سفارش تبلیغ
صبا ویژن




پهنای باند و میزان تاخیر
پهنای باند از جمله واژه های متداول در دنیای شبکه های کامپیوتری است که به نرخ انتقال داده توسط یک اتصال شبکه و یا یک اینترفیس ، اشاره می نماید . این واژه از رشته مهندسی برق اقتباس شده است . در این شاخه از علوم ، پهنای باند نشان دهنده مجموع فاصله و یا محدوده بین بالاترین و پائین ترین سیگنال بر روی کانال های مخابراتی ( باند ) ، است. به منظور سنجش اندازه پهنای باند از واحد " تعداد بایت در ثانیه " و یا bps استفاده می شود .
پهنای باند تنها عامل تعیین کننده سرعت یک شبکه از زاویه کاربران نبوده و یکی دیگر از عناصر تاثیرگذار ، "میزان تاخیر" در یک شبکه است که می تواند برنامه های متعددی را که بر روی شبکه اجراء می گردند، تحت تاثیر قرار دهد.


پهنای باند چیست ؟
تولید کنندگان تجهیزات سخت افزاری شبکه در زمان ارائه محصولات خود تبلیغات زیادی را در ارتباط با پهنای باند ، انجام می دهند . اکثر کاربران اینترنت نسبت به میزان پهنای باند مودم خود و یا سرویس اینترنت braodband دارای آگاهی لازم می باشند.پهنای باند، ظرفیت اتصال ایجاد شده را مشخص نموده و بدیهی است که هر اندازه ظرفیت فوق بیشتر باشد ، امکان دستیابی به منابع شبکه با سرعت بیشتری فراهم می گردد . پهنای باند ، ظرفیت تئوری و یا عملی یک اتصال شبکه و یا یک اینترفیس را مشخص نموده که در عمل ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند . مثلا" یک مودم V.90 پهنای باندی معادل 56 kbps را در حالت سقف پهنای باند حمایت می نماید ولی با توجه به محدودیت های خطوط تلفن و سایر عوامل موجود، عملا" امکان رسیدن به محدوده فوق وجود نخواهد داشت . یک شبکه اترنت سریع نیز از لحاظ تئوری قادر به حمایت پهنای باندی معادل 100Mbps است ، ولی عملا" این وضعیت در عمل محقق نخواهد شد ( تفاوت ظرفیت تئوری پهنای باند با ظرفیت واقعی ).


پهنای باند بالا و broadband :
در برخی موارد واژه های "پهنای باند بالا" و " braodband " به جای یکدیگر استفاده می گردند . کارشناسان شبکه در برخی موارد از واژه "پهنای باند بالا " به منظور مشخص نمودن سرعت بالای اتصال به اینترنت استفاده می نمایند . در این رابطه تعاریف متفاوتی وجود دارد . این نوع اتصالات، پهنای باندی بین 64Kbps تا 300kbps و یا بیشتر را ارائه می نمایند . پهنای باند بالا با broadband متفاوت است . broadband ، نشاندهنده روش استفاده شده به منظور ایجاد یک ارتباط است در صورتی که پهنای باند ، نرخ انتقال داده از طریق محیط انتقال را نشان می دهد.


اندازه گیری پهنای باند شبکه
به منظور اندازه گیری پهنای باند اتصال شبکه می توان از ابزارهای متعددی استفاده نمود . برای اندازه گیری پهنای باند در شبکه های محلی ( LAN ) ، از برنامه هائی نظیر netpref و ttcp ، استفاده می گردد. در زمان اتصال به اینترنت و به منظور تست پهنای باند می توان از برنامه های متعددی استفاده نمود . تعداد زیادی از برنامه های فوق را می توان با مراجعه به صفحات وب عمومی استفاده نمود . صرفنظر از نوع نرم افزاری که از آن به منظور اندازه گیری پهنای باند استفاده می گردد ، پهنای باند دارای محدوده بسیار متغیری است که اندازه گیری دقیق آن امری مشکل است.


ادامه مطلب...

این روزها تب رایانه ها آنچنان فراگیر شده که تقریباً در هر خانه ای یکی از آنها وجود دارد. در نگاه اول، این یک افتخار بزرگ و فرخنده و مایه مباهات ما ایرانیان است و از آن مهم تر، اینکه بیشتر استفاده کنندگان از این تکنولوژی، کودکان و نوجوانان هستند. به یقین، تعداد بیشماری از این کاربران، نحوه صحیح و مناسب استفاده از ادوات رایانه را به درستی نمی دانند لذا در اینجا سعی می کنم تا حد ممکن نحوه صحیح استقرار تجهیزات رایانه ای را به شما آموزش بدهم.
میز کار: یکی از شاخص های استقرار تجهیزات، میز کار است. میز کار را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:
1- ناحیه ای که به ندرت از آن استفاده می شود (قسمت عقب سطح میز کار).
2-ناحیه ای که گهگاه از آن استفاده می شود (قسمت وسط سطح میز کار).
3- ناحیه ای که همواره از آن استفاده می شود (قسمت جلویی سطح میز کار).
ناحیه اول یا قسمت اول که سطح انتهایی میز کار است و به ندرت از آن استفاده می شود، مکانی است که فقط جهت نمایش است. اشیایی همچون مانیتور، عکس، ساعت، گلدان، جای مداد و خودکار، بلندگو یا اسپیکر در این ناحیه قرار می گیرند. ناحیه یا قسمت دوم، سطح میانی میز کار است. در این ناحیه، اشیایی قرار می گیرند که گهگاه از آنها استفاده می شود؛ لوازمی همچون تلفن، ماشین حساب، سینی و... .
ناحیه یا قسمت سوم، سطح آغازین یا جلویی میز کار است. در این منطقه ادواتی قرار می گیرند که همواره کاربرد دارند؛ ادواتی همچون کی برد، موس و موس پد. در مورد میزکار ذکر این نکته الزامی است که میزهایی که صفحات جداگانه ای برای صفحه کلید و موس دارند، به هیچ عنوان مناسب کار کاربران نیستند.
مانیتور: یکی از قسمت های مهم این ادوات، مانیتور یا نمایشگر است. مانیتور باید به صورتی استقرار یابد که اولاً در ناحیه اول باشد و در ثانی دقیقاً روبه روی صورت باشد؛ به گونه ای که هنگام کار با آن، بتوان بالاترین نقطه مانیتور را مشاهده کرد یا به عبارتی دیگر، چشم کاربر به موازات بالاترین قسمت مانیتور باشد و فاصله مانیتور از چشم کاربر نیز بین چهل و هفتاد سانتی متر باشد.

                                             نحوه ی درست نشستن   

ادامه مطلب...

آموزش :

تصور کنید پس از خرید CD سیستم عامل ویندوز XP، متوجه شوید کامپیوتر شما قادر نیست که از طریق CD-Drive بالا بیاید (boot) شود!، اما با این حال این امکان وجود دارد که بتوان سیستم عامل را نصب و راه اندازی کرد.
برای این کار شما احتیاج دارید که از طریق سایت پشتیبانی Microsoft، یک فایل Exe را download کنید. این فایل از نشانی زیر قابل دستیابی است:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-us;q310994

پس از وارد شدن به این سایت، اگر نسخه ویندوز XP شما خانگی (Home) است. بر روی WinXP_DE_HOME_BF.EXE، و اگر حرفه ای (Professional) است. روی WinXP_DE_PRO_BF.EXE کلیک کنید.
حجم فایل download برابر 2/4 مگابایت خواهد بود. برای شروع download شما احتیاج به 6 عدد دیسکت خالی 1.44 MB دارید.
پس از اجرای عمل download، شما 6 عدد دیسکت راه انداز در دست خواهید داشت. پس از اینکه کامپیوتر خود را با این 6 دیسکت استارت کردید، درایو CD-ROM نصب خواهد شد. پس از آن شما می توانید نصب ویندوز XP را از طریق درایو CD و اجرای فرمان Setupانجام دهید.
اگر نگران از دست دادن اطلاعات موجود هستید یا اگر سیستم شما دچار مشکلی شده که نیازمند راه اندازی (booting up) است، CPR ، این یوتیلتی کوچک تحت سیستم بازیاب XP به همراه تعدادی فایل راه انداز، مشکلات سیستم را مشخص می کند. اما دلیل اصلی مالکیت CPR به XP، یک CD است که به عنوان دیسک احیاگر برای سیستم های به هم ریخته XP کاربرد دارد.

مشکلات بهبود یافته
CPR تحت سیستم بازیاب XP کار می کند. مشخصه مهمی که به شما امکان می دهد تا مشکلات را مشخص یا این نقاط را بازیابی کنید.
برخلاف XP که نقاط بازیابی را دوباره نویسی می کند، CPR برای XPدر ابتدای نصب برنامه یک مشخصه را به صورت دائمی ذخیره می کند.
این مشخصه به همراه فایل های راه انداز سیستمی مانند ntldr ، mbr و boot-ini هستند که سیستم بازیاب XP در ذخیره کردن آنها غفلت می کند.
هرگاه که شما شروع به نصب برنامه های دیگر می کنید، CPR در XP نقطه مشخصه را قبل از هر تنظیم یا نصب برنامه اجرایی، ایجاد می کند. این نرم افزار هر تک برنامه ای را که باید نصب شود یا برای ایجاد مشخصه به گزینه ها ارجاع شود، تشخیص می دهد. این مسئله بویژه در زمانی که مشکلات سیستمی در نصب نرم افزار به وجود می آید،موثر واقع می شود.

احیای کامپیوترهای شخصی بدون راه انداز
بزرگترین قدرت CPR، توانایی بازیابی سیستم های بدون راه انداز XP است. سیستم شما بدون CPR نیازمند فرمت مجدد درایو و نصب مجدد نرم افزار است. اما CPR امکان راه اندازی سیستم را در برنامه خط فرمان،دسترسی به سیستم بازیابی و اطلاعات کامپیوتر فراهم می کند.
در اکثر اوقات، شما قادر به بازیابی کامپیوتر بدون راه انداز به حالت قبلی آن هستید. اگر این امر امکان پذیر نباشد، CPR امکان انتقال اطلاعات به صورت off line را از سیستم به دیسک ایجاد می کند.
اگر خواستار بهبود و محافظت از اطلاعات خود تحت ویندوز XP هستید یا اگر سعی می کنید سیستم به هم ریخته ای را به حالت اولیه اش برگردانید، CPR می تواند انتخاب خوبی باشد. این نرم افزار ممکن است کار زیادی انجام ندهد. اما می تواند منجی حقیقی سیستم شما باشد.
- بدون دسک تاپ
به زیر کلید زیر بروید:

[HKEY_USERS\_DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]

و یک مقدار باینری به نام NoDesktop بسازید و به آن مقدار 01 بدهید .
- دسک تاپ غیر فعال:
به زیر کلید زیر بروید:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]

و یک مقدار DWORD به نام NoActiveDesktop بسازید و برای فعال کردن آن مقدار صفر و برای غیر فعال کردن آن مقدار یک بدهید .


سخت افزار:

بی مقدمه می رم سر اصل مطلب


موس بی‌سیم بدون نیاز به باتری طراحی شد
یک موس بی‌سیم با قابلیت فعالیت بدون باتری با بهره‌گیری از فن‌آوری القای الکترومغناطیسی، عرضه شد موس‌های بی‌سیم به دلایل زیادی از جمله راحتی استفاده و دردسر کم‌تر نسبت به موس‌های سیمی در دنیای رایانه در حال تبدیل شدن به یک استاندارد هستند اما این موس‌ها یک عیب دارند و آن هم نیاز به داشتن باتری است. شرکت ‌A4tech به تازگی موس نوری بی‌سیمی را تولید کرده که برای کار کردن به باتری نیاز ندارد. این موس بدون باتری در عوض برای تامین نیروی خود از فن‌آوری القای الکترومغناطیسی که در یک پد موس هوشمند به‌کار رفته بهره می‌گیرد که به پورت USB رایانه متصل بوده و برای تامین نیروی باتری کار می‌کند. این موس که دارای ویژگی‌های قابل توجه دیگری همچون دکمه‌ی زوم، دکمه‌ی مرور افقی عمومی و یک دکمه‌ی قابل سفارشی شدن است .


نمایشگر قابل انعطاف
شرکت LG Philips در یک اقدام جالب نمایشگری را به بازار عرضه کرد که انعطاف پذیر بوده و آنpower به کمک آب و روغن پشتیبانی می شود. این صفحه که به نمایشگر OLED مشهور است دارای میزان تلفات حرارتی بیشتری نسبت به سایر محصولات هم ردیف خود در بازار است. این نکته خود نوعی عیب برای این محصول فرض می شود که شرکت سازنده خود به آن اعتراف داشته است. برای دیدن محتویات این صفحه نمایشگر جالب کافیست آن را در سطح آب شناور سازید. پس از چند لحظه رنگ ها با آرایشی زیبا با اندازه پیکسل های تعریف شده ای بر صفحه ظاهر خواهند شد.



  کیبورد با قابلیت انعطافپذیری بالا
این کیبورد علاوه بر داشتن خاصیت انعطاف پذیری بالا دارای 2 عدد پورت USB , dial pad و پورتهای میکروفن و اسپیکر می باشد. با این وجود به زودی دیگر نیاز به حمل نوت بوکها نخواهد بود. کافیست که نمایشگر و صفحه کیبورد قابل انعطاف خود را تاه زده و آنها را در ساک دستی خود بگذارید.


کیبورد Optimus Tactus جذاب ترین صفحه کلید ممکن
این کیبورد جدید که Optimus Tactus نام دارد در واقع یک صفحه نمایشگر است که به شکل یک کیبردطراحی شده است. و تمام کلید های آن قابل تعریف هستند. مثلا هنگامی که بازی میکنید شکل دکمه های کیبرد تبدیل به اسلحه های بازی میشود. چون صفحه ی این کیبورد فاقد دکمه های واقعی است بنابراین محدودیتی در سایز و شکل دکمه ها نیز وجود ندارد. با توجه به نیاز شما در هر نرم افزار شکل و سایز دکمه ها قابل تغییر است. ضمن اینکه این کیبورد خود یک نمایشگر نیز هست و میتوانید بر روی آن ویدیو تماشا کنید.

ادامه مطلب...

اینترنت:

چگونه از Gmail با آدرس خودمان Email بفرستیم؟

اگر اکانت Gmail دارید شاید ندانید که به سادگی می توانید از آن ایمیل بفرستید بدون آنکه از آدرس واقعی Gmail استفاده کرده باشید!
مثلا فرض کنید شما ایمیلی در یاهو دارید با این اکانت email2@yahoo.comو می خواهید با همین ایمیل اما از طریق اکانت Gmail خودتان(مثلاelecom@gmail.com ) به دیگران ایمیل بزنید. قبل از هر چیز توضیح بدهم که این کار به چه دردی می خورد. فرض کنید شما یک ایمیل دانشگاهی دارید و یا هر ایمیل دیگری که بعضی مواقع دسترسی به آن غیر ممکن می شود مثلا صفحه ورودی ایمیل مورد نظر بالا نمی آید و یا اصلا حوصله ندارید برای فرستادن یک ایمیل از یک اکانت دیگر Log in کنید و یا در حالی که Gmail تان باز است یک email بفرستید. در این جور مواقع می توانید از جی میلتان کمک بگیرید. اما چطور:

در این مثال ایمیل اصلی شما همان elecom@gmail.com و ایمیل فرعیتان مثلا email2@yahoo.comاست.
- وارد اکانت جی میلتان شوید.
-در قسمت Settings روی گزینه Accounts کلیک کنید.
- در مقابل گزینه Send mail as آدرس ایمیل فعلی شما نوشته شده. یعنی elecom@gmail.com
- در زیر آن روی Add another email address کلیک کنید.
حالا نام و ایمیل فرعیتان را وارد کنید( در این مثال: email2@yahoo.com).
- جی میل به شما می گوید برای این که ، مشخص شود صاحب آن ایمیل هم خود شمایید باید به آدرسی که وارد کردید یک کد شناسایی ارسال کند. در صورتی که روی Send Verification کلیک کنید این کد به ایمیل دومتان ارسال می شود. پنجره را نبندید.
- حالا بروید سراغ ایمیل دومتان. از طرف جی میل یک ایمیل جدید برایتان آمده که حاوی کد شناسایی است.این کد را در پنجره ای که از مرحله قبل باز مانده وارد کنید یا روی لینکی که داخل ایمیل آمده کلیک کنید. (دقت کنید که چون یاهو از گوگل بدش می آید اگر در مرحله قبل آدرس یک اکانت یاهو را وارد کرده باشید احتمالا ایمیلی که از طرف جی میل برایتان ارسال شده به جای رفتن به Inbox سر از Bulk Mail در آورده پس آنجا را چک کنید!).
-اگر مراحل بالا را درست انجام داده باشد حالا در قسمت Accounts ایمیل اصلیتان (elecom@gmail.com) یک اکانت جدید دارید به صورت email2@yahoo.com
- حالا هر وقت که می خواهید از این اکانت فرعی از طریق اکانت اصلی جی میلتان ایمیلی بفرستید فقط کافی است در قسمت Compose Mail از لیست کشویی بالای ایمیل که فرستنده را مشخص می کند(From) اکانت فرعیتان را به عنوان فرستنده نامه مشخص کنید.

منبع:www.writeage.com



علىّ بن ابوحمزه ثمالى حکایت نماید:
روزى یکى از دوستان حضرت ابوالحسن امام موسى کاظم علیه السلام به دیدار آن حضرت آمد؛ و حضرتش را به میهمانى در منزل خود دعوت کرد. امام علیه السلام دعوت دوست خود را پذیرفت و به همراه آن شخص ‍حرکت کرد تا به منزل او رسید.
همین که حضرت وارد منزل شد، میزبان تختى را مهیّا نمود و امام کاظم علیه السلام بر آن تخت جلوس فرمود.
چون صاحب منزل به دنبال آوردن غذا رفت، حضرت متوجّه شد که یک جفت کبوتر زیر تخت در حال بازى و معاشقه با یکدیگر مى‌باشند. وقتى صاحب منزل با ظرف غذا نزد حضرن وارد شد، امام علیه السلام در حال خنده و تبسّم مشاهده کرد، از روى تعجّب اظهار داشت: یابن رسول اللّه ! این خنده و تبسّم براى چیست؟
حضرت فرمود: براى این یک جفت کبوترى است که زیر تخت مشغول شوخى و بازى هستند، کبوتر نر به همسر خود مى‌گوید: اى انیس و مونس من، اى عروس زیباى من! قسم به خداوند یکتا! بر روى زمین موجودى محبوب‌تر و زیباتر از تو نزد من نیست؛ مگر این شخصیّتى که روى تخت نشسته است .
صاحب منزل با تعجّب عرضه داشت: آیا شما زبان حیوانات و سخن کبوتران را هم مى‌فهمید؟
امام علیه السلام فرمود: بلى، ما اهل‌بیت رسالت، سخن حیوانات و پرندگان را مى‌دانیم؛ و بلکه تمام علوم اوّلین و آخرین به ما داده شده است .

میلادش مبارک ...


فارسی سازی ویندوز اما دستی


فکر کنم توی این مدت جای یه ترفند جمع و جور و به درد بخور بین مطالب وبلاگ خالی بود .برای همین هم تصمیم گرفتم این پست رو به یه ترفند کوچیک ولی جالب که شاید به دردخیلی ها بخوره ،اختصاص بدم .روشی بسیار جالب که با استفاده از اون خودتون میتونید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز رو فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود. 
حالا به آدرس زیر برید:

 
        HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache 

  
حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتونید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از اونها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی اون ، نام فارسی مورد نظر خودتون رو بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.
*** یه نکته مهم : شاید این مسیر برای همه سیستم ها یکی نباشه .البته اون قسمت هایی که به صورت bold نوشته شده توی همه سیستم ها یکیه.


منبع : tack.ir


کمتر کاربر اینترنت را می‌توان یافت که تاکنون با صفحاتی با پسوند PHP برخورد نکرده باشد و البته این پسوند نامی آشنا برای طراحان و برنامه‌نویسان وب است.
پی اچ پی (PHP) یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای ایجاد صفحات پویا در وب است و کمتر خواسته‌ای در محیط وب وجود دارد که در PHP قادر به انجام آن نباشیم. از ایجاد یک صفحه ساده برای پردازش اطلاعات فرم‌ها، ارتباط با بانک ‌های اطلاعات، کار با سوکت‌های TCP، پردازش فرمت‌های PDF و ZIP و حتی تصویر، بخشی از توانایی این زبان است.


پی اچ پی چگونه کار می‌کند؟
نوشتن یک برنامه پی اچ پی شبیه ایجاد یک صفحه HTML است، تنها با این تفاوت که کدهای این زبان در داخل صفحات و دربین کدهای HTML درج می‌شود و البته طبیعی است که یک فایل پی اچ پی می‌تواند تنها شامل کدهای PHP باشد. با توجه به این که PHP یک زبان طرف سرویس‌دهنده است، برای اجرا، اسکریپت‌های آن باید آنها را به کامپیوتر سرویس‌دهنده وب (مانند سیستم Windows 2000 و نرم‌افزار IIS) انتقال دهیم و حالا با تایپ نام فایل آن در گردشگر اینترنت می‌توانیم آنرا اجرا و خروجی احتمالی را مشاهده کنیم.
طبیعی است که در سمت سرویس‌گیرنده (کاربر سایت) امکان مشاهده کدها وجود ندارد. پس از درخواست برای اجرای یک اسکریپت PHP فایل حاوی کدهای PHP به برنامه مفسر PHP انتقال داده شده (معمولا php.exe) و این برنامه بعد از تفسیر و اجرای اسکریپت، نتیجه را به سمت کاربر می‌فرستد.
از آنجا که آموزش این زبان در این مقاله نمی‌گنجد، بنابراین در ادامه نگاهی به تاریخچه، مزایا و احتمالا معایب آن خواهیم داشت.

تاریخچه
پی اچ پی در سال 1994 توسط راسموس لردرف Rasmus Lerdorf و برای استفاده شخصی‌اش ایجاد شد. او بعدها و در سال 1995 نسخه حرفه‌ای‌تر از مفسر زبان PHP به نام Version 2 PHP/FI را عرضه کرد، و در سال 97 تعداد سایت‌هایی که از PHP استفاده می‌کردند به بیش از 50000 رسید و امروزه نیز میلیون‌ها سایت از آن استفاده می‌کنند. سایت‌های مشهوری چون Alltheweb و mamma از این زبان استفاده می‌کنند و حتی Yahoo نیز در حال شروع استفاده از این زبان برای توسعه وب سایت‌های خود است.

پی اچ پی زبانی برای همه سیستم عامل‌ها
یکی از برترین مزایای زبان PHP سازگاری آن با اکثر سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارهای وب سرور (مانند IIS و Apache) است. برخی از دیگر زبان‌ها و تکنولوژی‌ها مانند ASP محدود به سیستم عامل Windows است و پشتیبانی از آن در دیگر سیستم عامل‌ها بسیار پرهزینه و محدود است، و برخی نیز مانند JSP مشکلاتی با برخی نرم‌افزارهای وب سرور دارد.
ساختار و امکانات پی اچ پی به شکل مستقل از سیستم عامل شکل گرفته است و این بدان معنا است که به طور مثال برنامه‌نویس می‌تواند اسکریپت خود را تحت سیستم عامل ویندوز نوشته و تست کند و سپس آنرا بدون تغییر به سیستم عامل یونیکس یا لینوکس انتقال دهد.
در PHP امکان استفاده از برخی از امکانات خاص سیستم عامل‌های مشهور نیز در نظر گرفته است که برای نمونه می‌توان از پشتیبانی تکنولوژی DCOM و یا Windows API نام برد. نسخه‌های جدید مفسر PHP سازگار با دیگر تکنولوژی‌های خاص وب سرورها مانند ISAPI نیز می‌باشد.

پی اچ پی رایگان و Open Source
تهیه برنامه مفسر PHP برای همه سیستم عامل‌ها رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند آخرین نسخه مفسر این زبان را از سایت رسمی PHP بارگذاری (Download) کند. همچنین امکان تهیه رایگان سورس مفسر پی اچ پی نیز فراهم است، و این مسئله علاوه بر این که در گسترش امکانات این زبان بسیار موثر بوده است، مزیتی برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان برای انتخاب این زبان است چرا که پشتیبانی و اعتماد به آن را راحت‌تر کرده است.
بسیاری از ویرایشگرهای حرفه‌ای این زبان نیز یا رایگان هستند و یا با هزینه بسیار کم می‌توان آنها را تهیه کرد، در حالی که دیگر تکنولوژی‌ها، مثلاً تهیه پلاتفورم‌های جاوا هزینه هنگفتی دارد و همچنین کار حرفه‌ای با تکنولوژی .NET نیز نیاز به تهیه Visual Studio.NET و پرداخت هزینه چند صد دلاری است.

ادامه مطلب...

با سلام خدمت تمام دوستان و دانش‏جویان
امیدوارم که امتحانات را به خوبی پشت سر گذاشته‏باشید و اگر هم از نتایج امتحاناتتان راضی نیستید دست کم برای شروعی با روحیه در ترم جدید عزمتان را جزم کرده‏باشید!
برآنم که ازین پس با مطالبی برگزیده در حیطه‏ی موضوع « کامپیوتر از نگاهی دیگر » در خدمتتان باشم. اگرچه رشته مهندسی کامپیوتر به ظاهر رشته‏ای فنی-مهندسی است؛ اما نمی‏‏توان منکر ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روانی آن شد. این روزها دیگر کسی نیست که مخالف خدمت رایانه به بشر برای پیشبرد علم باشد؛ اما پذیرفتن مطلق تکنولوژی بدون اندک تأملی درباره ابعاد دیگرش باعث می‏شود که ما ابزار دست تکنولوژی بشویم نه تکنولوژی ابزار پیشرفت ما !
مقاله‏ زیر به بررسی « فرهنگ فضای مجازی » می پردازد که به علت طولانی بودن، آن را در 5 قسمت خلاصه کرده ام.

فرهنگ‌ فضای مجازی
آیا فضاهای ارتباطی و اجتماعی اینترنت فرهنگ دارند؟ ویژگی‌های آنها چیست؟ آیا نظام‌های ارزشی فرهنگی ملی یا قومی برفضای مجازی حاکم‌اند؟
هدف مقاله حاضر معرفی و بررسی رویکردهای نظری اخیر در خصوص توصیف و یافتن خاستگاه‌های یک فرهنگ مجازی است.همچنین، این مقاله، به بررسی تأثیر فرهنگ‌های (دینی، قومی، ملی و غیره) بر فرهنگ‌های فضای مجازی(1) پرداخته و چارچوب‌های نظری مربوط را برای تفکر در مورد فرهنگ در اینترنت ارائه می‌دهد.حرف این مقاله اساساً‌ آن است که نظر به افزایش تعامل انسان با کامپیوتر و شبکه، دیگر صرف پرداختن به رابطه و تعامل انسان و ماشین کافی نیست. فناوری‌های دیجیتالی و کامپیوترها می‌توانند گسترش فرهنگهای ارتباطی در فضای مجازی را تسهیل کرده و حتی مانع آن شوندو این فرهنگ‏های رو به رشد رامیتوان در هر پژوهش جامعی که درخصوص ارتباطات شبکه‌ای صورت می‌گیرد مورد توجه و بررسی قرارداد.
مقدمه
رابطه کامپیوتری بین انسان‌ها روز به روز فراگیرتر می‌شود.کامپیوترهاروز به روز از طریق شبکه‌های محلی و جهانی و نیز از طریق فناوری بی‌سیم به یکدیگر پیوند می‌خورند.ارتباط گسترده،هر روز بیش از پیش سرعت انتقال عکس، صدا، فیلم و اطلاعات را افزایش می‌دهد.
فناوری‌های کامپیوتری امکان تعامل انسان ـ ماشین را به شکلی کاملاً جدید وبدیع وهمچنین امکان تعامل انسان ـ انسان در فضایی مجازی را فراهم می‌کنند.
تعامل انسان با انسان سنگ‌بنای فرهنگ است.مدل توسعه فرهنگی لوریا و ویگوتسکی نشانگر نیاز به بذل توجه به فرهنگهای فضای مجازی در هرگونه بررسی درخصوص ارتباطات انسانی کامپیوتر محور است چراکه این امر مستلزم کنش‌های ارتباطی و رفتاری‌ای است که انسان‌ها به هنگام تعامل با محیط اطراف خود انجام می‌دهند.
پیشینه
به اعتقاد لوریا و ویگوتسکی انسان‌ها به منظور ارتباط با خود و محیط از ساختارهای روانشناختی مختلفی استفاده می‌کنند.ساختارها در قالب نشانه‌هایی دسته‌بندی می‌شوند که شامل مکانیزم‌های ارتباطی زبانی و غیرزبانی‌اند؛ ساختارها در قالب ابزارهایی دسته‌بندی می‌شوند که در بردارنده طیف وسیعی از الگوها و روش‌های رفتاری دیگری هستند که فرد به منظور ارایه عملکرد موثر درون یک فرهنگ یا جامعه آنها را فرا می‌گیرد و اقتباس می‌کند.
روی هم رفته، نشانه‌ها و ابزارها به افراد امکان تحلیل و تفسیر اطلاعات را داده و معنا و تعامل با اشیاء، افراد و موقعیت هایی که آن ها با آن روبرو می باشند، را می‌سازند.
زمانیکه این ابزارها، که به منظور هدایت فضایی خاص به دقت در کنار هم قرار می‌گیرند، با فضایی دیگری مواجه می‌شوند، دچار نقص شده یا کلاً از کار می‌افتند.
در بافت اینترنت، انسان‌ها صرفاً با ابزارهای دیجیتالی تعامل ندارد.بلکه، این ابزارها انسان‌ها را وارد فضایی مجازی با طیفی از امکانات ارتباطی و فرهنگی می‌کند که در توانایی آنها جهت تعامل با فناوری‌های مختلف،فرهنگ فضاهای مجازی و افرادیکه با آنها مواجه می‌شوند،مؤثر است.
کنش‌های فرهنگی گروهی و فردی آنها ممکن است با فرهنگ‌های مجازی فضای مجازی همخوان باشد و یا حتی نباشد.برخی محققان تا بدانجا پیش رفته‌اند که می‌گویند جوانب اجتماعی ـ فرهنگی تعامل کامپیوتر محور ِ انسانها در انتقال معنا وایجاد ساختاری کارآمد ومؤثر بسی مهمتر از ملاحظات فنی ارتباط است.
مقاله حاضر نظریات رایج درخصوص ماهیت و ساختار فرهنگ‌های مجازی را بررسی کرده و پیشنهادات کوتاهی در مورد اهمیت مطالعات فضای مجازی در حوزه تعامل کامپیوتر- انسان را در آینده ارایه می‌دهد.
ادامه دارد...

منبع: باشگاه اندیشه
_______________________________________________________
1- فضای مجازی : اینترنت به نحو آشکار به زیر ساختهای تکنولوژیکی کامپیوترهای شبکه ای اشاره دارد که ارتباطات دیجیتالی را در سطح دنیا ممکن می سازند.در عین حال فضای مجازی،مکان های مجازی به شمار می رود که در آنها افراد با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و این ارتباط توسط فناوری های اینترنتی ممکن شده است.از نگاه لوی فضای مجازی نه تنها زیرساخت ابزاری ارتباطات دیجیتالی است که اقیانوس اطلاعاتی است که انسان ها در آن زیرساخت ها را کنترل کرده و توسعه می دهند.


راهیان نور


و این چنین بود که آن هجرت عظیم آغاز شد.و قافله عشق ،همه تاریخ...هجرت مقدمه جهاد است و مردان حق را هرگز سزاوار نیست راهی جز این را در پیش گیرند.
یاران؛ این قافله ،قافله عشق است و این راه که به سرزمین فکه و کرانه فرات می رسد.این دعوت فیضانی است که علی الدوام ،زمینیان را به سوی آسمان میکشد .یاران شتاب کیند که زمین نه جای ماندن که گذرگاه است ،گذر از نفس به سوی رضوان حق.الرحیل ...الرحیل...

یاران شتاب کنید.

مهلت ثبت نام : تا 3 اسفند ماه
زمان اردوی خواهران : 12 اسفند
زمان اردوی برادران : 15 اسفند
هزینه سفر : ده هزار تومان
برای ثبت نام به بسیج دانشجوئی دانشگاه مراجعه کنید .


   1   2   3      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)