سفارش تبلیغ
صبا ویژن




فرمت های رنگ آمیزی(1)

سلام
نمی دونم مطلب قبلی من رو خوندید یا نه همون که درمورد پردازش تصویر بود ، به هرحال من تو اون مطلب یه اشاره ای به فرمت های رنگ آمیزی تصاویر داشتم  این دفعه می خوام یه کم درمورد چند تا از اونا توضیح بدم ایشاا... که خوشتون بیاد.
تو مطلب قبلی گفتم که تصاویر توسط سیستم یا زبون های برنامه نویسی به عنوان ماتریس شناخته می شن حالاچه فرق هایی بین این ماتریس ها وجود داره که فرمت های مختلف رنگ آمیزی بدست می آد ؟ من تا اون جا که بتونم می گم این فرق ها چی هست .bw

B/W : این نوع فرمت ساده ترین شکل یه رنگ آمیزی واسه یه تصویره خوب حالا این فرمت چه طوری هست ؟ همون طور که گفتم  در واقع این نوع فرمت یه ماتریس 2 بُعدیه که هر درایه یه پیکسل به حساب می آد مثلا یه ماتریس n  در  m یه تصویر n در m رو نشون می ده . این فرمت رو سیاه و سفید می گن البته نه اون سیاه وسفیدی که همه در موردش صحبت می کنن مثل فیلم های سیاه وسفیدی که هست ، اونا یه اسم دیگه دارن که تو ادامه حتما می گم . این سیاه و سفید یعنی این که یا سیاه مطلق یا سفید مطلق ، این مطلب هم با دو تا عدد نشون داده می شه صفرو یک . به نظر شما کدوم سیاهه و کدوم سفید بذارید من بگم ، یک می شه سفید و صفر می شه سیاه حالا چرا؟ همون طور که تو فیزیک خوندیم سفید یعنی همه نورها(رنگ ها) پس واسه سفید یک مناسب تره وسیاه هم یعنی هیچ نوری پس واسه سیاه هم صفر بهتره . پس این ماتریس می شه یه ماتریسی از صفرویک .

Gray Scale : خوب این همون فرمتی هست که تو تصاویر سیاه وسفیدی مثل فیلم های سیاه و سفید استفاده می شه .gray تفاوت ماتریس این فرمت با فرمت قبلی تو اینه که به جای فقط  اعداد صفر و یک از اعداد بیشتری تو ماتریس این فرمت استفاده می شه .
این اعداد شدت رنگ رو مشخص می کنه مثلا عدد صفر همیشه به معنای سیاهه و بزرگ ترین عدد به معنای سفیده و اعدادمابین این ها به نسبت های یکسان شدت رنگ های مختلف رو نشون می دن هر چی تعداد این اعداد بیشتر باشه شدت رنگ های مختلفی رو داریم این شدت رنگ های مختلف هر چی بزرگ تر می شن به سفید نزدیک تر می شن .
تفاوت فرمت های bw   و  grayscale  تو تصویر هایی که گذاشتم به خوبی معلومه ، این تصویرها تبدیل شده ی تصویریه که تو مطلب قبلی گذاشته بودم .

Color Index : این فرمت هم یه ماتریس دو بعدیه که خیلی شبیه فرمت قبلیه با این تفاوت که تو این ماتریس اعداد نشون دهنده ی رنگ های مختلف هستن . اعدادی که تو این ماتریس استفاده می شن توی یه ماتریس دیگه شماره سطر هستن که این ماتریس با بعد اول برابر با تعداد رنگ ها و بعد دوم برابر یک به عنوان  map شناخته می شه در واقع ماتریس اولی بدون این ماتریس map هیچ استفاده ای نداره . تو map هرسطر نشون دهنده ی یه رنگه یعنی هرعنصر map اسم یه رنگه و ما بجای این رنگ از شماره ی سطرش تو ماتریس تصویرمون استفاده می کنیم . تصویری که بخواد با این نوع فرمت نشون داده بشه وقتی به هر درایه می رسه و عدد رو می خونه ، به map نگاه می کنه تا ببینه این عدد چه رنگی رو باید نشون بده بعد اون رنگ  تو تصویر گذاشته می شه .
این مطلب این دفعه ی من ؛ واسه مطلب بعد فرمت های دیگه رو می گم که کاربرد بیشتری دارن ، امیدوارم که خوشتون اومده باشه و بیاد.


اموزش ایجاد افکت کارتونی و معرفی چند سایت در این زمینه

YearBookYourself
در این سایت تصویر شما را با تصاویری که مربوط به سالهای 1950 تا به امروز هست رو ترکیب می کند و این امکان رو به شما می دهد که بدانید در ان سالها چه تصویری می توانستید داشته باشید (همینطور این قابلیت را  هم دارد که  لبخندی هرچند کوچک بر چهره زیبای شما بنشاند) 


Befunky Cartoonizer
یک برنامه کاربردی  ان لاین هست که  با اپ لود تصاویر می توانید انها را به  تصاویر کارتونی  رنگی یا سیاه سفید بدون نیاز به هیچ نرم افزاری تبدیل می کند



Dumpr.net
تبدیل به تصویر مدادی و سپس با  استفاده از نرم افزار ArtRage می توانید زیبایی انرا چندین برابر کنید






 دانلود برنامه

Ultimate Flash Face
می توانید همانند یک پلیس هنرمند چهرنگاری کنید و سپس تصویر را میل یا پرینت بگیرید


ToonDoo.
 در عرض چند دقیقه می توانید یک کمیک استریپ بسازید
 Magixl.com
به شما اجازه می دهد که کاریکاتورهایی به شکل هایی مختلف  در عرض چند دقیقه بسازی

اموزش ایجاد افکت کارتونی
قبل 
ادامه مطلب...

سلام،
قابل توجه دوستان شرکت کننده در دوره های آموزش تخصصی کامپیوتر تابستان 87
برنامه ادامه کلاس ها بدین شرح خواهد بود:
.
ادامه کلاس های PHP و HTML به بعد از امتحانات ترم تابستان موکول شد.
.
کلاس برنامه نویسی C#.NET روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (در صورت همکاری دانشگاه) این هفته، گروه اول ساعت 8:30 الی 11 و گروه دوم ساعت 11 الی 14 برگزار می شود.
.
کلاس شبکه کاربردی روزهای دوشنبه و چهارشنبه این هفته ساعت 8:30 الی 12 برگزار خواهد شد. این کلاس احتمالا در ایام امتحانات نیز در محل سایت دانشگاه برقرار باشد که خبر قطعی در کلاس به اطلاع دوستان خواهد رسید.
.
کلاس ASP.NET به دلیل در دسترس نبودن استاد جهت هماهنگی فعلا به بعد از امتحانات موکول می شود. در صورتی که تا قبل از روز دوشنبه هماهنگی با آقای عواطف رستمی امکان پذر شد، با دوستان تماس گرفته می شود.


نرم افزار Sunbelt Personal Firewall امکان کنترل کامل بر روی انتقال داده ها بین رایانه شما و دیگر رایانه های موجود در شبکه اینترنت یا شبکه محلی را می دهد. حتی اگر شما یک مسیریاب (روتر) داشته باشید که جزو ساختمان یک فایروال باشد باز شما نیاز به نصب Sunbelt Personal Firewall بر روی کامپیوتر خود دارید، زیرا قاعده محاصره و معلق کردن، یک روش بسیار امن و استراژدی پیشنهاد شده امنیتی برای کسانی می باشد که بسیار در معرض خطر هستند می باشند. این نرم افزار می تواند کامپیوتر شخصی شما را در برابر حملات رایانه هایی که خود نیز در خطر حمله قرار گرفته اند محافظت کند.دیوار آتش برای رایانه های رومیزی که به اینترنت دارای پهنای باند با مودم های DSL، کابلی، ISDN، WiFi یا ماهواره ای متصل هستند بسیار ضروری می باشد، بخصوص نوت بوک ها به دلیل استفاده از شبکه بی سیم بسیار در معرض خطر هستند که نرم افزار Sunbelt Personal Firewall به خوبی از آن ها محافظت می کند.

تکنولوژی بالقوه این فایروال دیده بانی یا زیر نظر گرفتن پورت های متصل برای جلوگیری از ورود یا خروج بی اجازه نرم افزار های مخرب برای حمله می باشد. Sunbelt Personal Firewall با جلوگیری از ارتباطات پنهانی از حملات شناخته شده و ناشناس این امکان را می دهد تا به راحتی در وب به گردش بپردازید و خیالتان از هر حمله احتمالی راحت باشد. فایروال یک نرم افزار اساسی برای امنیت شما در اینترنت در مقابل حملات هکرها، تروجان ها، کرم ها، نرم افزار های مخرب و دیگر ویروس ها می باشد.

خصیصه های نرم افزار فایروال Sunbelt Personal Firewall:
  • قطع ترافیک ورودی و خروجی رایانه: بسیار مناسب برای زمانی که حرکات مشکوک و نا خوشایند بر روی شبکه رخ می دهد.
  • نگارش وقایع: با ثبت تمامی ارتباطات شبکه به شما امکان مرور و پیدا کردن مشکل احتمالی را می دهد.
  • مرور کلی ارتباط ها و آمارگیری از وقایع: آمارگیری دقیق از ارتباطات برقرار شده و پورت های باز توسط نرم افزارهای دیگر و موقعیت بلاک شده ها و زمان های حمله و جلوگیری را نمایش می دهد.
  • به روز رسانی: با بروز شدن نرم افزار آخرین ویرایش و قویترین آن همیشه در دسترس خواهد بود.
  • قابلیت پشتیبانی از ویندوز 98، ویندوز ایکس پی و ویندوز ویستا

ادامه مطلب...

 دوستان عزیز سلام

امیدوارم تعطیلات خوبی داشته باشید.

فکر میکنم برای شروع بهتر باشد که بدانیم این عبارت وب معنایی یا مفهومی (Semantic web) که این روزها زیاد در بین وبلاگ های حوزه IT  به چشم می خورد از کجا آمده، چیست و اصولا نتیجه آن ، تغییر در کدامین جنبه های دنیای مجازی خواهد بود. تیم برنرزلی را که می شناسید، همان مهندس/دکتر نابغه را میگویم که  وب را در 1993 به جهانیان معرفی کرد. هم‌ او که خالق بسیاری از استاندارد های نسل اول وب مثل html نیز هست.آقای برنرزلی ابداع کننده وب معنایی یا مفهومی (Semantic web) است  و بعد از دو دهه هنوز مغز متفکر وب است.

وب معنایی چگونه است؟

 شخص آقای برنرزلی هم نمی تواند با قاطعیت در مورد شکل وب معنایی صحبت کند. حتی برنرزلی هم زمانی که این آرزوها را برای وب کرد به خوبی میدانست که دانش زمانش برای این کار کافی نیست بنابرین تمام تمرکز خود را طی این سال ها به ایجاد استاندارد ها معطوف کرده و هنوز دارد شالوده را میسازد.

این جمله ها به معنی سردرگمی در هدف نیست. هدف کاملا روشن است ولی ابزارها هنوز به تکامل نرسیده اند. مثلا در وب معنایی قرار است ماشین ها (روبات ها، سرور ها و کامپیوتر ها) توانایی فهم محتویات اینترنت را داشته باشند. در این ساختار ماشین ها باید بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند نه فقط با انسان.واضح تر اینکه وقتی یک ربات وبکاو جمله ای را بخواند باید بتواند از نظر دستور زبان آن جمله را بفهمد یعنی اینکه بتواند فاعل ، مفعول و گذاره ای که در آن جمله آمده را درک کند و اگر یک پاراگراف را بخواند، باید بتواند نوع وابستگی جمله ها را با یکدیگر را تشخیص دهد.

وب معنایی در حقیقت وبی است که در بخش طبقه بندی و بازیابی محتوای اینترنت به تکامل رسیده باشد.در ساختار معنایی وب وقتی کاربر یک جمله محاوره ای را جستجو می کند، موتور جستجو  باید بتواند مفهوم جمله را تشخیص دهد، اینکه سوالی است یا خبری، طنز است یا جدی، علمی است یا از نوع سرگرمی. بنابراین وب جدید باید چنان در زبان شناسی و فلسفه تجهیز شود که تمام محتویات وب را بتواند آنلالیز کرده و میزان وابستگی بخش ها را از طریق رسم گراف ها تعریف کند.

بخش  دیگری از وب معنایی، مستند سازی محتویات وب است که از نظر تکنیکی راه حل هایی برایش معرفی شده مخصوصا مستند کردن محتوای وب به وسیله زبان RDF که خودش مبتنی بر XML و  URI است و در نتیجه تمام زبان ها و تمام انواع محتوا را پشتیبانی خواهد کرد. راجع به مستند سازی محتوا می شود چندین مقاله نوشت. فقط فعلا همین قدر بدانید که در میان کد های صفحات تگ هایی قرار میگیرد که محتوای صفحه را تعریف می کند. این که این محتوا یک توصیه نامه از یک پزشک است یا یک ترفند امنیتی از یک هکر یا خرابکار.  کاربر باید بتواند به راحتی مشخص کند که نتایج جستجو تولید چه گروهی از افراد باشد. طبق این تعریف شخصیت های دنیای مجازی باید معادل حقیقی داشته باشند .

یکی از نکات جالب وب معنایی امکان بازیابی اطلاعات نه تنها در محتوای متن بلکه حتی در صوت و تصویر نیز هست. در وب معنایی کاربر باید بتواند در میان ویدئوهایی جستجو کند که در یک صحنه اش مردی با پیراهن آبی سوار بر دوچرخه در خیابان حرکت میکند. هر چند باورش کمی سخت است ولی قدم های مهمی برداشته شده است.بنابراین مهمترین تغییری که وب در مفهوم معنایی خواهد کرد نه در شکل ظاهری صفحات ( که البته شاید گراف ها وارد شوند) بلکه در پشت پرده خواهد بود. موتور های جستجو هوشمند تر خواهند شد و نحوه بوکمارک کردن و اشتراک گذاری محتوا از فرم کنونی به یک فرم جامع تر تغییر خواهد کرد. وب مفهومی تعریف جدیدی برای شیوه طبقه بندی و بازیابی محتوا ارائه خواهد کرد.راستی یک چیز بامزه هم بگویم که تا دیروز مشکل رسم الخط فارسی در راست به چپ بودنش بود که  از این به بعد به لطف تفاوت دستور زبان فارسی با اکثر زبان ها باید شیوه ای پیدا کنیم که جای فعل و فاعل و مفعول در جملات فارسی را به این موتورهای جستجوی اجنبی حالی کنیم .

منبــــــع





چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی        چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی
 خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن           خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی
    برای ما که خسته ایم نه ، ولی                          برای عده ای چه خوب شد نیامدی
     تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام                  دوباره صبح، ظهر ، نه غروب شد نیامدی

فرا رسیدن نیمه شعبان ، سالروز ولادت امام زمان (عج) به کلیه کاربران تبریک می گوییم  و از خدای متعال فرج ایشان را خواستاریم

با گسترش استفاده از اینترنت نسل جدیدی از کتاب ها روانه شد که دیگر نیازی به ورق زدن آنها نبود.این کتاب ها که با فرمت pdf هستند دارای حجم کم هستند و دانلود کردن آنها از اینترنت کار ساده ای است.برای این منظور سایت های زیادی برای دانلود کتابهای الکترونیکی ساخته شده اند که به کاربران این امکان را می دهند که کتابهای مختلف را از اینترنت دانلود کنند. در این مطلب به معرفی 20 سایت خارجی پرداخته شده که کتابهای مختلف را برای دانلود گذاشته اند.

1.Free Book Spot
یک منبع بسیار بزرگ کتاب های الکترونیکی با بیش از 4400 کتاب الکترونیکی در 96 موضوع با حجمی حدود 77 گیگیابایت.شما می توانید کتاب مورد نظر خودتان را در زمینه ی پزشکی ، علوم مهندسی و … به صورت رایگان و بدون نیاز به عضویت دانلود کنید.



4ebooks.2
مجموعه یبزرگی از کتاب های کامپیوتری و اینترنتی . کتابهای زیادی از جمله آموزش های رجیستری وبندوز و … و همچنین کتاب هایی در زمینه ی اوپن سورس و … .


ادامه مطلب...
سلام به همه دوستان
خواستم یه مطلب اموزشی بزنم ،اما دقیق نمی دونستم نیازتون تو چه مواردی هست و به خاطر همین کسانی که موافق و البته علاقه مند به این اموزش های مستمر هستن می تونن نظراتشون رو در مورد موضوع و کم و کیف این قضیه بگن  تا هم ما رو مطلع کنن و  هم اینکه باکمک همدیگه بتونیم به هدفمون یعنی سیرصعودی وبلاگ در راستای نیازهامون نزدیک تر بشیم

سلام،
پیرو حرف هایی که در پست قبلی زده بودم و با توجه به کامنت هایی که دوستان گذاشته بودند (البته غیر از هفت، هشت تای آخر که نتونستم بخونم) ظاهرا اکثریت با ادامه کلاس ها در ایام ماه مبارک رمضان موافق هستند.

در مورد کلاس های PHP و HTML عرض کنم، همون طور که آقای کریمی منش هم فرموده بودند، با توجه به تعطیلی روز یکشنبه، برگزاری فقط یک جلسه سه شنبه آینده و بعد دوباره فاصله دو هفته ای خیلی جالب به نظر نمیرسه! بنابراین این دو کلاس رو کلا به بعد از امتحانات موکول میکنیم تا با خیالی آسوده تر و پیوستگی بیشتری برگزار بشه ...

اما در مورد سایر کلاس ها، من فکر میکنم بهتره کلاس ها روز شنبه برگزار نشن. دلیل هم اینکه بعد از مدتی تعطیلی، اولین روز کاری دانشگاه دقیقا مصادف شده با روز قبل از نیمه شعبان و بین دو روز تعطیل قرار گرفته و احتمال ناهماهنگی و بی نظمی و حتی تعطیلی دانشگاه هست. از طرفی این فرصت خوبی برای ماست هست که بتونیم قبل از کشوندن بچه ها به دانشگاه توی این هوای گرم، هماهنگی های لازم رو انجام بدیم و ...

بنابراین، ضمن عذرخواهی، از دوستان میخوام برای گرفتن خبر قطعی درباره چگونگی برگزاری کلاس ها در هفته آینده، عصر روز شنبه مجددا به وبلاگ سر بزنند...


مراقب ایمیل های جنگ جهانی سوم باشید
کاربران رایانه ها باید مراقب ایمیل های حاوی هرز نامه ای که خبر دروغین آغاز جنگ جهانی سوم را منتشر می کنند، باشند...

سریعترین کارت گرافیک جهان
سرانجام ATI رکورد را شکست ...

کول دیسک با طعم المپیک
شرکت Lenovo، کول دیسک‌ (USB-Flash Disk Drive) هایی با طراحی المپیک که با ? نوع طرح ارائه می‌شوند، یکی با تم مشعل المپیک و ...

موزیلا مرورگردنیای آینده‌ را معرفی کرد
شرکت موزیلا پس از موفقیت در عرضه مرورگر فایرفاکس مرورگر جدیدی با عنوان " Aurora" را معرفی کرد ...

گوگل: رعایت کامل حریم خصوصی امکانپذیر نیست
در اظهاریه‌ای که از جانب گوگل تسلیم دادگاه شده آمده است: «در دنیای مدرن امروز دیگر نمی‌توان توقع یک حریم خصوصی کامل را داشت...

کوچک ترین حافظه فلش دنیا
شرکت Kingston از ساخت حافظه های فلش بسیار باریکی با نام DataTraveler Mini Slim خبر داده است که با حجم کوچک می تواند حجم وسیعی از اطلاعات را در خود جا ده...

بیل گیتس هم از تماشاچی های به نام المپیک است
اومده تماشای شنای مایکل فیلیپس

ورود کیبورد بلوتوثی به بازار
کی‌بورد بلوتوثی جدیدی که ویژه رایانه‌های مکینتاش طراحی شده و باریکی آن تنها نیم اینچ است...

سایت رسمی المپیک چین توسط معترضان به حقوق بشر هک شد
هکرها در اعتراض به رعایت نشدن حقوق بشر در چین، سایت رسمی بازی‌های المپیک چین را هک کرده و رنگ‌ عنوان‌های سایت را به نارنجی تغییر دادند ...

اینترنت خانگی در ایران 128K در انگلیس200M
Virgin Media از جمله سرویس دهندگان اینترنت در انگلستان اعلام کرده تا چهار سال دیگر خدمات اینترنت خانگی با سرعت سرسام آور 200 مگابیت در ثانیه ارائه می دهد، این سرعت 50 برابر بیشتر از سرعت متداول فعلی برای ارائه چنین خدماتی است...

سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری اعضای شورای همکاری خلیج فارس در IT
هزینه اختصاص یافته به حوزه فناوری اطلاعات از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 2008 از مرز 9 میلیارد دلار خواهد گذشت...

مایکروسافت 12 وصله جدید امنیتی عرضه می کند
شرکت مایکروسافت اعلام کرد تا چهار روز دیگر 12 وصله امنیتی جدید را برای رفع مشکلات نرم افزارهای خود عرضه خواهد کرد. ..

محصول جدید شرکت ASUS وضعیت ضربان قلب کاربر را بر روی کامپیوتر وی نمایش می دهد
این محصول که با عنوان vito W1 مشهور است دارای نوعی سنسور است که می تواند از روی
میزان فشاری که کاربر برای انجام هر کلیک بر روی دکمه...


   1   2      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)