سفارش تبلیغ
صبا ویژن





استفاده از نرم افزارهای مختلف و نصب مداوم انواع نرم افزار روی ویندوز موجب می شود تا سرعت عملکرد برنامه ها کاهش یابد و پس از مدتی کوتاه ویندوز دچار مشکل می شود. برای رفع این مشکل نمی توان از کاربران خواست تا از نرم افزارهای زیاد استفاده نکنند و یا فعالیت های خود را محدود به نصب چند نرم افزار اصلی و کاربردی کنند، بلکه باید راه چاره دیگری را انتخاب کرد! یکی از این راه کارها که امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است و روز به روز نیز بر طرفداران آن اضافه می شود استفاده از نرم افزارهای قابل حمل است.
نرم افزارهای قابل حمل به برنامه هایی گفته می شود که نیازی به نصب ندارند و شما تنها با کلیک کردن روی آیکون آن برنامه می توانید برنامه را اجرا کنید و از آن لذت ببرید. با توجه به این که این نرم افزارها نیازی به نصب ندارند در نتیجه در رجیستری و دیگر بخش های ویندوز تغییری ایجاد نمی کنند و هیچگونه اثر منفی در عملکرد ویندوز و برنامه های آن نخواهند گذاشت. این نرم افزار ها را می توان به راحتی روی حافظه ی فلش ذخیره کرد تا هر جا که بخواهید آن ها را در اختیار داشته باشید. همچنین از دیگر مزیت های این گونه نرم افزار ها امکان استفاده در محیط های اداری و کافی نت هایی است که امکان نصب نرم افزار در آنها وجود ندارد.
درست است که این نرم افزار ها بدون نیاز به نصب اجرا می شوند اما این دلیل بر آن نیست که نرم افزار به هیچگونه سیستمی نیازمند نباشد و فارغ از نوع سیستم عامل عمل کند. بلکه این نرم افزارها نیز مانند نسخه های اصلی و نصب شدنی آنها نیازمند سیستم هایی با حداقل امکانات مورد نیاز هستند و بنا به نسخه تولید شده هر یک از آن ها برای سیستم عامل خاصی ایجاد می شوند.
و اما حالا که با نرم افزار های پرتابل آشنا شدید شاید بخواهید خودتان نرم افزار های مورد نیازتان را به نسخه های بدون نیاز به نصب تبدیل کنید، یا حتی اگر یک برنامه نویس هستید و مایلید نسخه بدون نصب نرم افزار خود را نیز آماده کنید می توانید از یکی از نرم افزارهای مخصوص این کار با نام Virtualization Suite محصول Thinstall استفاده کنید. این نرم افزار با روش کاری بسیار آسان شما را قادر می سازد تا نرم افزارهایی که نیاز به نصب دارند را بدون نصب بر روی سیستم عامل خود اجرا کنید.
هسته مرکزی این نرم افزار را یک شبیه ساز سیستم عامل تشکیل می دهد که این شبیه ساز همراه با تمامی نرم افزارهای ایجاد شده توسط این برنامه قرار دارد و به عبارتی وقتی شما می خواهید نرم افزاری را اجرا کنید، نرم افزار در هسته مرکزی این برنامه که شبیه ساز سیستم عامل است و همراه خودش است، نصب می شود و بدون اعمال هیچگونه تغییری روی سیستم عامل شما بدون نیاز به نصب اجرا می شود.

منبع : ضمیمه کلیک جام جم





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)