سفارش تبلیغ
صبا ویژن




سلام

همان طور که احتمالا در متن اساس نامه انجمن خوانده اید یکی از ارکان اصلی انجمن واحد نشریه است، که وظیفه تهیه ‌مطالب، پیگیری تایپ، صفحه آرائی و توزیع نشریۀ اختصاصی بانام پردازش را بر عهده دارد. در این زمینه انجمن های قبلی تلاش های قابل تقدیری داشته اند و چند شماره ای – متاسفانه اندک- از نشریه به چاپ رسیده است.

مسلما اعضای جدید انجمن نیز از ضرورت شروع به کار مجدد نشریه غافل نبوده در حال زمینه سازی برای آغاز فعالیت هستند، که تا انجام مقدمات کار این وظیفه به عهده وبلاگ انجمن گذاشته شده است. در همین راستا و برای شروع، قسمت هایی از آخرین شماره نشریه را ( که توسط انجمن قبلی تهیه شده ) در اختیار دوستان قرار می گیرد تا تقدیری از اعضای قبلی انجمن نیز باشد که می توانید از طریق لینک های فهرست به مطالب دسترسی داشته باشید ...

لازم به ذکر است که از این پس این روند – اگر خدا بخواهد- به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، که برای استمرار آن نیاز مبرمی به همکاری اعضا داریم. در این باره در آینده ای نزدیک بیشتر صحبت می کنم، دوستانی که مایل به همکاری هستند پیگیر باشند ...

 پردازش

نشریه علمی ـ تخصصی کامپیوتر
سال چهارم/ شماره سوم/ بهار 1385
صاحب امتیاز:        انجمن علمی ـ تخصصی کامپیوتر
مدیر مسئول:        گروه پردازشگران جوان
سردبیر:              محمد حامد بنکدار
هیئت تحریریه:       گروه پردازشگران جوان
( لازم است از تلاش این دوستان نهایت تقدیر و سپاس گذاری به عمل آید ... )

 فهرست مطالب :

زبان XML 
تحقیقی درباره فرمت تصویری Gif
تعقیب ردپای برنامه‌های جاسوسی
آشنایی کلی با تکنولوژیBluetooth (بلوتوث)
اطلاعاتی در مورد تکنو لوژی خطوط پرسرعت (ADSL)
آموزش عمومی: وصل کردن دو کامپیوتر(به طورشبکه)
از کار انداختن bios password 
ترفند های ویندوز

 


زبان XML:

XML  مخفف زبان نشانه‌گذاری قابل گسترش می‌باشد. این زبان یک زبان نشانه‌گذاری جدید است که توسط کنسرسیوم وب برای غلبه بر محدودیتهای زبان HTML بوجود آمده است. کنسرسیوم وب سازمانی است که مسئول نگهداری استاندارهای موجود در زمینه وب می‌باشد که از مهمترین این استاندارها می‌توان به HTML اشاره کرد.

HTML  به طور قطع رایجترین زبان نشانه‌گذاری می‌باشد. بر طبق برخی گزارشات هم اکنون چندین میلیارد صفحه وب با فرمت HTML توسط محدوده وسیعی از ابزارها شامل مرورگرها، ویرایشگرها، نرم‌افزارهای پست الکترونیک و غیره پشتیبانی می‌شود. در ابتدا کاربرد وب تنها در انتشار مدارک علمی بود ولی امروزه تا حد یک رسانه ارتباطی در حد تلویزیون و کتاب رشد کرده است. برای پاسخگویی به این همه مخاطب.
ادامه مطلب...

تحقیقی درباره فرمت تصویری Gif :

پسوند فایلهای تصویری (GIF) استانداردی است معین شده و کلی برای تصاویر گرافیکی.
عبارت کلمه GIF تشکیل شده از کلماتی ( GRAPHICS INTERCHENG FORMAT) است.
این نوع فایل از بهترین وضوح تصویر گرافیکی برای نمایش متنوع تصاویر و همچنین از حجم بسیار کمی برخوردار است.
در ضمن فایلهای تصویری که با این پسوند باشند به راحتی با هر نوع سخت افزاری قابل کار کردن می باشند و می توان آنها را تغیر داد و مجددا بر روی رسانه ذخیره و بازیابی ، ذخیره نمود.
یکی از دلایلی که سخت افزار گرافیکی می تواند با این فایل به راحتی کار کند نوع قالب آن است.
قالب کلی یک فایل با پسوند GIF بصورت زیر می باشد:
* توضیح
* توصیف گر نمایش
* نقشه رنگ سراسری فایل
* توصیف گر تصویر
* نقشه رنگ محلی داده ها
* داده های تصویر
ادامه مطلب...

تعقیب ردپای برنامه‌های جاسوسی:

ممکن است تا به حال با چنین مشکلی مواجه شده باشید که عملکرد کامپیوترتان به شکلی عجیب تغییر کند؛ در این حالت هر چیزی از عدم محافظت سیستم گرفته تا خرابی برنامه‌ها می‌تواند علت اصلی مشکل باشـد، اما در اغلب مـوارد، نرم‌افزارهای جاسوسی مسبب این وضعیت هستند. در این مقاله ده مشخصه را که نشان می‌دهـد یک برنامه جاسوسی در سیستم شما وجود دارد، معرفی می‌کنیم. واضح‌ترین نشانه‌های یک سیستم آلـوده را بـا چشم می‌تـوان مشاهده کـرد.

در ایــن میـان، متداول‌ترین علامت، پنجره‌های بازشویی هستنـد که به شکل پنجره‌های IE بوده و تنها یک آگهی تبلیغاتی یا یک پیغام خطا را نمایش می‌دهند. این پنجره‌هـا به خصوص وقتی که برای اولین بار به کامپیوتر وارد می‌شوید یا مرورگر وب خود را راه‌اندازی می‌کنید، ظاهر می‌شوند.
ادامه مطلب...

آشنایی کلی با تکنولوژیBluetooth (بلوتوث):

Bluetooth که بعضی ها در فارسی آن را به دندان آبی ترجمه کرده اند. استانداردی برای امواج رادیویی است که برای ارتباطات بی سیم، کامپیوترهای قابل حمل و نقل (مانند lap top ها) و تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی رایج استفاده می شوند این امواج برای فاصله های نزدیک استفاده می شوند و برای ارتباطات بی سیم تکنولوژی ارزانی محسوب می شوند. و بوسیله این تکنولوژی می توانید بین دو وسیله که دارای این تکنولوژی باشند به صورت بی سیم پیغام، عکس یا هر کلاً اطلاعات رد و بدل کنید. رادیوی Bluetooth در داخل یک میکرو چیپ قرار دارد و در باند فرکانسی 2.4 گیگا هرتز عمل می کند.
ادامه مطلب...

اطلاعاتی در مورد تکنو لوژی خطوط پرسرعت (ADSL):

ADSL یا خط دیجیتالی نامتقارن، به نوعی ارتباط پرسرعت دیتا جهت دسترسی به اینترنت و یا پخش ویدئویی اطلاق می‏گردد که از طریق خطوط تلفن معمولی انجام می پذیرد. ADSL درواقع یکی از انواع خدمات و محصولات xDSL می باشد که به منظور انتقال پرسرعت دیتا تا Mbps 2 بر روی سیم تلفن مسی موجود در شبکه تلفنی (PSTN) طراحی گردیده است.

مزایای استفاده از سرویس ADSL:
1. دسترسی به اینترنت پرسرعت
2. اتصال دائم به اینترنت
3. استفاده همزمان از اینترنت و تلفن
4. حق اشتراک ثابت ماهانه
5. نصب سریع و آسان (در مقابل دیگر روشها!)
ادامه مطلب...

آموزش عمومی: وصل کردن دو کامپیوتر(به طورشبکه):

با آمدن رایانه های جدید افراد بسیاری تمایل به خرید آنها پیدا می کنند پس از خرید یک رایانه جدید و سریعتر مدل قدیمی رایانه در گوشه ای انداخته میشود .بعضی از اشخاص از رایانه های لپ تاپ استفاده می کنند و می خواهند آن را با رایانه شخصی شبکه کنند . وصل کردن دو رایانه به هم از ساده ترین مباحث شبکه به حساب می آید . پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از این طریق شما می توانید از یک امکان لذت بخش دیگر نیز استفاده کنید .با شبکه شدن دو رایانه شما می توانید بازیهای مختلفی را تحت شبکه خانگی خودتان بازی کنید و از آن لذت ببرید.
ادامه مطلب...

از کار انداختن bios password:

بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup کامپیوتر را عوض کنید پیش می آید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید.
ادامه مطلب...

ترفند های ویندوز:

 * پاکسازی نوار آدرس در Internet Explorer‌
* حذف تبلیغات در یاهو مسنجر
* حذف پیام های ویندوز
* جلوگیری از قطع شدن مودم
* چگونه صدای modem را از کار بیاندازیم ؟
* چگونه سریال برنامه ها را مستقیما از گوگل دریافت کنیم ؟
* دو راه جهت نفوذ به ویندوز XP بدون رمز عبور !
ادامه مطلب...

پنج شنبه 3/3/86 ویرایش شد !

سلام به همگی
به خصوص دانشجوهایی که کلاس حل تمرین پاسکال (رشته مهندسی کامپیوتر) رو شرکت می کنند !!!
قول داده بودم که تمرین ها رو تا جمعه آپلود کنم و در اختیارتون بذارم. فعلا فقط برای اینکه بد قولی نکرده باشم، برنامه های دو فصل 7 و 8 رو آماده کردم و تقدیم دوستان می کنم ... بقیه تمرین ها رو هم سعی می کنم هرچه زودتر آماده کنم !

برای دانلود مجموعه تمرین ها میتونید از لینک زیر استفاده کنید :

دانلود تمرین های فصل 7 و 8 مبانی کامپیوتر و برنامه سازی

دانلود تمرین های فصل 9 تا فصل 11 مبانی کامپیوتر و برنامه سازی

پ.ن1 : قبلا متذکر میشم که همه برنامه ها به صورت یک فایل فشرده با پسوند rar . دراومده که برای استفاده از اون باید با برنامه Winrar بازش کنید. اینو گفتم برای کسایی که احتمال میدم آشنا نباشند. اگر بازم کسی مشکل داشت بگه  ... (این برنامه رو میتونید از سایت تبیان یا از اینجا دانلود کنید.)
پ.ن2 : لطفا شخصا تمرین ها رو تست کنید. اگه مشکلی داشت اطلاع بدید ...
پ.ن3 : البته این تمرین ها فقط برای بچه های نرم افزار هم نیست. دانشجوهای علوم کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات هم می تونند استفاده کنند. فقط فکر می کنم شماره فصل های کتابشون فرق کنه !!!


   1   2      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)