سفارش تبلیغ
صبا ویژن




دور دنیا با گوگل
« تا به حال در مورد گوگل چیزی شنیده‏اید؟ » این سوال را Alex Vogenthaler، 27 ساله یکی از مدیران محصول گوگل در حالی که لبخند به لب دارد، می‌پرسد. «نه»، پاسخ شنوندگان است. Vogenthaler، سعی می‏کند برای آنها توضیح دهد که گوگل کارش چیست. « گوگل یک شرکت کامپیوتری است؟ » این سوال را مردی در میان جمعیت می‏پرسد. سایر گوگلی‌ها از دست گاوهایی که آزادانه و بی‏هدف در دهکده در حال حرکت هستند و به همه جا سرک می‌کشند، فرار می‌کنند.

رومئوی آنلاین در جستجوی ژولیت آفلاین!
این یکی رو هر کی خواست بخونه ...

گردشی در عصر دایناسورها رایانه‌های دهه1970
این مجموعه چندین ماشین محاسباتی از دهه 1970 را نمایش می‌دهد. تمام تصاویر از مجموعه تصاویر آقای استیون استنگل هستند. آقای استنگل در نهایت سخاوت به ما اجازه دادند که تصاویر و توضیحات...

کارمند ایرانی شاغل در گوگل ابزاری با عنوان کیبورد فارسی ویژه iGoogle ساخت
هندس رضا بهفروز، کارشناس نرم افزار شاغل در کمپانی گوگل با ارسال مطلبی در وبلاگ رسمی این شرکت از ارائه ابزاری برای کاربران فارسی زبان خبر داد که ویژه سرویس iGoogle ساخته شده است و قادر است صفحه کلید (کیبورد) فارسی را برای کاربران فارسی زبان در محیط iGoogle فراهم آورد.

موج سوم : بحران قیمت به هارددیسک هاکشیده شد
سرانجام پس از دو ماه از افزایش قیمت قطعاتی مانند حافظه و پردازنده نوبت به هارددیسک‌ها رسید. هارددیسک‌ها که از اوایل مهرماه برخلاف روند نسبتا ثابت و یکنواخت طی شده در 2 سال گذشته، ‌با نوسانات جدیدی مواجه شدند. در هفته گذشته بیشترین اخبار ناشی از افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند که این بار نیز ردپای گمرک در این ماجرا دیده می‌شود.

زیاده روی در استفاده از اینترنت باعث نابودی حافظه می شود.
تحقیق نشان داد جوانانی که پس از انجام تکالیف روزانه تحصیلی سراغ رایانه می روند و ساعاتی از روز را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند به مشکلات خواب و حافظه مبتلا می شوند.

انسان مجازی طراحی می‌شود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، دانشمندان دانشگاه اکلند نیوزلند تلاش می‌کنند نخستین کسانی باشندکه مدل‌های رایانه‌یی انسان را طراحی می‌کنند که می‌تواند انجام بسیاری از کارها مانند نجات جان انسان‌ها یا امتحان لباس به صورت آنلاین را تحقق‌پذیر کند.

شایع‌ترین حملات اینترنتی علیه کاربران ایرانی در ماه اکتبر ?????
طی ماه گذشته میلادی، تروژان‌ها و آگهی افزارها با تشکیل بیش از نیمی از کل بدافزارهای فعال، شایع‌ترین و مهمترین تهدید علیه امنیت رایانه‌ها معرفی شدند. Panda security? با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت جهانی امنیت اطلاعات، شایع‌ترین بدافزارهای فعال در ماه گذشته میلادی را در اغلب کشورهای جهان و از جمله جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

کامپیوترهای نامریی...!
این روزها یافته‌های دانشمندان، توانایی انسان برای ساخت کامپیوترها در مقیاس نانو را افزایش داده و قانون مور (Moore"s Law) در گفتگوهای روزمره مردم جای گرفته است. برای مثال چندی پیش یک تیم دانشگاهی تصویری را بر روی یک فوتون جا داد و طبق آخرین یافته‌ها ...

ابزار گوگل برای خلق دنیاهای مجازی
شرکت تولید‌کننده پلتفرم‌‌های دنیای مجازی، Multiverse Network، خبر از فناوری جدیدی داد که در نتیجه آن هر کسی قادر خواهد بود محیط سه‌بعدی مجازی خودش را با استفاده از مخزن مدل‌های سه‌بعدی گوگل، مخزن مدل‌های سه‌بعدی خود Multiverse، و همچنین هر ناحیه از Google Earth که خودش بخواهد خلق کند ...

اولین موتور جست‌وجوی اختصاصی برای اهالی خاورمیانه
طبق یک آمار رسمی، تعداد صفحات اینترنتی به زبان عربی تنها 2/0 درصد از کل صفحات اینترنتی جهان را شامل می‌شوند. پیش‌بینی شده که تاکنون حدود 100 میلیون صفحه اینترنتی به زبان عربی ایجاد شده است و این رقم در هر سال دو برابر می‌شود.





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)