سفارش تبلیغ
صبا ویژن




آموزش :

داشتم به یه روزنامه ی مربوط به کامپیوتر نگاهی می انداختم که چشمم به کلمه ی Shift افتاد با خودم گفتم: چرا در مورد این کلید چیزی ننویسم. این کلید روی Keyboard مثل چوب جادو تو دستای هری پاتر میمونه یعنی کلی کارهای عجیب میشه باهاش انجام داد، فقط باید وِردش رو بلد بود!

چند تا از این کارها رو براتون شرح میدم.
1. اولین کاری که می خوام براتون بگم شاید، نه، حتما همتون بلدید. شما با کلید Delete میتونید File یا Folder ها رو حذف کنید. اما اگر همزمان با فشار دادنDelete ،Shift رو نگه دارید اطلاعات مورد نظر بدون انتقال به سطل آشغال از سیستم شما حذف میشه و همین کار کوچیک اگه قرار باشه زیاد تکرار بشه ممکنه خیلی به درد شما بخوره.

2. کار بعدی که میخوام بگم موقع باز کردن یه پوشه به در دتون میخوره. شما وقتی یک Folder رو انتخاب کرده اما بازش نکرده باشید (مثلا با تک کلیک) زمان باز کردنش اگر Shift رو نگه دارید پوشه ی مورد نظر در پنجره ی دیگری (Windows Explorer) باز میشه، خوب این کار هم در مواقع خاصی میتونه به درد شما بخوره.

3. با نگه داشتن Shift زمان راست کلیک روی File ها یه گزینه ی دیگه به منوی راست کلیک اضافه میشه که با این عبارت نشون داده می شه Pin To Start Menu. همون طورکه از ترجمه ی این عبارت (Pin = سنجاق، گیره) میشه فهمید اگر این گزینه رو کلیک کنید میتونید این File رو به منویStart اضافه کنید.
اگر فایل قابل تغییر باشه گزینه ی دیگری هم اضافه میشه با این کلمات Open As Read-Only که باز همون طور که از معنیش (باز کردن به عنوان فقط خواندنی) پیداست هر تغییری که بعد از باز شدنش انجام بدیم تو فایل Save نمیشه.

4. کار بعدی موقع Drag & Drop (کشیدن و رها کردن) به درد میخوره. اگر فایل یا پوشه ای رو که Drag کردید بخواهید در محل دیگری Drop کنید، تو حالت عادی عمل Copy انجام میشه اما اگر Shift رو موقع Drop پایین نگه دارید فقط عمل Cut انجام خواهد شد. یه نکته رو هم اینجا بگم، اگر یه فایل یا پوشه رو که Drag کردید، بخواهید تو همون درایو Drop کنیم عمل Move انجام میشه اما اگه هنگام Drop کلید Ctrl رو پایین نگه داریم فقط عمل Copy انجام میشه.

5. همه می دونیم که کلید F10 کلید میانبر (Shortkey) منوهای بالای پنجره ست اما اگه همزمان Shift رو هم فشار بدیم کار راست کلیک رو میکنه و همین طور برای هر گزینه ی منوی راست کلیک یه حرف به صورت Underline هست که این حرف Shortkey واسه اون گزینه است.

6. اگر پنج بار پشت سر هم Shift رو فشار بدیم StickyKeys فعال میشه. حالا یعنی چی :
با این ابزار، اگر کلیدهای Shift یا Ctrl یا Altرو فشار بدیم دیگه نیازی به نگه داشتنش نیست تا یه بار ازش استفاده کنیم. همچنین اگر یکی از کلیدها رو فشار بدیم و قبل از این که ازش استفاده کنیم یکی از دو کلید باقیمونده رو هم فشار بدیم مثل اینه که هر دو رو با هم نگه داشتیم و همین طور برای سه تا کلید هم میشه کار کرد. البته باید بدونیم که اگر همزمان دو تا از کلیدها رو فشار بدیم StickyKeys غیرفعال میشه (مثل فشار دادن دوباره ی Shift واسه پنج بار).

7. اگر بیشتر از هشت ثانیه Shift رو نگه داریم FilterKeys فعال میشه که کلیدهای Keyboard رو از کار می اندازه.

8. اگر هنگام انتخاب یه فایل یا فولدر Shift رو هم نگه داریم همه فایل ها و فولدرهای قبلی اون هم انتخاب میشن و اگر بخواهیم بازش کنیم همه ی فایل ها و فولدرهای قبلی اون هم باز می شوند.

9. آخرین عمل که من خیلی دوستش دارم اینه :
اگه کلید های Shift و Alt رو (فقط سمت چپ Keyboard) همزمان نگه داریم و Num Lock رو فشار بدیم و رها کنیم و کلید Num Lock رو اگر خاموشه روشن کنیم، میتونیم از کلیدهای سمت راست Keyboard که علامت پیکان دارند یعنی 2, 4, 6, 8 برای حرکت پیکان Mouse استفاده کنیم. با کلیک کردن علامت Mouse که توی Toolbars ظاهر میشه می تونیم سرعت و شتابش رو تنظیم کنیم.

می بینید که Shift واقعا مثل چوب جادوئه، البته این کارهایی که من گفتم خیلی کمتر از اون چیزیه که کلید Shift انجام میده...


اینترنت:

یکی از مشکلات متداولی که کاربرها در ارتباط با سرویس پست الکترونیکی با آن مواجه هستند نامه های تبلیغاتی و نا خواسته است که به صندوق آنها ارسال می شود و صندوق آنها را انباشته می کند.
نامه های غیر شخصی معمولاً از راههای زیر به صندوق ما ارسال می شوند:
1- خودمان تقاضای عضویت(Subscribe) در آنها را کرده ایم که در این نوع نامه ها در پایین نامه قسمتی وجود دارد که به ما در مورد چگونگی unsubscribe شدن آموزشهای لازم را داده است و کافی است به با مراجعه به انتهای نامه و دنبال کردن مراحل ذکر شده از عضویت خارج شویم و اولین مرحله برای خلاص شدن از نامه هایی که فکر می کنید شما برای دریافت آن درخواستی ارسال نکرده اید نظر انداختن به انتهای نامه است.
2- هنگام ثبت نام در یکی از سرویسهای رایگان یک سایت مانند سرویس پست الکترونیکی رایگان شما به صورت پیش فرض عضو چندین خبرنامه نیز می شوید که برای رهایی از این مشکل همیشه باید هنگام پر کردن این فرمها دقت کنید تا گزینه هایی که مربوط به ارسال نامه های تبلیغاتی و یا خبری است را از حالت انتحاب خارج کنید.
3- دوستان شما و یا خود شما با پیدا کردن یک مطلب جالب آن را به نامه ضمیمه می کنید و نام تمام دوستانتان را در قسمت TO و یا CC قرار میدهید و هر کدام از دوستان شما این نامه را برای یک دسته از دوستانشان Forward میکنند و این زنجیر باعث می شود شرکتها به آدرس شما دسترسی پیدا کنند و بدون درخواست شما روزانه، هفتگی و ماهانه نامه های تبلیغاتی خود را ارسال کنند.
اگر شما از سرویس پست الکترونیکی رایگان Hotmail استفاده می کنید در آن امکاناتی برای جلوگیری از نامه های ناخواسته ای که هیچ گزینه ای برای unsubscribe شدن در آن تعبیه نشده است در نظر گرفته شده است که برای استفاده از آن مراحل زیر را دنبال کنید:
? به Inbox بروید و یک فهرست از آدرس پست الکترونیکی تمام نامه های مزاحم تهیه کنید.
1- وارد صندوق Hotmail خود بشوید و گزینه options را از سر برگ صفحه انتخاب کنید.
2- در قسمت Options ناحیه Mail Handling بخشی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است دو گزینه انتهایی امکان جلوگیری از دریافت نامه های ناخواسته را برای ما فراهم می کنند.
3- گزینه Block Sender را انتخاب کنید.
حالا به لیستی که از آدرس نامه های ناخواسته تهیه کرده اید یک نگاهی بیاندازید ببینید آیا نامه ها از سایتهای مختلفی ارسال می شوند و یا آدرسهای منحصر به فرد دارند. آدرس نامه هایی که از آدرسهای منفرد ارسال می شوند را در قسمت Type a single e-mail address وارد کنید و Add را بزنید. از این لحظه هر نامه ای که با آن آدرس به آدرس شما در Hotmail ارسال شود حذف خواهد شد.
اگر شما نامه های متعددی دریافت می کنید که همگی از یک سایت خاص ارسال شده اند لازم نیست آدرس های آنها را تک به تک در لیست بالا اضافه کنید و فقط کافی است نام دامنه سایت را در Type a single email address وارد کنید و Add را بزنید. دو آدرس اول را باید بطور کامل به لیست اضافه کنیم ولی در مورد نامه های شماره 3 تا 6 از آنجایی که همه آنها از یک سایت ارسال می شوند کار راحتتر است و فقط باید نام دامنه را که pcorganizer.com است اضافه کنیم در این صورت هر نامه های که از سایت pcorganizer.com ارسال شود فوراً حذف می شود. آنچه گفته شد پاسخگوی بسیاری از مشکلات است ولی اگر نیاز به گزینه های بیشتری برای جلوگیری از نامه های ناخواسته دارید می توانید از Custom Filters استفاده کنید که امکانات بیشتری علاوه بر جلوگیری از ورود نامه ها با توجه به آدرس و دامنه در اختیار می گذارد.
بعنوان مثال می توانید فیلتری را تعریف کنید که نسبت به یک کلمه کلیدی در عنوان نامه حساس باشد و نامه هایی که عنوان آنها حاوی عبارت خاصی باشد را حذف کند. برای ایجاد فیلتر کافی است ابتدا به Options بروید و Custom Filter را انتخاب کنید و سپس با زدن Create New فیلتر مورد نظر خود را ایجاد نمایید (پنجره ایجاد فیلتر که از Custom Filters قابل دسترسی است) 


تعهد وزارت ICT به تامین 50 درصد هزینه ADSL دانشگاه‌ها
معاون فناوری اطلاعات وزارت علوم اعلام کرد براساس موافقت‌نامه‌ای که به امضای این وزارتخانه و وزارت ارتباطات رسیده است این دو وزارتخانه هرکدام 50 درصد هزینه خرید تجهیزات اینترنت پرسرعت (ADSL) را برای دانشگاه‌های کم بودجه، تامین می‌کنند.


برگزیدگان نهمین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی مشخص شدند.
نهمین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی (ACM) با حضور 87 تیم از 50 دانشگاه داخلی و دو دانشگاه خارجی و با حمایت شرکت همکاران سیستم برگزار شد.
در این مرحله از مسابقه که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، سرانجام تیم های M"kay از دانشگاه شریف، Vj3 از دانشگاه شریف، Dreamers United از دانشگاه امیرکبیر،Evenginary از دانشگاه شریف و baX از دانشگاه نانیانگ سنگاپور مقام های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.


هارددیسک رژیمی‌ به بازار آمد.
پای هارددیسک‌های ظرفیت‌بالا‌ به نوت‌بوک‌ها نیز باز شد و شرکت معروف وسترن‌ دیجیتال اولین هارددیسک مخصوص نوت‌بوک را با ظرفیت باورنکردنی 320 گیگابایت روانه بازار کرد...


توسعه اینترنت بدون سرعت
این روزها اغلب کاربران از کندی سرعت اینترنت، قطع‌شدن‌ها و اختلالات مدام این شبکه اظهار نارضایتی می‌کنند. این در حالی است که مسوولان وزارت ارتباطات مرتبا از رشد ضریب نفوذ اینترنت و توسعه این شبکه در کشور خبر می‌دهند.


رویداد بزرگ در دنیای بازی‌های کامپیوتری
شرکت‌های تولیدکننده دو بازی Call of Duty و World of Warcraft قرارداد جدیدی را با یکدیگر منعقد کردند تا از این طریق بتوانند یکی از بزرگ‌ترین تاثیرات را بر صنعت بازی‌های کامپیوتری جهان برجای بگذارند...


اشتباه بزرگ گوگل
گوگل در راستای مبارزه با هرزنامه‌نویسان به اشتباه اکانت جی‌میل شمار نامعلومی از کاربران سرویس ایمیل خود را غیرفعال کرد...


آژاکس شیرین با ZK
ابزارها و کتابخانه‌های فراوانی برای استفاده از آژاکس معرفی شده‌اند که برخی کاربری عمومی برای تمام تکنولوژی‌های و زبان‌های برنامه‌نویسی دارند و بعضی برای زبان‌های برنامه نویسی خاصی سفارشی شده‌اند.


اکسپلورر 8 در راه است
بیل گیتس بینانگذار مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت در حال آماده‌سازی نسخه جدیدی از مرورگر اینترنت اکسپلورر است که اینترنت اکسپلورر 8 نامگذاری شده است.


سخت افزار

مانیتور یکی از عناصر سخت افزاری مهم در کامپیوتر است که از آن بعنوان دستگاه استاندارد خروجی و در جهت نمایش اطلاعات استفاده می گردد. تمامی کاربران کامپیوتر بمنظور مشاهده خروجی مناسب ، نیازمند استفاده از یک مانیتور مطلوب می باشند. انتخاب یک مانیتور به عوامل متفاوتی نظیر مشخصات فنی و نوع کاربرد آن ، بستگی دارد .اولین نمایشگرها ( مانیتورهای مبتنی بر متن ) بمنظور استفاده در کامپیوترهای شخصی در سال 1970، ارائه گردیدند. از سال1970تاکنون، مدل ها ی متفاوتی از مانتیتورها با بهره گیری از تکنولوژی های متفاوت و ارائه قابلیت های مختلف ، تولید و عرضه شده اند .

جایگاه مانیـتور
در زمان ارتقاء سیستم ، اکثر کاربران ترجیح می دهند که مانیتور خود را نگه داشته و از آن همچنان استفاده نمایند . با توجه به اینکه عمر مفید یک مانیتور بیش از پنج سال برآورد می شود ، تصمیم بر استفاده از مانیتور قبلی در زمان ارتقاء سیستم ،حرکتی منطقی و اصولی است. در صورتیکه مانیتور موجود از نوع پانزده اینچ است که صرفا" قادر به نمایش متن با دقت 800 در 600 ، می باشد ، استفاده از مانیتور قبلی می تواند پیامدهای منفی از بعد کارآئی و بهره وری کاربران را بدنبال داشته باشد .
برخی از کاربران در زمان ارتقاء سیستم ، تمایل دارند که مانیتورهای(
CRT ( Cathod Ray Tube قبلی خود را به مانیتورهای( LCD ( Liquid Crystal display مسطح تبدیل نمایند . بر اساس آمارهای موجود ، میزان فروش مانتیورهای LCD در سال 2003 برای اولین مرتبه بیش از مانیتورهای CRT بوده است .
اکثر تولید کنندگان مانیتور، مدل هائی را تولید و عرضه نموده اند که علاوه بر دارا بودن قیمت مناسب از پتانسیل های مطلوبی نیز برخوردار می باشند. از این نوع مانیتورها می توان در موارد متعددی استفاده بعمل آورد.
Resolution و Refresh Rate در این نوع از مانتیورها نیز مناسب می باشد .
تولید کنندگان ، علاوه بر عرضه مانیتـورهای فوق ، اقدام به تولید و ارائه مانیتورهای حرفه ای تر نیز نموده اند .مانیتورهای فوق دارای کیفیت به مراتب بالاتری بوده و از پتانسیل های بیشتری نظیر : کنترل های تنظیم تصویر ، پورت های
USB 2.0 ، گزینه های متفاوت ارگونومی ( نظیر تنظیم ارتفاع ) و Resolution بالا ، استفاده می نمایند. برخی از مانیتـورهای حرفه ای دارای Asset Control بمنظور ارائه تسهیلات لازم در خصوص ردیابی مانیتورها در شبکه می باشند .
گرافیست ها ، معمولا" مانیتـورهای
CRT را به مانیتـورهای دیگر ترجیح می دهند، چراکه این نوع از مانیتورها رنگ ها را واقعی تر نمایش می دهند. کاربرانی که اکثر فعالیت و استفاده آنان ازکامپیوتر مبتنی بر متن می باشد، تمایل بیشتری به استفاده از مانیتورهای LCD را دارند ، چراکه محدوده ( مرز) پیکسل ها در مانتیتورهای LCD ، بدرستی تعریف و رعایت می گردد ( در صورت تمرکز بر روی حروف ، وضعیت نمایش مطلوب خواهد بود ).
استفاده کنندگان از بازیهای کامپیوتری نیز مانیتـورهای
CRT را ترجیح می دهند ، چراکه فرآیند ترسیم مجدد صفحات در مانیتورهای LCD ، با کندی بیشتری انجام می شود ( مشاهده دنباله ای از یک تصویر گرافیکی و یا وجود شبحی از تصویر قبلی) .
در این مقاله قصد داریم به برخی از پرسش های متداول در زمینه انتخاب یک مانیتور پاسخ داده و از این رهگذر با ضوابط انتخاب صحیح یک مانیتور بیشتر آشنا شویم .در ابتدا لازم است با برخی اصطلاحات مرتبط با مانیتور که در این مقاله از آنان استفاده شده است ، آشنا شویم .
Aperture Grille :
در تکنولوژی فوق ، به منظور ایزوله نمودن پیکسل ها بصورت افقی از مجموعه ای سیم های عمودی استفاده می گردد.مانیتورهائی که از تکنولوژی فوق استفاده می نمایند، دارای شفافیت و وضوح تصویر مناسبی می باشند. پیکسل ها با توجه به ماهیت خطوط پویش استفاده شده بمنظورنگاشتن تصویر، بصورت عمودی از یکدیگر متمایز می گردند.
Aspect Ratio :
نسبت پهنای تصویر به ارتفاع را می گویند و برای اکثر مانیتورهای موجود ،4:3 می باشد .

ادامه مطلب...

سلام
روابط عمومی انجمن علمی کامپیوتر به اطلاع دوستان میرساند:

جلسه رفع اشکال درس برنامه سازی پیشرفته (سی پلاس پلاس) روز سه شنبه 20/9/86 ساعت 12 الی 14 ساختمان شماره 3

جلسه رفع اشکال درس مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی (پاسکال) رشته مهندسی کامپیوتر روز سه شنبه 20/9/86 ساعت 8 الی 12 ساختمان شما 3


معرفی نرم افزار

Norton Ghost ابزاری قدرتمند جهت تهیه Backup از ویندوز شما
عملیات پشتیبان‌گیری از اطلاعات موجود در هارددیسک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که معمولاً به فراموشی سپرده می‌شود و تنها هنگامی مورد توجه قرار می‌گیرد که دیگر دیر شده و تمامی اطلاعات مهم را از دست داده‌ایم.

Norton Ghost محصولی قدرتمند از سری محصولات شرکت Symantec است که شما را قادر میسازد از کلیه اطلاعات یک درایو یا کل هارد دیسک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز اطلاعات را بازیابی کنیذ.
این نرم افزار می تواند از کلیه اطلاعات موجود در پارتیشن های هارد دیسک کامییوتر شما (مانند تصاویر , آهنگها , فیلمها , اسناد مالی , اداری و... ) نسخه پشتیبان یا Backup تهیه کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی, به آسانی در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات شما را بازیابی کند.
این نرم افزار علاوه بر امکان backup گرفتن از درایو های هارد قابلیت کپی کردن اطلاعات یک درایو بر روی درایوی دیگر را نیز دارد.این نرم افزار مفید با گرفتن فایل پشتیبان خطر از دست دادن اطلاعات مهم بروی سیستم را کاهش می دهد به طوریکه در صورت از بین رفتن اطلاعات تمامی فایل ها را در backup این نرم افزار در اختیار داریم.
Norton Ghost کمک شایانی در محافظت از اطلاعات کاربر کرده و قادر است شما را از نصب مجدد سیستم عامل بی نیاز کند, به عنوان مثال شما میتوانید برای یکبار ویندوز خود را با کلیه متعلقات آن (درایورها و نرم افزار های مختلف) نصب کرده و سپس با استفاده از این برنامه نسخه پشتیبان از آن گرفته و برای استفاده و نصب مجدد ویندوز در دفعات بعدی استفاده کنید.
مزیت استفاده از این ترفند نصب بدون دردسر ویندوز و سرعت بسیار بالای آن در احیای ویندوز جدید میباشد , به عنوان مثال نصب ویندوز بروی سیستم شما نیازمند چیزی حدود 2 ساعت میباشد, در صورتی که با استفاده از این برنامه میتوانید ضمن صرفه جویی در وقت خود, همان ویندوز را در کمتر از چند دقیقه نصب نمائید!!

قابلیت های مختلف این نرم افزار عبارتند از:

-
دارای محیط کاربری ساده وبرخورداری از سرعت بالا در انجام عملیات های مختلف
- تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات دیگر پارتیشن ها
- دارای قابلیت Scheduled جهت تهیه Back Up های خودکار بر اساس زمان های از پیش تعیین شده!
- پشتیبانی از imaging technology جهت تهیه Image از درایو های مختلف هارد دیسک و بازنشانی آن ها در مواقع مورد نیاز
- کشف خودکار و گرفتن Backup از هر قطعه ی جدیدی که در سیستم نصب می شود.

تذکر:بهترین زمان برای تهیه Back upاز ویندوز شما زمانی میباشد که شما ویندوز خود را به تازگی و با کلیه ی برنامه ها و نرم افزار ها نصب کرده اید.

دانلود Norton Ghost 12.0


معرفی نرم افزار:

ThreatFire™ هنگامی، در جایی از سیستم شما محافظت می کند که آنتی ویروس شما نمی تواند!
ThreatFire™
برنامه ای است که برای محافظت کامپیوتر شما در مقابل برنامه های مخربی از قبیل تروجانها (Trojans)، برنامه های جاسوسی (Spywares)، روتکیت ها (Rootkits)، برنامه های ثبت کننده کلیدهای تایپ شده (Keyloggers) و برنامه های سرریز کننده (Buffer overflows) از طریق پیدا کردن و متوقف کردن فعالیت برنامه های مخرب به صورت هوشمند ساخته شده است. این برنامه از یک تکنولوژی ویژه مخصوص به خود استفاده می کند که نشانه های برنامه های مخرب را جستجو می کند. ThreatFire™ بر خلاف برنامه های آنتی ویروس قدیمی که بر اساس تکنولوژی signature کار می کنند یعنی اطلاعات مربوط به تمام ویروس ها و برنامه های مخرب قبلی در قسمت دیتابیس آنها وجود دارد و ویروس ها و برنامه های مخرب را از این طریق شناسایی می کنند. تکنولوژی دفاع فعال (Active Defense) که در برنامه ThreatFire™ وجود دارد از طریق زیر نظر گرفتن فعالیت کامپیوتر شما قادر است تا برنامه های مخربی را که بسیار جدید و یا بسیار باهوش هستند و به وسیله برنامه های آنتی ویروس قدیمی شناسایی نمی شوند را شناسایی کرده و آنها را به دام انداخته و فلج نماید. ThreatFire™ از یک موتور هوشمند استفاده می کند که در مورد برنامه هایی که واقعاً فعالیت مخربی دارند به شما اخطار می دهد چون گاهی اوقات حتی برنامه هایی که کاملاً قانونی هستند هم ممکن است مخرب به نظر برسند. این به این معنی است که شما تنها در زمانی که لازم است پیغام اخطار دریافت می کنید.
کامپیوترها به طور مداوم مورد حمله ویروسها، برنامه های جاسوسی و دزدی هویت (identity theft) هستند. شما هر روز اخباری در مورد یک برنامه مخرب جدید که کامپیوتر شما را تهدید می کند می شنوید. این برنامه های مخرب با سرعتی بیش از گذشته در حال افزایش هستند و مقابله با آنها مشکلتر می شود و برنامه های آنتی ویروس قدیمی نمی توانند پا به پای آنها جلو بروند. آیا برنامه آنتی ویروس شما می تواند برنامه مخربی را که همین امروز شناخته شده را پیدا کند؟ در اکثر موارد خیر، چون برنامه آنتی ویروس شما هنوز نمی داند که چطور این ویروس جدید را پیدا کند به همین سادگی. اما تکنولوژی دفاع فعال (Active Defense) که در برنامه ThreatFire™ وجود دارد میتواند این کار را انجام دهد و ثابت شده که اگر این برنامه همراه با یک برنامه آنتی ویروس سنتی استفاده شود می تواند تا 243 درصد محافظت بیشتری از کامپیوتر شما به عمل آورد.
ThreatFire™ تفاوت زیادی با برنامه های آنتی ویروس سنتی دارد. برنامه های انتی ویروس معمولاً برای اینکه بتوانند در مقابل یک برنامه مخرب از کامپیوتر شما محافظت به عمل آورند ابتدا باید این برنامه مخرب دیده و شناسایی شده باشد. سپس محافظت درمقابل این برنامه مخرب باید در قسمت signature یا fingerprint آنتی ویروس به روز رسانی شود که قبل از آن باید توسط شرکت سازنده آنتی ویروس نوشته شده باشد. این مسئله باعث می شود که یک فاصله زمانی ایجاد شود که در طی آن زمان با اینکه شما روی کامپیوتر خود آنتی ویروس نصب کرده اید اما برنامه های مخرب تشخیص داده نمی شوند و در نتیجه می توانند کامپیوتر شما را آلوده کنند.
ThreatFire™ بر خلاف برنامه های آنتی ویروس معمولی که فقط به دنبال برنامه های مخرب طبیعی می گردند، با پیدا کردن فعالیتهای مخرب مثل گرفتن دگه های تایپ شده یا سرقت اطلاعات شما به طور مداوم از کامپیوتر شما در مقابل برنامه های مخرب محافظت می کند. ThreatFire™ با بکارگیری یک روش تجزیه و تحلیل پیچیده قادر است تا با برنامه های مخربی که جدیداً ایجاد شده اند تنها به وسیله شناسایی فعالیت مخرب آنها مقابله کند.
تکنولوژی ویژه دفاع فعال (ActiveDefense) که در برنامه ThreatFire™ وجود دارد از کامپیوتر شما در مقابل همه انواع تهدید های اینترنتی - شناخته شده و شناخته نشده – برنامه های جاسوسی (spyware)، برنامه های تبلیغاتی (adware)، برنامه های ثبت کننده کلیدهای تایپ شده (keyloggers)، ویروسها، کرمها، تروجانها (Trojans)، روتکیتها (rootkits)،برنامه های سرریز کننده (Buffer overflows) و سایر برنامه های مخرب محافظت به عمل آورد. ThreatFire™ برای از بین بردن و فلج کردن آن دسته از برنامه های مخربی که یا خیلی جدید هستند و یا خیلی باهوش تر از آن هستند که توسط برنامه های آنتی ویروس سنتی که بر اساس signature کار می کنند شناسایی شوند از روش محافظت غیر موازی خود استفاده می کند. در حال حاضر تکنولوژی مشابه دفاع فعال (ActiveDefense) توسط سایر آنتی ویروسهای مطرح دنیا مثل Kaspersky، Norton، Nod32 و ... استفاده می شود.لازم به ذکر که سایت سازنده این نرم افزار (www.threatfire.com) میباشد

نکات مهم در مورد برنامه ThreatFire 3.0.11.0

*محافظت مداوم در مقابل برنامه های مخرب جدید برای همه حتی کاربران مبتدی بسیار آسان شده است.
*بدون آنکه نیازی به آپدیت کردن باشد از قبل برای مقابله با برنامه های مخرب آماده است.
* بدون آنکه فعالیت سیستم را تحت تاثیر قرار دهد در پس زمینه کار می کند.
* جدید! ThreatFire™ هم اکنون شامل محافظت پیشرفته شامل قرنتینه کردن برنامه های مخرب، جستجوی برنامه های روتکیت و قوانین مخصوص به هرکاربر در هر دو نگارش مجانی و حرفه ای می باشد.
*تکنولوژی ویژه دفاع فعال (ActiveDefense) به طور هوشمند با جستجو و تجزیه و تحلیل فعالیت های کامپیوتر به شناسایی و مقابله با هر برنامه مخربی می پردازد بدون آنکه در مورد برنامه های غیر مخرب اخطاری دهد.
* بالاترین مرحله دقت پس از نصب. احتیاجی به گیج شدن در قسمت ویژگیها و تغییر دادن تنظیمات امنیتی نیست: تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ThreatFire™ را اجرا کنید و محافظت در مقابل برنامه های مخرب آغاز می شود.
* محافظت در مقابل برنامه ویروسها، کرمها، تروجانها (Trojans)، روتکیتها (rootkits)،برنامه های سرریز کننده (Buffer overflows) و همچنین تعدادی از برنامه های جاسوسی (spyware) شناخته شده و جدید.
* این برنامه در کنار برنامه امنیتی شما کار می کند و نیازی به پاک کردن برنامه آنتی ویروس، ضد جاسوسی، دیوار آتش (firewall) یا سایر برنامه امنیتی قبل از نصب ThreatFire™ نیست.
* جدید! نسخه پیشرفته ThreatFire™ شامل برنامه PC Tools AntiVirus’s on-demand AV scanner می باشد که با جستجو کردن سریع و راحت برنامه های مخرب شناخته شده در کامپیوتر شما به شما آرامش خاطر بیشتری می دهد.

حجم :(14 MB)
دانلود:ThreatFire 3.0.11.0

پسورد:www.parsi-soft.com


سلام به همه دانشجویان خصوصا" دانشجویان پیام نوری و یک سلام ویژه خدمت ترم اولی ها و البته ویژه تر به دانشجویانی که بهمن ماه وارد دانشگاه می شوند .

روز دانشجو بر همه شما مبارک

یه خسته نباشید هم می گم به پشت کنکوری ها که دارن تلاش می کنن به جمع دانشجو ها اضافه بشن نگران نباشید . این روز ها به لطف دولت جدید دانشجو شدن آسون شده . تو هر شهری چند تا دانشگاه پیام نور ساختن . مخصوصا اینکه یکی دوسال اخیر در دونوبت دانشجو می پذیره پس اصلا استرس نداشته باشید .
بچه که بودم تصورم از دانشگاه چیز هایی بود که توی فیلم ها و سریال ها (مثلا" سریال در پناه تو ) می دیدم . خانمهای با کلاس یک عدد کلاسور به دست و آقایون دانشجو که یک کیف سامسونیت بر می داشتند و یک نفر که افتاده دنبال استاد و نمره میخواد...استاد تو رو به خدا .... استاد فقط یه نمره .... استاد!!؟
و چند نفر دانشجوی مثبت که دغدغه پایان نامه و پروژه شون رو دارن ...
وقتی که خودم وارد دانشگاه شدم دیدم دانشگاه همون طوریکه تو دوران بچگی تصور می کردم البته باچند تا تفاوت ( نمی دونم شاید هم این تفاوتها به این خاطر بود که من وارد پیام نور شدم ولی اون سریالها رو توی دانشگاه تهران ساخته بودن ). مثلا" خبری از برداشتن کلاسور بین خانمها نبود ولی چند نفر از آقایون همکلاس هر کدوم یک عدد کیف سامسونیت به دست و خوشحال و سرمست از اینکه وارد دانشگاه شدن . در مورد پایان نامه هم که خوشبختانه یا متاسفانه دانشگاه پیام نور پایان نامه نمیخواد . خبری از تحقیق و مقاله هم نیست . در مورد نمره هم که دانشجویان پیام نوری بهتر می دونن . سر جلسه امتحانت رو خوب میدی و فکر می کنی که زیر 18 نمی شی ولی بعد از چند وقت که نمره ها ا علام میشه می بینی شدی 13 ( این اتفاق برای خودم افتاده ) دهنت از تعجب باز می مونه و اون وقته که اشکت جاری می شه و می خواهی اعتراض کنی اما استاد رو پیدا نمی کنی !که دنبالش باشی و ازش نمره بخواهی . یه تفاوت دیگه که دانشگاه من با دانشگاه تو فیلمها داشت جمعیت کلاسمون بود که از چهل ،پنجاه نفر در ترم اول رسید به ده نفر . یکی تغییر رشته دادو یکی دیگه انتقالی گرفت ، و چند نفر که اصلا" حوصله اومدن به دانشگاه رو ندارن و فقط گاهی اوقات سری به دانشگاه می زنن . روز ثبت نام رو که دیگه نگو از بس توی صف بانک سر پا می ایستی و از این ساختمون به اون ساختمون میری آخر روز پادرد و کمر درد می گیری .
چند روز پیش یکی از دوستانم رو که به تاز گی فارغ التحصیل شده دیدم . بهش گفتم خو ش به حالت که درست رو تموم کردی اما اون در جوابم گفت نه خوش به حال تو که هنوز دانشجویی دلم برای دانشگاه تنگ شده دوست دارم دوباره برگردم به دانشگاه . دیدم راست میگه دوران دانشجویی با تمام سختی هایی که داره دوران قشنگیه ! تا چشم به هم زدیم پنج ترم گذشت این سه( شاید هم چها ر) ترم باقی مونده هم به همین سرعت میگذره . فقط امید وارم با دستی پر از دانشگاه بریم بیرون و صرفا دنبال مدرک نباشیم . آرزو میکنم دوران دانشجویی خوبی داشته باشید .


هر کدام پیش از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه تصوری از مهد علم ودانش - دانشگاه- داشته‏ایم.
بسیاری از ما در رویاهامان خود را در حال عبور از سکه پنجاه‏ریالی بزرگی می دیدیم و پله‏های ترقی که در انتظارمان قد‏علم‏کرده و نردبان شده‏بودند.
برخی، دانشگاه را کلاس‏های بزرگی با کف شیبدار، که از آخر کلاس هم استاد پیداست، می‏دانستیم و بحث‏های علمی و دانشجویی ساده که در میان همه دست‏بلند‏کند و با ایراد نکته‏ای، علم را یک پله به جلو ببرد؛ یکی از پله‏های ترقی!
بعضی، عشق سلف و خوابگاه و کتابخانه و سایت کامپیوتر و غیره و ذالک بوده‏ایم. دوستی‏های دانشجویی، استادان ریش پروفسوری، کلاس‏های ویدئوکنفرانس و همایش‏های بین‏المللی.
و دسته‏ای، شرط لازم و کافی دانشجو‏شدن را فعالیت‏های دانشجویی، عضویت در انجمن‏ها، کانون‏ها، احزاب، باندهای سیاسی و نشریات دانشجویی می‏دانستیم و درس را یک امر حاشیه‏ای.
حال، کنکور را پشت‏سر‏گذاشته و به قولی دانشجوی مملکت شده‏ایم؛ مملکتی به نام پیام‏نور.
شاید همه‏مان در ترم اول دانشگاه شوکه شده‏بودیم؛ از اینکه کتابی سیصد صفحه‏ای پیش رویمان گذاشتند و گفتند با اندک کلاسی باید این واحد را پاس کنی؛ از اینکه هیچ‏کدام از تخیلات فانتری‏مان را نمی‏توانستیم با چشم سر ببینیم؛ اما... ما دانش‏جوییم. به دانشگاه آمده‏ایم تا علم و دانش را بیابیم. آمده‏ایم تا نوری بیاموزیم و خود، پیام‏آوران‏نور باشیم.
اگرچه برای یک کار اداری کوچک پله‏های دانشگاه را باید بالا و پایین رویم؛ اما روزی خواهد‏رسید که بر بلندای پله‏های ترقی خواهیم‏ایستاد.
اگرچه کتابخانه و سایت‏کامپیوتر، کوچک و بعضا آکبند مانده‏اند؛ اما اگر تشنه‏باشیم سیرابمان خواهند‏کرد.
اگرچه در تمام سه واحد ساختمانی دانشگاه یک اتاق به نام اتاق انجمن‏ها داریم؛ اما فکرهای خلاقی در این کوچک‏اتاق، هم زبان می‏شوند و اوج می گیرند.
مهم این است که هر کداممان یک عدد دانش‏جوییم و چشم امید فردا به ماست.
روز دانشجو بر تمام دانش‏جویان پیام‏نوری و دانشگاه‏های همجوار مبارک باد!


سلام. من رها هستم. و برای اولین پست میخوام نکته ای غیر مفید ولی جذاب از رجیستری بگم...

زمانی که ویندوز  XPرا راه اندازی می کنید، ویندوز تصویر آرم  خود را نشان می دهد و در زیر این آرم، یک نمـــودار پیشرفت را نشـــــان می دهد بدین مفهوم که ویندوز در حال بارگذاری شدن در حــافظه است.

آیا دلتان می خواهـــــــد بدانید ویندوز در آن لحظه چه عملیاتی را انجام می دهد؟

 با ترفند زیر می توانید کاری کنید که ویندوز این آرم را نشان ندهد و پرده از اسرار مراحل راه اندازیش بر دارد.

روی دکمه Start کلیک کرده و در منوی باز شده روی گزینه  Run... کلیک کنید .در کادر Run عبارت  msconfig.exe را اجرا کنید.
این شیوه ی دسترسی به رجیستری است. لطفا از آن یادداشت کوچکی برداشته تا عدم تکرار ما باعث سردرگمیتان نشود.
در محاوره ای  System Configuration Utility باز می شود، در این کادر به زبانه  BOOT.INI بروید. در کادر متن بالای پنجره در زیر قسمت [Operating Systems]  عبارتی مثل خط زیر را می بینید:ممکنه قسمت( partition(1 شما فرق داشته باشه

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS=

"Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

روی آن کلیک کنید .در قسمت پایین کادر، یعنی  Boot Options گزینه /SOS را فعال کنید تا این عبارت به انتهای خط مذکور اضافه شود .دکمه  Apply و سپس دکمه OK را بزنید. به شکل 2 توجه کنید. از این پس هر وقت کامپیوترتان را روشن کنید در هنگام راه اندازی ویندوز، دیگر آرم آن را نخواهید دید.

نکته ی پُست<<
همیشه کم رنگترین یادداشت ها از قویترین حافظه ها ماندگار تر است.


<      1   2   3   4      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)