سفارش تبلیغ
صبا ویژن




سخت افزار :

DirectX 10 ‎ و Windows Graphic Foundation 2.0 اسامی هستند که می توانند انقلاب جدیدی را در گرافیک های سه بعدی و بازی های ‏پیشرفته کامپیوتری نوید دهند. هنگام عرضه Windows Vista در ابتدای سال جاری میلادی ما شاهد حضور ‏ API ‏ جدید شرکت ‏ Microsoft ‏ یعنی DirectX 10 بودیم که استانداردهای موجود برای پردازش سه بعدی و تجربه چند رسانه ای کاربران را به سطح جدیدی ارتقا ‏داده است. هرچند زمان زیادی از معرفی ‏ DirectX 10 ‏ می گذرد، اما ناگفته های زیادی در رابطه با این ‏ API ‏ بنیادی وجود دارد که ‏در این مقاله به بررسی آنها پرداخته شده است.‏

حافظه مجازی در ‏DirectX 10 ‎

API ‏ یا واسط نرم افزاری ‏ DirectX ‏ از مجموعه ای از اینترفیس ها تشکیل شده است که مشخص می کنند توسعه دهندگان ‏بازی ها و نرم افزارهای مختلف چگونه باید با سخت افزار به صحبت بپردازند. نوشتن یک برنامه برای یک ‏ API ‏ استاندارد بسیار ‏ساده تر از نوشتن و بهینه سازی همان برنامه برای اجرا بر روی سخت افزارهای خاص است. به منظور هرچه یکپارچه تر کردن ‏سخت افزار و نرم افزار، مایکروسافت یک بازنگری کلی را بر روی ‏ DirectX ‏ اعمال کرده است. از آنجایی که این ‏ API ‏ در طول ‏زمان حیاط ‏ Windows Vista ‏ به عنوان پایه و اساس توسعه و اجرای هر نرم افزار و یا سخت افزار جدیدی مورد استفاده قرار ‏خواهد گرفت، ‏ Microsoft ‏ سعی کرده است با ارایه برخی از مشخصات پیشرو و کاملا جدید و علاوه بر آن ساده سازی این ‏ API ‏ به برنامه نویسان امکان دهد تا با سرعت و سهولت بتوانند با دریافت حداکثر کارایی از سخت افزارهای ‏ PC ‏، نرم افزارها و ‏بازی هایی با کیفیت و کارایی بالا را طراحی کنند.‏

Direct3D ‏ قسمتی از ‏ DirectX ‏ است که مستقیما بر اجرا و عملکردهای نرم افزارهای سه بعدی نظارت دارد. در حقیقت ‏مهمترین بخش ‏ DirectX ، ‏ Direct3D ‏ است. بزرگترین تحولات صورت گرفته در DirectX 10 نیز مستقیما به ‏ Direct3D ‏ مربوط می ‏شود. Direct3D 10 با یکپارچه کردن دستورالعمل ها و استاندارد نمودن مشخصات سایه زن های قابل برنامه نویسی، برنامه ‏نویسان را از شر سایه زن هایی که هر سازنده به صورت اختصاصی طراحی و روانه بازار می کرد رها می سازد. بعلاوه مایکروسافت ‏در مدل درایورهای مربوط به کارت های گرافیک و نمایشگرها نیز تجدید نظر کرده است.

ادامه مطلب...

معرفی منابع و اشخاص :

معرفی سایت این هفته رو به سایت p30world.com اختصاص دادیم که به استناد حرف خودشون بزرگترین سایت معرفی، بررسی و دانلود نرم افزار های جدیده. اکثر نرم افزارهای جدید و دانلودشون رو می تونید با سر زدن به این سایت پیدا کنید.
وظیفه صفحه اصلی سایت معرفی نرم افزارهای جدید است و اطلاعات خوب و جامعی در مورد هر کدوم میتونید به دست بیارید. هر چند که یک عالمه چیزهای دیگه هم توی این صفحه هست که بیشتر از هر چیزی تبلیغات اون جلب توجه میکنه؛ از تبلیغ سایت و وبلاگ گرفته تا تبلیغ جراح زیبایی و ...
از اون جایی که یکی از خدمات مهم سایت دانلود نرم افزارهای جدیده، توی حاشیه سمت چپ یه جایی هست به اسم دانلود بازار که در واقع نسخه انگلیسی همین سایته و اطلاعات خوبی رو از زبان بیشتر از زبان سازنده نرم افزار ها در اختیار کاربران میگذاره و برنامه های زیادی برای دانلود داره. ضمنا لابلای معرفی نرم افزارهای صفحه اصلی یه قسمتی هم هست به نام دانلود کوچک که مربوط میشه به دانلود نرم افزارهای معروف و یه معرفی مختصر از اونها.
این سایت هم مثل خیلی از سایت های دیگه انجمن های مختلفی داره مثل نرم افزار: که توی اون درخواست کرک و سریال برنامه، درخواست نرم افزار و ... برای منو شما مقدوره! کامپیوتر: بازی های کامپیوتری، اینترنت و شبکه، لینوکس و ... طراحی وب و برنامه نویسی: اگه مشکلی توی این زمینه دارید حتما یه سری به اینجا بزنید و ازش استفاده کنید. گرافیک و آموزش، موبایل، موسیقی، فیلم و چند تا انجمن دیگه.
یه قسمت هم فقط به ویندوز اختصاص داده شده که توی اون به طور تخصصی به ویندوز از جنبه های مختلفی  پرداخته میشه. دیگه اینکه میتونید به اخبار منتشر شده در سایت هم از طریق آرشیو مطالب دسترسی داشته باشید. که البته جدیدترین اونها در ستون سمت چپ صفحه اصلی معرفی شده اند.
سایت، فروشگاه آنلاین هم داره برای انواع سلیقه های مختلف که میتونید از اونجا خرید پستی کنید. همچنین در قسمتی با عنوان به روایت لینک لینک های جالبی که بعضا هیچ ربطی به موضوع کامپیوتر نداره، مثلا فیلم و کارتون معرفی شده اندُ.
اگر هم به بازی های کامپیوتری علاقه دارید، در این سایت قسمتی هم به بازی ها اختصاص داده شده که میتونه براتون جالب باشه. دسته بندی های مختلفی هم برای سهولت دسترسی به مطالب مختلفی که کاربر دنبالشون هست شده، مثل آرشیو موضوعی و ماهانه و قسمت مقالات و ... که در پایین ترین قسمت صفحه اصلی سایت میتونید اونها رو ببینید.

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 46 :  http://www.kharazmi.org/index.html
بطور خلاصه، محتوای این سایت شامل نکته های آموزشی، ترفندها و مطالب مفیدی است که بصورت منتخب از سطح وب فارسی جمع آوری شده است.


معرفی نرم افزار :

بیشتر استفاده کنندگان اینترنت از Internet Explorer برای مرور صفحات وب استفاده می کنند که بیشتین دلیل اینکار می تواند نصب شدن خودکار این برنامه همراه با Windows است. اما مرورگرهای دیگری هم برای مشاهده صفحات وب وجود دارند که حتی کارکرد بهتری نسبت به این برنامه دارند. از جمله این برنامه ها می توان به Firefox و Opera اشاره کرد.

Mozilla Firefox یک مرورگر اوپن سورس اینترنت است که توسط بنیاد موزیلا منتشر شده و یکی از مهمترین افتخارات جنبش اوپن سورس به حساب می آید، که از زمان ورود خود به دنیای مرورگرها هر روز بیش از پیش سهم بازار مایکروسافت را در این عرصه در اختیار می گیرد.
Firefox مرورگریست ایمن، رایگان، سریع، ساده و سازگار با ویندوز 98 و نسخه های بعد از آن، Mac OS X و لینوکس که توسط یک گروه کوچک غیر انتفاعی با کمک های داوطلبانه گسترده، تولید شده است. این مرورگر از ویژگی خطرناک مایکروسافت یعنی Active X که اختیار کامپیوتر شما را بدست یک وب سایت می دهد، پشتیبانی نمی کند و پیوندها و اتصالات بسیار زیاد IE به بقیه بخش های ویندوز را حذف کرده است. این پیوندها باعث می شدند که یک اشکال در ابن برنامه، تمام سیستم را از کار بیندازد. Firefox مرورگریه که از نظر سرعت باز کردن صفحات وب در درجه بالاتری نسبت به Internet Explorer قرار داره و این مسئله برای ما که در ایران زندگی میکنیم و از اینترنت پر سرعت بی بهره هستیم میتونه خیلی مهم باشه.
قابلیت های کلیدی:
1- توانایی باز نمودن پنجره های دیگر در پنجره اصلی برنامه.
2- جعبه جستجوی همه کاره.
3- مسدود کننده صفحات تبلیغاتی نا خواسته. (معروف به Pop-Up)
4- شامل بخشی مربوط به صفحات اینترنتی، به دفعات بازدید شده.
5- شناسایی صفحات قلابی و شبیه ساز وب (در صورت بازدید کاربر از صفحات رمز نگاری شده، مرورگر با زرد رنگ کردن نوار آدرس این وضعیت را هشدار میدهد!)
?- شامل ?? زبان مختلف (که متاسفانه جای زبان فارسی در بین آنها خالیست)
و بسیاری خصوصیات دیگر که این مرورگر را به عنوان بهترین مرورگر موجود در دنیای اینترنت معرفی کرده است.

دانلود Firefox 3.1 Alpha 7

Opera یکی دیگر از مرورگرهای معروف وب است که طرفداران زیادی را هم برای خود جلب کرده است. از جمله قابلیت های خوب این برنامه می توان به امکان تغییر در ظاهر محیط برنامه و حذف و یا اضافه نمودن Toolbar و منو و استفاده از تعداد بسیاری Skin های زیبا، باز کردن هر تعداد پنجره ی وب را که مایلید تحت یک پنجره ی کلی، استفاده از موتور جستجوی این نرم افزار جهت جستجو در سایت های برتر جستجو و حتی تجاری، مسدود کردن صفحات تبلیغاتی Pop-Up اشاره کرد.
همچنین Opera نخستین مرورگریست که امکان کار با نرم افزار از طریق صدا را نیز به شما می دهد! بلی شما قادر خواهید بود فقط با نام بردن عمل، آن دستور را به Opera بدهید! برنامه نویسان این مرورگر عقیده دارند، اپرا سریعترین، کاملترین و کم حجمترین مرورگر موجود است که کدنویسی آن به بهترین وجه ممکن صورت پذیرفته است.

دانلود Opera 9.23 for Windows

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 45 : http://www.vangoghgallery.com/painting
مجموعه آثار ون گوک (نقاشی ها)


سلام،

قابل توجه دوستانی که در کلاس های آموزشی انجمن شرکت کرده اند:
با توجه به پایان تعطیلات تابستانی دانشگاه، ادامه جلسات از هفته جاری طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

برنامه نویسی دات نت / مهندس عواطف رستمی / دوشنبه و سه شنبه / 3 الی 6 عصر
شبکه / استاد تقی زاده / دوشنبه و سه شنبه / 2:30 الی 5:30 عصر
برنامه نویسی OpenGL / استاد دانش / دوشنبه / 8 الی 10 صبح
Access / آقای ذاکری / دوشنبه 10 الی 12 صبح / سه شنبه 12 الی 2 عصر


آموزش :

اضافه کردن برنامه به Right-Click
شاید کاربرانی نیاز داشته باشند یک نرم افزار خاص را در لیست راست کلیک روی یک فایل خاص داشته باشند، برای این کار باید ابتدا از موقعیت مکانی دقیق آن نرم افزار روی سیستم خود مطلع شوید. در مورد برنامه هایی که آیکون آنها روی Desktop است، می توانید با راست کلیک کردن روی آنها و انتخاب گزینه Properties و در قسمت Target در بخش Shortcut، از این موقعیت مکانی مطلع شوید.
در مورد سایر برنامه ها می توانید یا با مراجعه به پوشه Program Files و یافتن فایل اجرایی برنامه و یا با کمک ابزار Search این کار را انجام دهید. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنید، این است که باید نوع فایلی را که می خواهید برنامه در لیست راست کلیک روی آن ظاهر شود را نیز مشخص نمایید. برای مثال شما می خواهید در لیست راست کلیک روی یک فایل HTML نرم افزار FireFox در لیست ظاهر شده و بتوانید آن را اجرا نمایید. من نیز با همین فرض پیش میروم و ترفند را ادامه می دهم.
برای مثال موقعیت مکانی فایل اجرایی برنامه FireFox در به شرح زیر است:

C:\Program Files\Mozilla Firefox 2 Beta 2\firefox.exe

پس از یافتن موقعیت دقیق فایل، نوبت به عملیات بر روی رجیستری می رسد. با توجه به اینکه عملیات ویرایش بر روی رجیستری بسیار حساس می باشد، بنابراین حتما در انجام مراحل نهایت دقت را به عمل آورید و در صورت نداشتن تجربه کافی حتما یک Backup از رجیستری خود تهیه نمایید. برای انجام ادامه مراحل با ادامه ترفند همراه باشید.
ابتدا از طریق منوی Start، ابزار Run و تایپ Regedit وارد رجیستری شوید و HKEY_CLASSES_ROOT را باز کنید. در این کلید کلیه فایل های سیستمی و غیر سیستمی وجود دارند که می توانید آنها را مشاهده نمایید. چون فرض ما ویرایش لیست راست کلیک روی فایلهای HTML است، به دنبال کلید htmlfile می گردیم و پس از یافتن، آن را باز می کنیم،
درون این مسیر (زیر شاخه) یک کلید با نام shell وجود دارد. آن را باز کنید تا زیر شاخه های آن را مشاهده نمایید. حال روی خود کلید shell (نه زیر شاخه های آن) راست کلیک کرده و از گزینه New عبارت Key را انتخاب نمایید. با این کار یک زیر شاخه به زیر شاخه های کلید shell اضافه می شود. نام آن را برای مثال FireFox بگذارید. حال روی همین کلید FireFox مجددا راست کلیک کرده و همان مراحل را تکرار نمایید. یعنی از گزینه New عبارت Key را انتخاب کرده تا یک زیر شاخه برای کلید FireFox ایجاد نمایید.
نام این کلید را command بگذارید. حال در صفحه سمت راست (برای کلید command) روی کلید Default دوبار کلیک کنید تا صفحه Edit String ظاهر شود. در قسمت Value data همان مسیری را که بیان کننده موقعیت مکانی فایل اجرایی برنامه FireFox است را وارد نمایید اما با اضافه کردن عبارت "1%" به انتهای آن. دقیقا به صورت زیر:

%1”" " C:\Program Files\Mozilla Firefox 2 Beta 2\firefox.exe

به فواصل و علائم به دقت توجه نمایید. زیرا کوچکترین اشتباهی باعث می شود برنامه اجرا نشود. سپس روی OK کلیک نمایید و از رجیستری خارج شوید. حال هر بار که روی یک فایل HTML راست کلیک نمایید مشاهده خواهید کرد که عبارت FireFox به این لیست اضافه شده است (در قسمت بالایی لیست و جایی که گزینه های Open و... وجود دارند) و شما می توانید با کلیک روی آن این برنامه را اجرا نمایید.
توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که فایل HTML شما توسط برنامه FireFox اجرا خواهد شد، بلکه این کار تنها این برنامه را اجرا می کند و نه فایل شما را. برای این کار (یعنی اجرای فایل توسط برنامه) شما نیازمند ایجاد تغییراتی به غیر از این تغییرات هستید. نکته بعد اینکه این کار را میتوانید برای سایر فایلهای سیستمی (سایر پسوند ها) نیز انجام دهید که البته باید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید و حتما تجربه کافی را در مورد ویرایش رجیستری داشته باشید.

حذف و اضافه عباراتی به منوی send to
همانطور که می دانید با کلیک راست روی هر فایل و شاخه ای در محیط ویندوز عبارت send to خود نمایی می کند که توسط گزینه های این تابع شما می تونید برخی کارها را سریعتر انجام دهید. مثلا بر روی دسکتاپ یک میانبر از فایل انتخابی ایجاد نمایید. حالا جالبه بدونید که مایکروسافت امکان ویرایش این منو را به آسانی فراهم کرده است. در ویندوز xp  به آدرس زیر بروید:  \send toنام کاربری شماc:\document and setting \
حال از هر برنامه ای که مایلید در منوی  send to ظاهر شود یک میانبر در این قسمت ایجاد کنید و از هر چه خوشتان نمیاد پاکش کنید.

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 44:   http://emamsajjad.com
پایگاه تخصصی امام سجاد (علیه السلام) و صحیفه سجادیه ...




میلاد مسعود امام سجاد بر همه دوستان مبارک.


اصطلاحات و فناوری :

از کوکی ها چه می دانید ؟
Cookie  لغتی است که از اصطلاح magic cookies در Unix گرفته شده است. شما برای دیدن یک صفحه وب با browser خود مشغول گشت و گذار در اینترنت هستید. در خیلی از سایتها از شما اطلاعاتی مثل اسم شما خواسته می شود که شما آنها را وارد فرم مربوطه می کنید. بعدا که دوباره به آن سایت سر میزنید با تعجب می بینید که وب سایت مورد نظر شما را با نام می شناسد و به شما خوش آمد می گوید و صفحه را با تنظیماتی که دلخواه شماست و از قبل تنظیم کرده اید باز می کند. تمام این کارها با وجود کوکی ها امکان پذیر است.
کوکی ها تنها فایل های کوچکی هستند که از سوی سرور به browser کامپیوتر شما فرستاده می شوند و browser   نیز آنها را در هارد شما در یک دایرکتوری معین قرار می دهد. هر بار که شما به یک آدرس میروید٫ browser فایل مخصوص آن وب سایت را نیز از روی هارد بازخوانی میکند و به سرور آن سایت پیغام میدهد که شما دوباره برگشته اید.
کوکی‌ها فقط می‌توانند به وب‌سرور بگویند که آیا شما قبلا هم از سایت دیدن کرده‌اید و اطلاعات کمی (مثلا یک شماره کاربر) در مرتبه بعد که از سایت دیدن می‌کنید از خود وب‌سرور به آن برگردانند. بیشتر کوکی‌ها هنگامی که از مرورگر خارج می‌شوید از بین می‌روند. نوع دیگری از کوکی‌ها بعنوان کوکی ماندگار وجود دارند که تاریخ انقضاء دارند و تا آن تاریخ روی هارد درایو شما باقی می‌مانند. کوکی ماندگار می‌توانند برای ردگیری عادات وبگردی یک کاربر با مشخص‌ کردن وی هنگام مراجعه مجدد به یک سایت مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات در مورد اینکه اهل کجا هستید و به چه صفحات وبی سر می‌زنید در فایلهای لاگ یک وب‌ سرور وجود دارد و می‌تواند برای ردگیری رفتار وبگردی کاربران مورد استفاده قرار گیرند، اما کوکی‌ها آن را آسانتر می‌کنند.

کوکی‌ها برای چه استفاده می‌شوند؟
یک استفاده از کوکی‌ها برای ذخیره کلمات عبور و شناسه‌ها برای وب‌ سایتهای خاص است. همچنین برای ذخیره اولویتهای کاربران در صفحات آغازین نیز استفاده می‌شوند. در این حالت مقداری از هارد کامپیوتر شما برای ذخیره این اطلاعات از مرورگرتان تقاضا می‌شود. بدین طریق، هر زمان که به آن وب‌سایت وارد می‌شوید مرورگر شما بررسی می‌کند که ببیند آیا الویتهای از پیش تعیین‌شده‌ (کوکی) برای آن سرور مشخص دارید یا خیر. اگر اینطور باشد، مرورگر کوکی را همراه با تقاضای شما برای صفحه وب، به وب‌ سرور ارسال خواهد کرد. مایکروسافت و نت‌اسکیپ از کوکی‌ها برای ایجاد صفحات آغازین شخصی روی وب‌ سایت هایشان استفاده می‌کنند. استفاده‌های معمول که شرکت ها از کوکی دارند، شامل سیستم های سفارش آنلاین، شخصی‌سازی سایت ها و ردگیری وب‌سایتها می‌شود.
کوکی‌ها منافعی دارند. شخصی‌سازی سایت یکی از مفیدترین استفاده‌های کوکی‌ها است. برای مثال، فردی وارد سایت CNN یا حتی MyYahoo می‌شود اما نمی‌خواهد اخبار تجاری را ببیند. این سایت به فرد اجازه این انتخاب را می‌دهد. از این به بعد (یا تا زمانیکه کوکی منقضی می‌شود) این شخص اخبار تجاری را وقتی به سایت CNN‌ متصل می‌شود، نمی‌بیند. حتما تا حالا دیده‌اید که در بعضی وب‌سایتها هنگامی که با استفاده از شناسه و گذر واژه وارد می‌شوید، انتخابی تحت عنوان «مرا دفعه بعد بخاطر داشته باش» وجود دارد. این امر با ذخیره شدن شناسه و کلمه‌عبور شما در یک کوکی روی کامپیوترتان، میسر می‌شود.

مزایا و معایب کوکی‌ها از دید کاربران اینترنت
اگرچه خیلی‌ها از کوکی‌ها تصورات بدی دارند، اما اکنون می‌دانید که کابردهای خوبی نیز دارند. بسیاری از افراد کوکی‌ها را دوست ندارند زیرا آنها را ابزار "بردار بزرگ" (کسی که همواره ناظر بر اعمال و رفتار آنهاست) می‌دانند. بعبارتی بعلت ردیابی شدن توسط کوکی‌ها، به آنها سوءظن دارند. این افراد باید بدانند که این نوع ردگیری می‌تواند توسط تکنیک‌های دیگر نیز انجام گیرد، اما از کوکی‌ها بدلیل ثبات بیشتر آنها نسبت به سایر روش‌ها استفاده می‌شود. برای آنان که دوست ندارند دیگران بدانند در اینترنت چه می‌کنند یا به کدام سایتها سر می‌زنند، این امر مساله ساز است.
مردم همچنان کوکی‌ها را دوست ندارند، زیرا آنها را موجوداتی ‌‌آب‌ زیر کاه می‌دانند. مگر اینکه نسخه‌های جدید مرورگرها را داشته باشید تا بتوانید با تنظیماتی که انجام می‌دهید از ورود آنها مطلع شوید، در غیر اینصورت آنها بدون هیچ نشانی وارد هارد شما می‌شوند. سپس می‌توانند بدون اطلاع کاربر کارهای خاصی انجام دهند (شاید هدف قرار دادنتان برای اعمال تبلیغاتی)
بهرحال فکر کردن به این موضوع خوشایند نیست که در آینده نزدیک علائق خصوصی ما ممکن است برای کسانی که دوست نداریم، فاش شود. این نگرانی و عیب اصلی کوکی‌هاست. تقریبا قرار دادن ویروس از طریق کوکی فعلا ممکن نیست و جای نگرانی ندارد. همچنین کوکی‌ها نمی‌توانند به هارد شما صدمه وارد کنند، یا از آنچه روی هارد خود دارید، تصویری تهیه کنند یا هر کار دیگری شبیه اینها. کوکی‌ها فقط آنچه را شما به آنها می‌گویید، میدانند. بهرحال اگر شما اطلاعاتی را در وب‌سایتی وارد کنید، مطمئنا در جایی در یک کوکی قرار خواهد گرفت. جایگزین های آینده بجای کوکی‌ها باید با آغوش باز پذیرفته شود و اگرچه ممکن است همه چیز را حل نکنند، اما بعضی از نگرانی ها را از بین خواهند برد.

منبع : Esfahan4u.com

-----------------------------------------------------------------------
لینک شماره 42 :  http://www.emamhossein.com
اولین سایت تخصصی حضرت امام حسین و حضرت علی اصغر علیهما السلام

لینک شماره 43 :  http://www.abalfazl.com
شما هم جرعه نوش دریای مهر عباس بن علی علیه السلام شوید...



یا ابوالفضل
مکتب تو مکتب عشق و وفاست
درس الفبای تو صدق و صفاست


دل نوشت !

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید. به حقّ آن خدایى که جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى‌کنم که از پدرم حسین بن على علیهماالسلام شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام که هر که روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.
شیخ از صفوان جمال روایت کرده که گفت : حضرت صادق علیه السلام به من فرمود کسانى را که در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود بله همانا که رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود که در مدینه ندا مى‌کرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما. ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.
سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود: از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى.
سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.

اعمال ماه شعبان المعظم


   1   2   3   4      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)