سفارش تبلیغ
صبا ویژن




نویسنده:

سلام
با عذرخواهی از بدقولی یک هفته ای، مجموعه تمرینات برنامه نویسی درس پاسکال رو - که البته حاصل جلسات حل تمرین ترم گذشته است – تقدیم دوستان میکنم. میتونید از طریق لینک زیر برنامه ها رو که به صورت فشرده در اومده دانلود کنید.

دانلود مجموعه تمرینات برنامه نویسی پاسکال (24 Kb)

نکته : برای استفاده از این مجموعه باید یکی از برنامه های فشرده سازی اطلاعات مثلا WinRAR روی سیستم شما نصب شده باشد !

برای تک تک دوستان آرزوی موفقیت دارم ...


نویسنده:

سخت افزار:

کارت صدا یکی از عناصر سخت افزاری استفاده شده در کامپیوتر است که باعث پخش و ضبط صدا(صوت) می گردد. قبل از مطرح شدن کارت های صدا کامپیوترهای شخصی برای پخش صدا ، صرفا" قادر به استفاده از یک بلندگوی داخلی بودند که از برد اصلی توان خود را می گرفت . در اواخر سال 1980 استفاده از کارت صدا در کامپیوتر شروع و همزمان با آن تحولات گسترده ای در زمینه کامپیوترهای چند رسانه ای ایجاد گردید. در سال 1989 کارت صدای Creative Labs soundBlaster Card عرضه شد. در ادامه شرکت های متعدد دیگری تولیدات خود را در این زمینه عرضه نمودند.

مبانی کارت صدا
یک کارت صدا دارای بخش های متفاوت زیر است :
یک پردازنده سیگنال های دیجیتال (DSP) که مسئول انجام اغلب عملیات( محاسبات ) مورد نظر است .
یک مبدل دیجتیال به آنالوگ (DAC)
یک مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) برای صوت ورودی به کامپیوتر
حافظه ROM و یا Flash برای ذخیره سازی داده
یک اینترفیس دستگاههای موزیکال دیجیتالی (MIDI) برای اتصال دستگاه های موزیک خارجی
کانکتورهای لازم برای اتصال به میکروفن و یا بلندگو
یک پورت خاص " بازی" برای اتصال Joystick

اغلب کارت های صدا که امروزه استفاده می گردد از نوع PCI بوده و در یکی از اسلات های آزاد برد اصلی نصب می گردند. کارت های صدای قدیمی عمدتا" از نوع ISA بودند. اکثر کامپیوتر های جدید کارت صدا را بصورت یک تراشه و بر روی برد اصلی دارند. در این نوع کامپیوترها اسلاتی برروی برد اصلی استفاده نشده وبدین ترتیب یک اسلات صرفه جوئی شده است ! SoundBlaster Pro بعنوان یک استاندارد در دنیای کارت های صدا مطرح است .
اغلب تولید کنندگان کارت صدا از مجموعه تراشه های مشابه استفاده می نمایند.پس از طراحی تراشه های فوق توسط شرکت های مربوطه تولید کنندگان کارت صدا، امکانات و قابلیت های دلخواه خود را به آنها اضافه می نمایند.

ادامه مطلب...

از گوشه و کنار وب :

مدیر گروه کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی خبر داد: راه اندازی رشته جدید "هوش مصنوعی و رباتیک" در مقطع کارشناسی ارشد
به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،- منطقه خراسان، دکتر بافقی در این باره گفت: تقاضای تاسیس این رشته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال بررسی است. وی افزود: گروه کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، هم اکنون در رشته مهندسی نرم افزار مقطع کارشناسی ارشد و رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع دکترا، دانشجوی تحصیلات تکمیلی می پذیرد.


« سر » آوردن به جای « کلاه »
روش برخورد نیروی انتظامی با جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی در همین خیابان‌های پایتخت چیست؟ آیا اگر شما به جای پلیس بودید و در بزرگراهی مثلا 10 مورد سبقت غیرمجاز می‌دیدید، بزرگراه را مسدود می‌کردید؟ یا اگر در خیابانی - برای مثال عرض می‌کنم – مواد مخدر دست به دست می‌شد، در آن خیابان را تخته می‌کردید؟ اینکه گفتم، حکایت متولیان اینترنت ماست...


احتمال انسداد اینترنت در سال 2010
پایگاه اینترنتی "دویچه وله" با استناد به برخی گزارش‌ها نوشت: امکان انسداد شاهراه‌های اینترنتی در سال 2010 خطری جدی خواهد بود و در این صورت کاربران اینترنتی باید دوباره از طریق مودم‌های کم‌سرعت استفاده کنند.


مردم انگلیس از سرعت پائین دسترسی به اینترنت نگران هستند!
اعتراض به پایین بودن سرعت دسترسی به اینترنت در کشور انگلستان در حالی صورت می گیرد که هم اکنون بیش از نیمی از کاربران در این کشور از اینترنت با سرعت بالا استفاده می نمایند و میانگین سرعت دسترسی آنها برابر 4 مگابیت در ثانیه (Mbps) است...


چرخی در دنیای فناوری
اگر فقط یک چیز در چند سال اخیر فرق کرده باشد، این است که اخبار مربوط به شرکت‌های سخت‌افزاری مثل اینتل و AMD غالباً از روی تلکس‌های خبری محو شده و جای خود را به اخبار مربوط به شرکت‌های نرم‌افزاری مثل یاهو و گوگل داده‌اند. در این میان به‌خصوص به نظر می‌رسد که گوگل همه توجه‌ها را به خود جلب کرده باشد...


محاسبات به ابرها می‌رود!
یاهو و گوگل سخت در تلاش هستند که قدرت «محاسبات ابری» را در عمل به کار بگیرند. در اینجا نگاه کوتاهی می‌اندازیم به نحوه کار این فناوری؛ گویا پژوهش‌گرانی که به دنبال یافتن روش‌های هوشمندانه‌تری برای انجام محاسبات سنگین هستند جواب را در ابرها یافته‌اند!


بنیانگذاران فناوری کجا هستند؟
یکی از چیزهایی که امروزه کمتر به چشم می‏خورد، یافتن شرکتی معروف در خصوص فناوری خاص است که همچنان توسط بنیانگذار آن اداره شود. شاید معروف‌ترین آنها Bill Gates ،Michael Dell و Steve Jobs باشند که جزو معدود افرادی هستند که همچنان به رهبری آنچه که خود برپا کرده‏اند، می‏پردازند...


AMD تراشه چهار هسته ای جدیدی عرضه می کند
شرکت AMD که برای فتح دنیای تراشه ها رقابت سنگینی با اینتل دارد، به تازگی پردازنده چهار هسته ای جدیدی عرضه کرده است.


معرفی نرم افزار :

DeepFreeze یکی از محصولات شرکت Faronics است. این نرم‌افزار تمامی تغییرات نرم‌افزاری را بعد از تنها یک Restart کردن کامپیوتر به حالت قبل برمی گرداند! مهم نیست که تغییرات و تنظیمات توسط کاربر انجام شده باشد و یا برنامه‌ها و ویروس‌ها ویندوز را آلوده کرده باشند، فقط کافیست رایانه خود را ریستارت کنید تا همه تغییرات به حالت اولیه خود باز گردد.
برای استفاده از این نرم‌افزار شما احتیاج به هیچ نوع تخصص و اطلاعاتی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید نصب کردن برنامه است. حتی اگر ویندوز پاک شود این برنامه قادر است آن را باز گرداند و برای این کار نیازی به اشغال هارد دیسک و هر چیز دیگری ندارد و جالب اینجاست که بعد از نصب این برنامه و تا زمانی که از آن استفاده می کنید سرعت کامپیوتر شما کم نمی شود و حتی در بعضی موارد دیده شده است که مقداری به سرعت آن اضافه می کند.
امنیت مطلق و واقعی در مقابل هکرها، ویروس‌ها، جاسوس‌ها، کرم‌ها، اشکالات نرم‌افزاری، هر نوع خرابکاری خواسته و ناخواسته از جمله فرمت کردن، پاک شدن فایل‌ها و پوشه‌ها، دستکاری تنظیمات سیستم، تنظیمات نرم‌افزاری، تنظیمات شبکه، تنظیمات سخت افزاری و ... این نرم افزار را مناسب جهت استفاده در آموزشگاه‌ها، مدارس، کافی نت ها، دانشگاه‌ها، استفاده شخصی و ... ساخته است.
این نرم‌افزار در سه نسخه استاندارد (Standard)، حرفه ای (Professional) و سازمانی (Enterprise) ارائه شده است که به ترتیب کامل‌تر از دیگری می‌باشد. یعنی نسخه Enterprise از همه کامل‌تر است و امکانات منحصر به فردی در آن قرار داده شده است.
ویژگی های این نرم افزار قدرتمند عبارتند از:

امنیت و کنترل
- تنظیمات Administrator با یک کد سفارشی رمز می‌شود.
- تا 15 پسورد مختلف برای سه حالت از پیش برای Workstation ها قابل تنظیم است و می‌توان برای آن‌ها تاریخ انقضا تعریف کرد.
- تولید پسورد یک بار مصرف یا یک روز مصرف
- قابلیت غیرفعال کردن اختیاری موس و کیبورد هنگام انجام عملیات‌های نگهداری

امکانات تنظیم
- تولید فایل نصب از پیش تنظیم شده
- تنظیم درایو های Freeze و Thaw از قبل
- زمان بندی برای ریستارت یا شات دان خودکار کامپیوتر
- تنظیم برای خاموش شدن کامپیوتر بعد از مدت بیکاری
- تنظیم زمان بندی خودکار برای خارج شدن از حالت فریز و انجام Windows updates یا update antivirus definitions و ...

امکانات انعطاف پذیری
- ایجاد درایو مجازی که می‌تواند جهت قرار دادن Save ها و فایل ها و برنامه هایی که مایل هستید استفاده شود.
- تنظیم حجم و فایل سیستم درایو مجازی FAT, FAT32 یا NTFS
- آیکون Deep Freeze 6.0 در Tray مشاهده شود یا خیر ؟
- تنظیم از راه دور توسط Console یا Command Line
- مدیریت متمرکز

توجه:
- قبل از نصب برنامه‌ها و یا بازی‌ها روی سیستم و یا نوشتن اطلاعات روی درایوهایی که Freeze شده اند، حتما DeepFreeze را غیرفعال کنید. در غیر این صورت بعد از Restart همه اطلاعات پاک خواهند شد!
- سعی کنید برنامه‌ها و بازی‌های خود را در محیطی نصب کنید که Freeze نشده باشد در غیر این صورت هر تغییری از قبیل save game و یا تغییرات در یاهو مسنجر (Message Archive) و ... بعد از Restart پاک خواهند شد!
- قبل از اینکه سیستم خود را برای تغییر ویندوز فرمت کنید، حتماً DeepFreeze را پاک کنید.

دانلود Deep Freeze 6.0 (30 MB)


برای روز دختر دنبال مطلب خاصی می‏گشتم که هم دانشجویی-کامپیوتری باشد، هم وبلاگی و دخترانه. حاصلش شد مصاحبه با خانم نداگائینی یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور قم. کمی از وقتش گذشته اما خواندنش خالی از لطف نیست.

سرکار خانم گائینی، با اینکه مدتی از روز دختر گذشته، از طرف خودم و بچه‏های انجمن علمی کامپیوتر پیام نور قم این روز رو خدمت شما که یکی از دختران فعال و پرتلاش دانشگاهمون هستید تبریک عرض می‏کنم. گریزی از سوالات کلیشه‏ای نیست!

1- لطفا در چند خط خودتون رو تا اونجا که صلاح می‏دونید(!) معرفی کنید .
با سلام خدمت دوستان گرامی. بنده نداگائینی از دانشجویان ترم آخر رشته حسابداری هستم که به تازگی و به لطف دیگر دوستان به سمت مسئول مجمع انجمن‏ها و کانون‏ها انتخاب شده‏ام. در طی چهار سال تحصیلم در دانشگاه جز فعالترین دانشجویان فرهنگی بود‏ه‏ام و در بسیاری از تشکلات دانشجویی فعالیت داشته‏ام از جمله انجمن علمی دانشجویی حسابداری ، کانون قرآن و نهج البلاغه، بسیج دانشجویی، و حتی انجمن‏های علمی دیگر مثل انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر که مدتی است افتخار همکاری با این دوستان پرتلاش و ساعی را دارم. و علاوه بر آن مدیریت وبلاگ انجمن علمی دانشجویی حسابداری را نیز بر عهده دارم.

2- خیلی ها معتقدن دانشگاه پیام نور چی هست که انجمن علمی داشته باشه. به عبارتی مورچه چیه که کله پاچه‏اش چی باشه؟! چه پاسخی دارید؟ادامه مطلب...

سلام
روابط عمومی انجمن علمی کامپیوتر به اطلاع دوستان میرساند جلسات رفع اشکال به شرح زیر برگزار می شود:

جلسه رفع اشکال درس معادلات دیفرانسیل روز دوشنبه 5/9/86 ساعت 8 الی 12 در کلاس 305 ساختمان شماره 3

جلسه رفع اشکال درس برنامه سازی پیشرفته (سی پلاس پلاس) روز سه شنبه 6/9/86 ساعت 12 الی 14 در کلاس 305 ساختمان شماره 3


آموزش :

ساخت یک قطع کننده اتوماتیک ارتباط اینترنت

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید برای مثال بعد از مدت زمان معینی تماس خود را با اینترنت قطع کنید. برای مثال شما میخواهید بعد از اینکه عملیات دانلود یک فایل در اینترنت به پایان رسید، تماس سیستم شما به صورت اتوماتیک از اینترنت قطع شود و یا برای مثال شما مدیر سیستم هستید و میخواهید کاربران شما فقط زمان محدودی را که شما مشخص میکنید با اینترنت کار کنند و بعد از زمان تعیین شده تماسشان قطع شود و ... در مورد حالت اول هم اکنون اکثر...
برنامه های مدیریت دانلود این قابلیت را به کاربران میدهند ( که در واقع بسیاری از آنها از همین روشی استفاده میکنند که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد ) و برای استفاده های مشابه نیز نرم افزارهایی طراحی شده اند.
اما من در این مقاله میخواهم روش کلی این کار را به شما آموزش دهم. این آموزش در عین سادگی کاربردهای بسیار فراوانی میتواند برای کاربران داشته باشد و در مواقع ضروری که دسترسی به چنین برنامه هایی برای این کار وجود ندارد میتواند بسیار مفید باشد.
بنابراین با ادامه مقاله همراه باشید :

برای انجام این کار ابتدا برنامه Notepad را باز کنید.
متن زیر را در آن تایپ نمایید :
rundll32 iedkcs32.dll,CloseRASConnections
به فواصل میان کلمات و علائم دقت کنید.
سپس از منوی فایل گزینه Save را انتخاب کرده و در یک مسیر دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامی دلخواه و فقط با پسوند bat ذخیره کنید. برای مثال autodisconnect.bat و سپس از برنامه Notepad خارج شوید.
سپس برنامه Scheduled Tasks را به یکی از طرق زیر باز کنید :
1 ) از منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید control schedtasks و سپس Enter را بزنید.
2 ) مسیر زیر را برای رسیدن به برنامه و اجرای آن طی کنید :
Start --> All Programs --> Accessories --> System Tools --> Scheduled Tasks
سپس فایل autodisconnect.bat را در آن وارد کرده و از نظر زمانی آن را تنظیم کنید.
........................................................................................

خاموش کردن سیستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه های در حال اجرا

خاموش کردن سیستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه های در حال اجرا
حتما تا به حال به این موقعیت برخورده کرده اید زمانی که مشغول کار با کامپیوتر هستید و برنامه های متعددی در حال اجرا است به دلیلی ناچار به خاموش کردن کامپیوتر می شوید .در این صورت با این همه برنامه و چیزهایی که پیش روی شماست چه کار می کنید باید حتما از همه آنها خارج شوید ؟ نه اصلا لازم نیست !
زیرا یکی از قابلیتهای ویندوزXP خروج از ویندوز بدون بستن برنامه های فعال و در حال اجرا است.
قابلیت Hibernate در ویندوز XP امکان خاموش کردن کامپیوتر بدون بستن پنجره ها و برنامه ها را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد .
برای استفاده از این قایلیت کافی است بر روی منوی Start کلیک کرده و Turn off computer را OK کنید البته لازم نیست از برنامه های فعال خارج شوید.
حالا کلید Shift را پایین نگه دارید. در این حالت کلمه Stand by به کلمه Hibrenate تغییر پیدا می کند ! حال روی آن کلیک کنید.
پس از این کار کامپیوتر شما به طور کامل خاموش می شود ولی مرتبه بعد که کامپیوتر را روشن می کنید و وارد ویندوز می شوید همه پنجره ها و برنامه های فعال که قبل از خاموش کردن پیش رو داشتید را ملاحظه می کنید.
تذکر : قابلیت Hibrenate فقط در زمانی اجرا خواهد شد که قبلاً فعال شده باشد.برای فعال سازی Hibrenate این مسیر را دنبال کنید :

Start Menu --> Control Panel --> Power Options-->Hibrenate

حال گزینه Enable hibernation را علامت زده و خارج شوید.


فیلتر چیست؟
خوشبختانه بسیاری از شما با کلمه فیلتر آشنا هستید ،همان چیزی که در زبان عامیانه به آن صافی می گوییم! با این حساب مفهوم فیلتر کاملا برای شما روشن است و نیازی به طول و تفصیل در این زمینه نیست ،بنابراین بدون هیچ توضیح اضافه به سراغ فیلترینگ در اینترنت می رویم.

فیلترینگ اینترنتی
واضح است که کار فیلتر اینترنتی این است که تعدادی از سایت های اینترنتی را برای مخاطب یا کار بر فیلتر می کند. اگر در متون کمی علمی تر به دنبال واژه فیلتر اینترنتی بگردید، با مفهوم کنترل محتوا مواجه خواهید شد.
"فیلتر اینترنتی"(
internet filter) یا "نرم افزار کنترل محتوا "(content-control software) یا "سانسور –افزار"(censorware) ،واژه هایی هستند که به نرم افزار های کنترل محتوای مورد تقاضای کاربران اطلاق می شوند.
نرم افزار کنترل محتوا تعیین می کند که کدام کاربر اجازه مشاهده  چه محتوایی را دارد. با این تعریف مشخص می شود که بحث  فیلترینگ فقط محدود به سایت های غیر اخلاقی یا سیاسی نیست؛ مثلا وقتی شما می خواهید وارد قسمتی از یک سایت شوید که جزو بخش های عمومی آن سایت محسوب نمی شود، اطلاعات آن بخش از سایت برای شما فیلتر شده و تا اجازه مشاهده (مثلا
username وpassword جهت login به سایت) نداشته باشید ،برای شما نمایش داده نمی شود.
فیلترینگ می توانددر مواردی مانند زیر قابل استفاده باشد:
? دسترسی افراد به اطلاعات طبقه بندی شده در شرکت ها ،سازمان ها ،ادارات و...
?دسترسی
hackerها، crackerها و...به اطلاعات
?دسترسی به محتویات غیر اخلاقی
?دسترسی به مطالبی نظیر خشونت ،مواد مخدر ،الکل ،قمار و...
?دسترسی کارمندان به اطلاعات یا برنامه های غیر ضروری در محیط کار ،مثلا مسدود کردن دسترسی کارمندان به
chat یا  بازی های رایانه ای
?دسترسی به مطالب سیاسی
?دسترسی به مطالب دینی یا ضد دینی
?محدود کردن میزان استفاده از اینترنت
و در نهایت فیلترینگ ممکن است در حد کل اینترنت اعمال شود،به این معنی که استفاده از اینترنت در یک محیط یا در یک بازه زمانی کاملا ممنوع شود.

نمای نزدیک
حال ببینیم فیلترینگ چگونه از طرف یک
ISP اعمال می شود.وقتی کاربر نام یک سایت را در آدرس مرورگر خود وارد می کند،این آدرس توسط مرورگر و سایر نرم افزار ها و سخت افزار های داخل کامپیوتر وی ،در درون یک بسته (packat) اطلاعاتی قرار گرفته و برای ISP ارسال می شود.محتویات این بسته توسط سرورهای موجود در ISP خوانده شده ،ودر صورتی که در درون خود  ISP نتواند به این در خواست جواب دهد ،آن را به سمت شبکه جهانی ومشخصا سرور مورد نظر کاربر ارسال می کند.
دستگاه یا نرم افزار فیلتر اینترنتی در سر راه مسیر اتصال این
ISP به اینترنت قرار گرفته است.این دستگاه یا نرم افزار ،به محض مشاهده هر بسته ای که از ISP به سمت اینترنت در حرکت است ،محتویات آن را بررسی کرده و در صورتی که این محتوا به مزاقش خوش نیاید ،ضمن بلاک کردن آن ،نامه ای در جواب در خواست کننده ارسال می کند که همان            Access denied است.
نکته ای که حتما با آن برخورد داشته اید آن است که اگر در برخی از سایت ها به دنبال کلمه ای بگردید ،با پیغام
Access  denied مواجه خواهید شد ولی اگر در سایت دیگری به دنبال همان کلمه بگردید ،به راحتی به جواب مورد نظر می رسید.
مثال  فرض کنید  کلمه "زیبا" فیلتر شده باشد.پس اگر در یک موتور جستجو کلمه "زیبا"را وارد کنید،بلافاصله
 با پیغامAccess denied مواجه خواهید شد، چرا که موتور جستجو عینا کلمه زیبا را در  packat گذاشته و به سمت سرور اصلی خودارسال می کند و در نتیجه سرور فیلتر باخواندن محتویات آن از ارسال آن جلوگیری می کند.
اما در صورتی که کلمه زیبا را در قسمت جستجوی سایتی وارد کنید که در ابتدا آن رابه صورت کد در آورده و سپس آن را به سمت اینترنت ارسال کند،در این صورت سرور فیلتر نمی تواند محتوای بسته ارسالی را تشخیص داده و اجازه ارسال آن به سمت اینترنت را خواهد داد.
نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره شود این است که سرور فیلترینگ به طور دائمی در مسیر جریان اطلاعات قرار دارد،به این معنی که تمام اطلاعاتی که به سمت اینترنت ارسال شده ویا از طرف اینترنت برای کاربران فرستاده شده می شود دائما توسط سرور فیلتر باز خوانی شده ونسبت به صدور مجوز عبور آن اقدام می شود.

فیلترینگ عکس
شبهه ویا شایعه ای که در ذهن بسیاری از کاربران اینترنت وجود دارد این است که "آیا سرور فیلترینگ می تواند بفهمد یک عکس حاوی چه نوع اطلاعاتی است؟" به عبارت واضح تر" آیا سرور فیلترینگ می تواند تشخیص دهد که یک عکس غیر اخلاقی است یا نه ؟"
جواب این سوال منفی است .چنانچه در قسمت قبلی توضیح دادیم ،نحوه کار یک سرور فیلتر ،مقایسه متن موجود در بسته های ارسالی و دریافتی با لیست سیاه !موجود سرور است. پس چنانچه نام فایل محتوی عکس ،در لیست سیاه سرور نباشد ،اجازه عبور به بسته های محتوی عکس را خواهد داد.این مطلب علاوه بر فایل های تصویری ،در مورد فایل هایی که متن را به صورت عکس در خود جای داده اند هم صدق می کند.

منبع: دو ماهنامه اینترنت


<      1   2   3   4      



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)