعتبار شما در خطر است. اگر صحبتی دارید و می خواهید آن را بیان کنید آن را خلاصه کنید و سعی کنید محتوای ان همانند یک سرمقاله باشد.


 خبر قدیمی دیگر خبر نیست
 در حالیکه می توانید روی وبلاگ خود هر روز مطالب جدید قرار دهید بسیار مهم است که مطالبی که ارائه می دهید به روز و دقیق باشد و نوشتن یک مقاله در مورد اتفاقی که شش ماه پیش رویداده است مورد علاقه بسیاری نخواهد بود و باز هم اعتبار وبلاگ خود را به خطر انداخته اید.


 به یک رویه وفادار بمانید
 یک برنامه تهیه کنید و از آن پیروی کنید. متوجه باشید که وبلاگ نویسی احتیاج به زمان و کوشش زیاد دارد. از تهیه مطالبی که از شما انتظار نمی رود خودداری کنید. یک انحراف موقت از موضوع کلی یا صحبت کردن در مورد یک روز تعطیل قابل درک است. اما خوانندگان با توجه به مطالبی که قبلاً در وبلاگ شما دیده اند بازگشته اند و طبیعی است که به دنبال مطالب مشابهی می گردند. و همانطور که می دانید هر روز وبلاگهای جدیدی بوجود می آیند. پس مراقب بازدیدکنندگان خود باشید تا آنها را از دست ندهید.

 
 غنی از کلمات کلیدی
 اگر هدف از بوجود آوردن وبلاگ بدست آوردن تعداد زیادی بازدیدکننده است باید تیتر وبلاگ شما شامل کلمات که با موضوع وبلاگ مرتبط است باشد. برای جذب بیشتر بازدیدکننده یک تیتر درشت از موضوع سایت داشته باشید. هر آیتم باید تیتری داشته باشد که محاطبان را جذب کند و در عین حال گول زننده هم نباشد. توجه داشته باشید که تیتر شما نباید بیش از 10 تا 15 حرف داشته باشد.


 سادگی و وضوح
 وبلاگ خود را طوری طراحی کنید که فهم آن ساده باشد و مراجعین به سادگی مطلب مورد علاقه خود را پیدا کنند خیلی ساده مطلبی را که می تواند باعث افزایش میزان بازدیدکنندگان سایت شما شود از چشم آنها پنهان نگه دارید.بخاطر داشته باشد که وب یک رسانه بین المللی است و بعضی از کلمات و اصطلاحات را نمی توان به سادگی ترجمه کرد. بعضی از مواقع که کم هم اتفاق نمی افتد برای فهمیدن تیتر یک مقاله باید مدت زیادی تلاش کرد.


 تداوم
 اگر محتویات وبلاگ شما به طور مداوم به روز شوند موتورهای جستجو هم وبلاگ شما را در دوره های زمانی کوتاهتری کند و کاو می کنند.


 تصحیح مطلب 
 فقط چند لحظه کوتاه لازم دارید تا از اشتباهی که با دستپاچگی نوشته شده است جلوگیری کنید. غلط های املایی را تصحیح کنید تا در ذهن خوانندگان خود اثر منفی ایجاد نکنید. به محتویات مطلب توجه کنید چون هر چیزی که شما در اینترنت قرار می دهید در اینترنت یافت می شودپس قبل از قرار دادن هر مطلبی در مورد آن خوب فکر کنید. کپی کردن مطلب از منابع اینترنتی کار قشنگی نیست و اثر مطلوبی در مخاطب ایجاد نمی کند. البته معرفی مقالات مفید مرتبط با موضوع کیفیت کار را بالا می برد. و شما به سادگی با قرار دادن یک لینک می توانید این کار را انجام دهید این عمل علاوه بر اینکه کمکی به بازدیدکنندگان است و اثر مثبتی در آنها می گذارد باعث می شود وبلاگ شما از طرف موتور های جستجو در رتبه بهتری قرار گیرد.

 
 RSS
 RSS وبلاگ شما را غنی تر می سازد. بسیار مهم است که محتویات وبلاگ شما به صورت RSS تغذیه شود تا توزیع و خوانندگی وبلاگ افزایش یابد.

 


به نام خداوند بخشنده مهربان 

سلام. امیدوارم خوب و خوش وسرحال باشید!

PC Spy Keylogger نام نرم افزاری کامل در زمینه جاسوسی بر روی سیستم های کامپیوتری می باشد.  در این نرم افزار کاربران قادرند تا به راحتی تمامی اطلاعات دیگر کاربران استفاده کننده از سیستم کامپیوتری مورد نظر که برنامه بر روی آن نصب شده است را با روش ثبت کلید ها کشف نمایند. این نرم افزار در کامپیوتر مقصد به طور خودکار فعال شده و به ثبت کلید های فشرده شده توسط Keyboard، گرفتن عکس ازصفحه دسکتاپ ویندوز و ... می پردازد. در این نرم افزار کلید های استفاده شده در یک فایل ذخیره سازی شده و می توان برنامه را به گونه ای تنظیم نمود که فایل گزارش را به یک EMail از پیش تعیین شده ارسال نماید و یا فایل گزارش را بر روی یک FTP سرور ارسال نماید.

همچنین در این نرم افزار اطلاعاتی نظیر وب سایت های بازدید شده و ذخیره سازی اطلاعات موجود در حافظه ClipBoard ، توانایی ذخیره سازی اطلاعات گزارش در فرمت HTML و ... را می توان بدست آورد. این نرم افزار محصولی از شرکت YL Computing می باشد.
 قابلیت های نرم افزار :
- کاملا مخفی، حتی برای فایروال ها !
- توانایی گرفتن عکس از محیط دسکتاپ و ثبت آن.
.
.
.

منبــع

نسخه2.48 را با حجم 1.45 مگابایت دانلود کنید

ادامه مطلب...

تهیه نسخــه پشتیبـــان از رجیستری
برای تهیه نسخه پشتیبان از رجیستری ، فایل Regedit.exe را اجرا کرده و از منوی File گزینه Export را انتخاب کنید .حال در پنجره نمایش داده شده ، در محل File Name نام فایل خود را نوشته و از قسمت Export Rangeگزینه All را علامت بزنید .اکنون با زدن کلید Save کل رجیستری شما در فایل انتخاب شده ذخیره خواهد شد.چنانچه رجیستری ویندوزتان خراب شود و یا با مشکلی برخورد کند ، آنگاه می‌توانید گزینه Importاز منوی File ( برای ویندوز 98 و95 گزینه Import Registry File … از منوی Registry ) را انتخاب کنید .حال در پنجره نمایش داده شده ، نام و آدرس فایل .REG خود را وارد نموده و کلید Open را کلیک کنید. اکنون محتویات فایل .REG شما به داخل رجیستری Restorمی‌شود.


مشاهده نتیجه تغییرات اعمال شده در رجیستری
بسیاری از تغییرات ایجاد شده در رجیستری پس از یکبارRestartکردن ویندوز و برخی دیگر پس از یکبار Log Offشدن ، قابل مشاهده می‌باشند.چنانچه بخواهید بدونRestartکردن و ترک ویندوز تاثیر تغییرات اعمال شده در رجیستری را سریعا مشاهده کنیدبایستی با توجه به ویندوز خود یکی از روشهای زیر را بکار ببرید:
•NT/2000/XPسه کلیدAlt + Ctrl +Deleteرا همزمان فشار داده و از صفحهTaskManager ، برگهProcessesرا انتخاب کنید .در لیست موجودExplorer.exeرا علامت زده و روی کلیدEnd Processکلیک کنید و سپس گزینهNew Taskدر منویFileرا انتخاب و در محل مربوطه کلمه Explorer را وارد کرده و رویOkکلیک کنید .با این کار فایلExplorerویندوز از حافظه خارج شده بار دیگر با تغییرات اعمال شده جدید اجرا می‌شود.
•95 / 98 / Meسه کلیدAlt + Ctrl +Deleteرا همزمان فشار داده تا پنجره Task List مشاهده شود.از لیست مزبور ، Explorerرا علامت زده و روی کلید End Taskکلیک کنید.به هنگام نمایش شده پنجرهShut down کلیدCancelرا بزنید و منتظر بمانید .پس از چند ثانیه پیغام خطایی با عنوان“ A program not responding “ نمایش داده خواهد شد .روی کلیدEnd Taskکلیک کنید. با این کارExplorerدوباره راه‌اندازی شده و تغییرات جدید در آن اعمال شده است.

معرفی نرم افزار
نرم افزار Registry Mechanic 3.0.2.36به واسطه نرم افزار مکانیک رجیستری، شما می‌توانید رجیستری خود را همواره سالمنگهدارید و همچنین در هنگام بروز مشکلات احتمالی آن را تعمیر کنید. در صورتی که شما نیزمرتبا رجیستری ویندوز خود را دستکاری می‌کنید این برنامه می‌تواند برای شمابسیار مفیدباشد بدین خاطر که با کوچکترین کلیک و تغییر نامناسب در رجیستری ویندوزشما رو به سوینابودی روانه می‌شود. همچنین با بکار بردن این نرم افزار، سرعتویندوز شما و نرم افزارهایموجود بالا رفته و فایلهای اضافی موجود در رجیستری، دیگرمزاحم سرعت و سلامت ویندوزشما نخواهند شد. در آخر این نکته را یادآور می‌شوم کهرجیستری، قلب وهسته ویندوزمی‌باشد.
برای دانلود برنامه می‌توانید اینجا کلیک کنید.
http://www.winguides.com/downloads/rminstall.exe


 


 

 

پلک خورشید به فرمان تو بر می خیزد
صبح ، از سمت خراسان تو بر می خیزد
نور ، هر صبح می افتد به در خانه ی تو
بعد از گوشه ی چشمان تو برمی خیزد
می کند مست ، ملائک را در حال سجود
عطر سبزی که از ایوان تو بر می خیزد
تا کسی زیر رواق تو دلش می گیرد
ابر می پیچد و باران تو بر می خیزد
با دل پاک کبوتر تو چه گفتی که هنوز
بال وا کرده پر افشان تو بر می خیزد
آخرین حلقه ی در های جهانی مولا !
درد می آید و در مان تو بر می خیزد
باز از مرو بیا ! تا که ببینی که چطور
ـ دل و دین باخته ـ ایران تو بر می خیزد

سید محمد حسین ابوترابی 


درخشش پردازنده‌های Core i7 اینتل در آزمون‌های مقایسه‌ای
آزمون‌های انجام شده برای تعیین میزان سرعت و قدرت سری جدید پردازنده‌های Nehalem اینتل نشان می‌دهند که این چیپ‌ها با ورود به بازار عنوان سریع‌ترین چیپ‌های جهان را بخود اختصاص خواهند داد...

گزارش تصویری عصرشبکه از جیتکس 2008 دوبی

فهرست 20 بدافزار مهم در اکتبر 2008
آزمایشگاه کسپرسکی فهرست بیست بدافزار مهم ماه گذشته را اعلام کرد...

بزرگترین کیبورد در جهان

 نسخه جدید آفیس آنلاین خواهد بود
شرکت مایکروسافت تایید کرده نسخه جدید نرم افزار اداری آفیس به گونه ای طراحی خواهد شد که برخی از ویژگی ها و امکانات آن به طور آنلاین و از طریق مرورگرهای وب قابل دسترس و استفاده خواهد بود.

نرم افزار رایگان آموزش زبان جی 5

در کنفرانس 2008DC مایکروسافت ویندوز 7 را رونمایی کرد
استیو بالمر" مدیر عامل شرکت مایکروسافت در این کنفرانس اعلام کرد که در ویندوز جدید موتور جستجوی گوگل  محدود نشده است و حتی در زمینه هایی به گوگل نیز کمک شده است

گورستان کامپیوترهای دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
اینجا انبار شرکت مایکروسافت نیست. اینجا پشت دانشکده علوم اجتماعی است و اینها کامپیوترهای اوراق شده

5 سایت جامع و مفید برای تقویت زبان انگلیسی

 کنترل رایانه از طریق موبایل
Mobilewitch Bluetooth Remote Control برنامه ی رایگانی است که می توان بوسیله ی آن کامپیوترتان را از فاصله دور کنترل کنید
هزینه دسترسی به اینترنت 1مگابیتی در آسیا-اقیانوسیه تنها 3.08 دلار است اما در ایران 150 برابر این رقم معادل 450 دلار

هزینه بازدید از سایت یاهو با GPRS همراه اول چیزی بالغ بر چهارصد تومان می‌شود

افزایش 24 درصدی جرایم رایانه‌ای در کشور
جرم رایانه‌ای جرمی است که رایانه هدف و یا موضوع جرم است و ممکن است علیه سیستم‌های مخابراتی باشد و یا ممکن است جرایم علیه صحت و یا تمامیت داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی باشد.

ارتباط بازدید از سایت‌های خشن با رفتارهای خشونت‌آمیز
کاربران جوانی که تمایل بیشتری برای بازدید از سایت‌هایی با موضوعات خشونت‌آمیز از خود نشان می‌دهند بیش از دیگران علاقه دارند تا رویدادهای خشن را تجربه نمایند.

روتوش تصاویر تنها با یک کلیک

 اولین و تنها گوشی اسلامی


انتقال دادن تنظیمات رجیستری (Import , Export)
یکی ازخصوصیات مهم ویرایشگر رجیستری ،توانایی آن در انتقال تنظیمات رجیستری به فایل متنی و بالعکس می‌باشد.این فایل متنی که با پسوند.REGشناخته می‌شود، می‌توان ذخیره شده و یا توسط افراد دیگر جهت تغییر دادن سریع تنظیمات محلی ( Local) رجیستری ، به اشتراک گذارده شود.شما می‌توانید به سادگی یک کلید خاص و یا کل رجیستری ویندوزتان را به یک فایل ارسال (Export) کرده و سپس آرایش آن فایل را درNotpadویندوز مشاهده کنید .برای اینکار ابتدا کلیدی را انتخاب کرده سپس از منوی File،بر روی گزینهExportکلیک کنید ( در ویندوز 98و 95 از منوی Registry گزینه Export Registry File را انتخاب کنید ). در پنجره Export Registry File ، با یک نام ، فایلتان را ذخیره کنید .اگر شما فایل ذخیره شده را در Notpad باز کنید بعنوان مثال متن زیر را مشاهده خواهید کرد :

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ Setup


SetupType “=dword :00000000


Cmdline ” =”setup –newsetup


SystemPrefix “= hex:c5,0b,00,00,00,40,36,02


ساختار فایل بسیار ساده است .عبارتHKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ Setupکلیدی را نشان می‌دهدکه مقادیر از انجا هستند و در عبارت “ SetupType “=dword :00000000، نوع و مقادیر موجود درکلید فوق ، بعد از علامت = نشان داده شده‌اند.
برای
Import کردن اطلاعات رجیستری از یک فایل.REGبه داخل رجیستری نیز می‌توانید گزینهImportرا از منوی Fileانتخاب کرده ( در ویندوز 98و 95 از منوی Registry گزینه Import Registry File را انتخاب کنید ).و در پنجره نمایش داده شده ، نام و مسیر .REG خود را وارد نمایید . با زدن کلید Open رجیستری شروع به Import کردن محتویات فایل به داخل بانک اطلاعاتی خود ، خواهد کرد .

ادامه مطلب...

سلام،

قابل توجه دوستان شرکت کننده در دوره HTML

 

جلسه آخر کلاس HTML

.

.


   1   2      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)