سفارش تبلیغ
صبا ویژن




هک سایت انتخابات مجلس هشتم توسط یکی از دلسوزان جمهوری اسلامی
در حالی که موضوع رایانه‌ای برگزار کردن انتخابات مجلس هشتم، یکی از موارد اختلافی بین وزارت کشور و شورای نگهبان بود، طراحی بسیار ضعیف سایت آماده شده به این منظور، انتقادات گسترده صاحب‌نظران IT را به دنبال داشت.


مسنجر فارسی هم آمد!
نسخه آزمایشی پنجمین پیام رسان الکترونیکی دنیا و اولین پیام رسان فارسی الکترونیکی با ارائه یک گیگابایت پست الکترونیکی به کاربران همراه با سیستم وبلاگ "ارسال مستقیم فایل" با عنوان TD messenger راه اندازی شد. فراز حق پناه مدیر پروژه TD messenger در گفتگو با خبرنگار مهر در ابن باره گفت: ...


مخابرات اینترنت را به دانشگاه‌ها هم گران می‌فروشد
"محمد مهدی زاهدی" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: "نرخ درنظر گرفته شده برای اینترنت پرسرعت ?کشیده شده به دانشگاه‌ها بقدری زیاد است که این مراکز علمی قدرت استفاده از آنها را ندارند."


فراسو در رقابت با خارجی ها تنها شده است!
بنا بر آخرین نظرسنجی باشگاه فعالان ICT، کیبوردهای Farassoo با در اختیار داشتن 44% از سهم شاخص محبوبیت بازار، همچون سال های اخیر بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده اند...


سرانجام با رضایت گمرک، قیمت لپ تاپ در بازار تا 50 هزار تومان کاهش یافت.
به نظر می‌رسد گمرک جمهوری اسلامی ایران، که از طرف بسیاری از کارشناسان، فروشندگان و فعالان بازار این کالا سبب بی‌نظمی بازار معرفی شده بود، برای تبرئه خود مشکل عدم ترخیص این کالا را با سرعت بیشتری پیگیری کرد. به طوری که طی یک هفته اخیر شاهد عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار و بازگشت قیمت‌ها به نرخ اصلی هستیم.


طراحی نرم افزار ژن نگار در ایران
امروزه روش های جدیدی برای اثبات قطعی وقوع جرم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که نتایج آن می تواند در تعیین محکوم و تبرئه کردن متهمان با اطمینان بسیار بالا استفاده شود. افزایش دقت این روش ها باعث شده است به طور گسترده در پزشکی قانونی مورد توجه قرار گیرد و دادگاه ها نیز در بررسی های خود، به این روش ها استناد کنند...


مایکروسافت به دنبال یک میلیارد مشتری بعدی
بیل گیتس و استیو بالمر یک میلیارد مشتری برای محصولات مایکروسافت جذب کرده‌اند؛ حالا ویل پول باید یک میلیارد نفر دیگر را پیدا کند. ویل پول (Will Poole) یکی از دو مدیر واحد جدید «توسعه بازار» مایکروسافت است و وظیفه دارد که هدف مایکروسافت در «دادن امکان دسترسی به فناوری‌های محاسباتی به یک میلیارد انسان دیگر تا سال 2015» را محقق کند.


آرام کلیک کنید، مشاهیر در خوابند : گورستان شیشه ای
قدم زدن بر سنگفرش‌های گورستان پرلاشز پاریس و حاضر شدن بر مزار مشاهیر تاریخی آن هم فقط با یک کلیک بی گمان جذاب خواهد بود. اگر چه نام قبرستان غالبا تلخی و دلگیر بودن فضای آنجا را تداعی می‌کند اما اگر قرار باشد این بازدید، از یک گورستان مشهور و در ظرف چند دقیقه انجام گیرد ارزش حضور در پشت صفحه مانیتور را خواهد داشت...


عصر جدیدی برای کتاب‌خوان‌ها
مدیرعامل آمازون، آقای جف بزوس، کتاب را یکی از آخرین یادگارهای دوران ماقبل دیجیتال به حساب می‌آورد که دیگر وقت فرستادنش به موزه فرا رسیده است. چطور باید کتاب را بهتر کنیم؟ بزوس اعتقاد دارد که خودش جواب را یافته است: «کیندل». کیندل یک وسیله? دیجیتال کتاب‌خوان است و بزوس امید دارد که با کمک آن کتاب‌ها هم بالأخره با فرمت دیجیتال در دسترس مردم قرار بگیرند.


Western Digital و هارد دیسک‌های کم مصرف
گروه تولیدی Western Digital Corp اعلام نمود که درایوهای جدیدی را با 40 درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به محصولات دیگر رقبا تولید کرده است. تولیدکنندگان محصولات Data Center از خط تولید جدید این شرکت و درایوهای سری Green آن حمایت کردند.


سلام
روابط عمومی انجمن علمی کامپیوتر به اطلاع دوستان میرساند:

جلسه رفع اشکال درس برنامه سازی پیشرفته (سی پلاس پلاس) روز جمعه 16/9/86 ساعت 9 الی 13 ساختمان شماره 2

جلسه رفع اشکال درس مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی (پاسکال) رشته مهندسی کامپیوتر روز یکشنبه 18/9/86 ساعت 10 الی 14 در ساختمان شما 3


اصطلاحات، فناوری :

این دفعه میخوام در مورد تروجان بگم، همون چیزی که مطمئنا تا حالا اغلب شما به اون برخوردید یا لااقل در موردش چیزی شنیدید، به هر حال من که خیلی از این تروجان ها تو سیستمم دیدم. حتما می تونید حدس بزنید که اسم تروجان از کجا اومده، از یه افسانه ی قدیمی که تو اون یونانی ها توسط یه اسب که به عنوان یه هدیه بود به شهر نفوذ ناپذیر تروا وارد شدن و... بقیه اش رو تو فیلم تروا ببینید!

حالا تروجان چی هست ؟
تروجان یه فایل جاسوسیه که با توجه به نوع اطلاعاتی که هکر نیاز داره از قربانی داشته باشه، برنامه ریزی میشه تا اون اطلاعات رو برای هکر بفرسته و میتونه حتی به عنوان یه برنامه‌ی معروف و پرکاربرد ظاهر بشه. با کمی دقت می بینید که یه تروجان نمیتونه ویروس باشه و در واقع نقش اسب تروا رو برای قربانی بازی میکنه.
معمولا تروجان ها دو قسمت دارند :
1. Client (خدمات گیرنده) : قسمتی از تروجان که در سیستم هکر میمونه.
2. Server (خدمات دهنده) : قسمتی از تروجان که در سیستم قربانیه.
وقتی قربانی سرور رو (البته به اشتباه) روی سیستمش پیاده میکنه این قسمت خودش رو یه جایی توی حافظه مخفی میکنه تا پیدا کردن و تشخیصش مشکل بشه و اون قدر منتظر میمونه تا قربانی به اینترنت متصل بشه و اگه درخواستی از هکر به سیستم قربانی فرستاده شده بود، بتونه اطلاعات لازم رو برای هکر بفرسته (این کار زمانی که اشتراک اینترنتی ثابت باشه مثل خطهای ADSL خیلی راحت تره) و هکر توسط قسمت کلاینت به قسمت سرور وصل می شه و اون اطلاعات رو میگیره.
این اطلاعات میتونه چیزهایی مثل پسورد ایمیل یا آی دی قربانی، اشتراک اینترنت (Account)، نام و پسورد کامپیوتر قربانی و... باشه. ضمنا بیشتر تروجان ها در قسمت Registry هم دستکاری هایی می کنند، مثلا محدود شدن کارهای قربانی با سیستم (مثل قفل شدن Task Manager، Msconfig ، Registry یا ... )
بعلاوه میتونه کار هایی هم مثل از کار انداختن AntiVirus و Firewall سیستم قربانی، در اختیار داشتن هارد قربانی توسط هکر، پاک کردن فایل از سیستم قربانی و یا اضافه کردن فایل توسط هکر و... رو انجام بده. آره همه ی این کارها رو یه تروچان میتونه انجام بده به شرطی که روی سیسیتم اجرا بشه.
اغلب تروجان ها دستوراتی رو در رجیستری کپی می کنند تا بتونن ماموریتشون رو به بهترین نحو انجام بدن، مثلا چون همیشه در حال اجرا بودن به دردشون میخوره با اضافه کردن دستوراتی با بالا اومدن ویندوز اونها هم اجرا میشن.
یه چیز جالب دیگه اینکه رئیس شرکت Trend Lab که یه شرکت تحقیقاتی در مورد امنیت کامپیوترهاست و زیر مجموعه ی شرکت بزرگ Trend Micro گفته که از هر پنج فایل کرک دوتاش کدهای تروجانی دارن و گفته که تخمین می زنند بیشتر از 16 درصد کامپیوترهای دنیا به کدهای مخرب آلوده هستند و اغلب اون ها با فایل های کرک آلوده شدند. تروجان یه شکل مخصوص نداره مثلا میتونه به شکل یه عکس، فایل صوتی، فایل Setup و ... باشه.

از کجا بفهمیم که سیستم تروجان داره :
1. در صورت از کار افتادن Task Manager و msconfig
2. فعال بودن مشکوک Task Manager و msconfig
3. در صورت دیدن علائم مشکوک تو مسنجر (باز و بسته شدن یک پنجره پی ام و ...)
4. خواندن ایمیلی که آدرس فرستنده نداره یا خوانده شدن خود به خود یه ایمیل

روش های مقابله چیه؟
1. داشتن یه Firewall خوب
2. توجه به اینکه فایلی پسوند مشکوک داره یا نه مثلا توجه به اینکه پسوند فایل های عکس PNG، JPG و ... باشه نه EXE
3. همیشه Task Manager رو چک کنید و اگه چیز مشکوکی مثل Sender.exe دیدید بروید به درایو ویندوز پوشه ی Windows و پوشه ی System32 و دنبال همچین فایلی بگردید و پاکش کنید.
4. هرگز از کسی که شناخت کافی ازش ندارید چیزی دریافت نکنید (و با غریبه ها صحبت نکنید !!!)
5. سعی کنید از سایت های معتبر نرم افزار دانلود کنید.
6. در صورتی که به وجود تروجان مشکوک شدید اطلاعات خودتون رو عوض کنید (پسورد آی دی، پسورد ویندوز و ...)
7. و مهمترین این که یه ویروس کش خوب و به روز داشته باشید تا مثل من دچار بدبختی نشید.
در آخر : به روز کردن Antivirus رو جدی بگیرید...


جلسه توجیه دانشجویان فراگیر ورودی 86
28/08/86

گزارش و تصاویر: آقای حامد چنگیزی عضو انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور قم


درب محل برگزاری جلسه توجیه دانشجویان _ ساعت 14


اگر فکر می کنید این دانشجو خیلی ذوق و شوق داشته که یک ساعت زودتر اومده ؛ سخت در اشتباهید!
این دوست ما از تبریز به خاطر یه اشتباه ساده در انتخاب شهر اینقدر اذیت شده و حالا باید مراحل اداری رو طی کنه... یه توصیه خوب از ایشون: با توجه به هزینه های بالای رفت آمد و سایر مشکلات سعی کنید در شهر خودتون درس بخونید!


ساعت 14:45
تعجب نکنید! اینها کفش هستند؛ اینها دانشجو هستند ...


حجم انبوه دانشجویان، آماده شنیدن مطالب...

ادامه مطلب...

سخت افزار :

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!
کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

این موضوع توسط وب سایت کمیاب آنلاین عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HP تست شد ، باتری که پس 1سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

همچنین برای تثبیت این موضوع ، ویدئویی نیز در سایت Metacafe منتشر شده است که کلیه عملیات به شکل تصویری قابل مشاهده است. این ویدئوی آنلاین در سیستم به اشتراک گذاری ویدئوی Metacafe به نشانی http://www.metacafe.com/watch/781300/revive_a_dead_laptop_battery در دسترس است.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.

به نقل از ترفندستان


معرفی نرم افزار:

این نسخه از نرم افزار (Cyberlink Power DVD Ultra Deluxe 7.3.3304) آخرین حلقه از چرخه تکاملی تحسین برانگیزترین ابزار اجرای DVD و خالق حدغایت در سرگرمی و لذت به هنگام اجرای فایلهای VIDEO, Audio که با بهره گیری از تعداد زیادی کنترل کننده قابل تنظیم Audio/ Video برای ارائه بهترین کیفیت پخش، کاملتر نیز شده است.
قابلیت پیشتیبانی از تمامی فرمتهای صوت و تصویر، 8 کانال خروجی صدا در سینمای خانگی، وصدای فراگیر Surround با قدرت شبیه سازی واقعی ، Power DVD را تبدیل به غول ترین Player در میان طرفداران DVD کرده است، با Cyber link power DVD ultra به عنوان Player بی همتای فیلمهای High Definition از تماشای فیلمها نهایت لذت را خواهیدبرد .و البته قابل ذکر هست که سایت سازنده این نرم افزار (www.cyberlink.com) و البته قمیت ان 69.95 دلارمی باشد
* کیفیت فیلم را در Blue ray disks ,HD-DVD نظاره گر باشند.
* تکنولوژی صدای 7.1 در سینمای خانگی و صدای Hi –def Dolby digital Plus به همراه DTS-HD با صدایی استثنایی و بی نظیر گوشهای شما را به رقص وا خواهد داشت.
* فایلهای تصویری سازگار با آخرین فناوری کارتهای گرافیکی هستند که لذت تماشای فیلم را برای شما معنی می گنند.
* قابلیت دسترسی به محتوای فیلم توسط گزینه های IHD,BD-J
* دارای کنترل کننده های پیشرفته و امکانات هوشمند پخش DVD

فایلهای ویدئویی High Definition
* HD-DVD و دیسکهای Blue Ray جزء خصوصیات نو به حساب می آیند که با به تصویرکشیدن عکسهایی با جزئیات دقیق تر از ابزارهای برگ برنده این نرم افزار می باشند.
* شتاب دهنده گرافیکی این نرم افزار، قابلیت سازگاری این برنامه را با پردازنده های گرافیکی ATI , NVIDIA , Intel فراهم می گنند.
* این برنامه از آخرین فرمتهای روز نظیر WAV-HD , HD MPEG2 , H264پیشتیبانی می کند.
*فناوری پیشرفته نمایش تصویر پیشتیبانی از نمایشگرهای Wide screen و قابلیت حفاظت محتویات فایل با آخرین استانداردهای حفاظتی به هنگام اتصال به ورودیهای دیجیتال از دیگر قابلیتهای این نرم افزار میباشند.
* فناوری iHD ,BD-J شما را به دنیای داده‌های آنلاین ، بازیها و دیگر امکانات موجود بر روی دیسک می برد.
*دارای قدرت Navigation متناسب با نسل آینده، یک منو پر از گزینه های ریزو درشت و قابلیت پخش دوباره فیلم از نقطه خاموش شدن (film Bookmark) ، ارائه فناوری Zooming برای غرق کردن شما در اعماق فیلم
* از پخش همزمان نقطه نظرات کارگردان و عوامل فیلم حین اجرای فیل به صورت تصویر در تصویر لذت ببرید.

صدا در سینمای خانگی
*دارای تکنولوژی High Definition Audio و پخش ناب ترین کیفیت صداها با پشتیبانی از DTS-HD, True- HD , Dolby Digital
*صدای Surround با امکان 8کاناله ، حد نهایت صدا را در سینمای خانگی با 7.1 کانال دالبی دیجیتال 5.1,EX کانال DTS تجربه کنید.
* اعمال افکت های پیشرفته بر روی صدا، لمس کیفیت صدای Surround بوسیله سیستمهای صوتی، هدفون و یا رایانه های قابل حمل با تکنولوژی ارائه شده توسط Cyber link , DTS, Dolby

نوآوریهای Cyber link power DVD 7.3

* پشتیبانی از HD-DVD
*پشتیبانی از دیسکهای Blue Ray
* پشتیبانی از انواع فناوریهای صدا مانند DTS-HD,Dolby true HO, Dolby Digital
* ارائه freestyle interfaces با قابلیت 5 نوع نمایش مختلف منوهای کنترل کننده
*قابلیت تکرار آنی آخرین دیالوگ(Say it Again)
* قابلیت جا به جایی زیرنویس(Read it clearly)
*دارای آخرین استانداردهای حفاظت محتوای داده ها مثل CPRM, VCPS
*پشتیبانی از (H.264،MPEG، AVC )به عنوان فرمت پیشرفته ویدئویی
* پشتیبانی از استانداردهای جدید صوتی از قبیل:DTS,ES,DTS-96124,Neo: 6,AAC
*تکنولوژی پیشرفته CLEV2 جهت بهتردیدن تصاویر و رنگ ها

حجم :(98.6 MB)
دانلود:Cyberlink Power DVD Ultra Deluxe 7.3.3304
پسورد:WWW.PARSI-SOFT.COM


آموزش :

تمامی محتویات یک سایت که توسط شما ایجاد شده از جمله عکس ها و نوشته های آن متعلق به شما و شرکتتان می باشد و بدون نیاز به قرار دادن علامت © بر روی آنها به طور قانونی حق انتشار و تکثیرشان متعلق به شما است. این حق قانونی شما می باشد که دیگران از عکس ها و نوشته هایتان استفاده نکنند و در صورت نیاز به استفاده از آنها ابتدا از شما اجازه بگیرند.
حتی در صورتی که بخواهید به دیگران اجازه کپی را بدهید شاید بخواهید که کاربر را وادار به ارائه نقل قول از طرف خودتان نمائید (مانند کپی قسمتی از یک مجله در مجله دیگر با درج منبع آن). "Creative Common Licence" این امکان را به شما می دهد . با این روش می توانید بر روی عکس ها یا نوشته های خود مشخص کنید که آنها تجاری نیستند یا آنکه جهت استفاده از آنها باید مبلغی به صاحب آن پرداخته شود. این مجوز های دسترسی امروزه در سایت ها به طور گسترده ای استفاده می گردند.

چه چیزی را می خواهید تحت قانون حق کپی تکثیر در آورید؟
در اکثر موارد تصمیمی بر قرار دادن حق کپی بر روی همه عکس ها و نوشته هایتان ندارید به طور مثال اگر یک سایت وبلاگ و سرگرمی داشته باشید . اجازه کپی بعضی از نوشته ها و عکس هایتان را به کاربرانتان می دهید اما بعضی از قسمت ها را نیز می خواهید تحت مجوز قرار گیرند. جهت انجام چنین کاری،‌ صفحه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با ویرایشگر وب مورد علاقه خود ، را باز کنید. جهت قرار دادن حق کپی بر روی این صفحه نیاز به اضافه کردن چند خط HTML به آن دارید ،‌به این ترتیب هر کس که این صفحه را بخواند متوجه قانون حق کپی موجود بر روی محتویات آن می گردد.

انتخاب نوع مجوز:
به سایت Creative بروید: http://www.creativecommons.org بر روی گزینه انتخاب نوع مجوز ، در بالای منو کلیک نمایید. از این منو، جعبه Optins را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید نوع مجوز دسترسی را مشخص نمایید. با انتخاب دکمه های رادیویی نوع مجوز مورد نظر را تعیین نموده و پس از آن بر روی دکمه "Select a Licence" کلیک کنید.

پنجره بازبینی :
در این پنجره می توانید مجوزهای انتخاب شده در قسمت قبل را یکبار دیگر بازبینی کنید تا در صورت انتخاب گزینه اشتباه و یا عدم سازگاری با مجوز مورد نظر با زدن دکمه رو به عقب آن را تصحیح نمائید.

ایجاد کد HTML:
پس از انجام مرحله بالا وارد صفحه دیگری می شوید که بر روی آن دکمه ای به نام "Get HTML" وجود دارد بر روی این دکمه کلیک نمایید.
با زدن این دکمه پنجره ای که شامل کد HTML مورد نظر است باز می شود. کد فوق را کپی کرده و به صفحه وب مورد نظر خود بر گردید.

کپی کردن کدHTML :
در ویرایشگری که با آن صفحه وب خود را باز نموده اید قسمت نمایش کد(HTML View) را انتخاب کرده و کد کپی شده در مرحله قبل را در بین تگ قرار دهید.
به طور معمول این کد را در انتهای صفحه قرار می دهند،اما می توانید آن را در هر قسمتی از صفحه که بخواهید استفاده نمایید . در صورتی که سایتتان یک وب لاگ است و می خواهید کلیه موجودی سایتتان از این قابلیت برخوردار گردد الگوی اصلی سایت(Site Template) را ویرایش نموده و کد فوق را در آن قسمت اضافه کنید.

آزمایش نتیجه :
صفحه ایجاد شده را در مرورگر اینترنتی خود باز نمائید. مجوز گرفته شده به همراه آرم سایت Creative در زیر آن موجود است که با کلیک بر روی آن می توانید به شماره ویرایش و نوع مجوز این صفحه پی ببرید. حالا هر کس که قصد استفاده یکی از اجزاء و محتویات سایت را داشته باشد به راحتی میزان مجوز دسترسی به او نشان داده می شود.



خطوط Integrated Services Digital Network) ISDN)

سرویسهای دیجیتالی که می توانند بطور همزمان ویدئو، داده و صوت را پشتیبانی نمایند، در اصطلاح ISDN نامیده می‌شوند. استانداردهای ISDN توسط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تعریف می شود. خطوط ISDN در واقع خطوط تلفن معمولی می باشند. دو نوع ISDN موجود می باشد:
Basic Rate Interface) BRI)
Primary Rate Interface) PRI)

BRI
یک خط BRI از دو کانال نوع B و یک کانال نوع D استفاده می کند. هر کانال B دارای سرعتی معادل 64 Kbps می باشد و از این کانال‌ها برای ارسال و دریافت داده و صدا استفاده می‌شود. کانال نوع D دارای سرعت 16 kbps می باشد و برای برقراری ارتباط سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین حداکثر سرعت یک BRI برابر است با 2B+D

2B+D=2×64+16=144 Kbps

البته این نوع خط را بیشتر با همان سرعت 2B یعنی 128 kbps می شناسند، چون از ترکیب دو کانال B، یک سرعت 128 Kbps ارائه می‌شود.

کاربردهای BRI :
با نصب کامل سخت افزاری و نرم افزار مناسب، می‌توان یک ویدئو کنفرانس مطلوب را برای فواصل دور با آن اجرا نمود.
اتصال شبکه های LAN به یکدیگر: بوسیله این خطوط می توان شبکه های LAN را به یکدیگر متصل نمود و یک WAN را تشکیل داد.
اتصال یک LAN از راه دور: این نیز یکی از قابلیت های جالب ISDN می باشد. فرض کنید که یک شبکه LAN دارید که در مسافت زیادی نسبت به Server قرار دارد و شما می خواهید این شبکه LAN را به سرور خود متصل نمایید. یکی از راههای مناسب جهت این کار استفاده از خطوط ISDN می باشد.
کاربرد پزشکی: معمولا اتفاق می افتد که بیمارستان‌ها، عکس‌های رادیولوژی یک بیمار را به بیمارستان دیگری جهت اطلاع و یا بررسی بیشتر منتقل می نمایند. انجام این کار با استفاده از مودم‌های معمولی حدود 21 دقیقه طول می کشد، در حالیکه با استفاده از BRI این زمان به چیزی حدود 3 دقیقه کاهش می یابد.
کاربردهای رادیو تلویزیونی: بوسیله سرویس‌های ISDN، ایستگاه‌های رادیویی می توانند اخبار و رویدادهای ورزشی را از ایستگاه‌های راه دور گزارش نمایند. نصب و تنظیم آسان به همراه قیمت مناسب، این خطوط را به عنوان جانشینی مناسب برای خطوط استیجاری (Leased Line)، مطرح نموده است.

PRI
خط PRI دارای 23 کانال نوع B با سرعت 64 Kbps و یک کانال D با سرعت 64 Kbps می باشد که مجموعا 1.544 Mbps پهنای باند کل خط می باشد (البته در اروپا کانالهای B به تعداد 30 عدد می باشد و سرعت کل آن 2.048 Mbps است.)

کاربردهای PRI :
اتصال دو سوئیچ مرکزی (مانند PBX) به یکدیگر.
ایجاد ویدئو کنفرانس با کیفیت صوتی و تصویری خوب.
اتصال شبکه های LAN و تشکیل یک شبکه WAN

مزایای ISDN :
سرعت انتقال بیشتر.
به علت دیجیتالی بودن، نویز کمتر.
زمان برقراری ارتباط کمتر (2 تا 4 ثانیه)
استفاده از سرویس Caller ID (نشان دادن شماره تماس گیرنده)، برای سرویس های تلفنی.


روزی که بیایی...

هر جمعه به روی چهارراه کوچه مان می نشینم و انتهای آن را نگاه می کنم و در انتظار قاصدکی می نشینم که شاید خبر از آمدنت را برایم بیاورد. اگر تو بیایی کوچه را چراغان می کنم و گلها را سنگفرش راهت قرار می دهم و با ظرفی بلورین سر راهت آب می پاشم و گلهای یاس و شقایق را نثار راهت می کنم. آری تو می آیی و در هر چندین قدمت شاخه ای از عاطفه و محبت را خواهی کاشت. برای پرندگان مهاجر و غریب لانه ای از امید به روی درختان سپیدار خواهی ساخت. صدای قدمهایت سکوت غمگین فضا را می شکند و دلها را به پرواز در می آورد و فضای حزن آلود شهر را می شکافد و تو با دستانت سبزینگی را به ارمغان می آوری. تو بر آب صاف و زلال نهر جاری در مقابل خانه مان می نویسی به نام پرودگار که امید دلهاست. تو دست بر آب می زنی و پر از گل یاس و نسترن بیرون می آوری. تو دل سرد یکایک انسانهای وارسته و عاشق را چون آفتاب نیمروز گرم گرم می کنی و دستان پینه بسته پیرمردان و پیرزنان را مرهم می نهی و دستی بر پیچکهایی می کشی که از انتظار کمر به زمین خم کرده اند. تو می آیی و با لبخند گرمت صفا و عشق را به ما هدیه می کنی اما قلم من، دست نگاشتهای من ظرفیت شأن و کمال تو را ندارد پس به امید آنروز می مانم که بیایی.


سلام
روابط عمومی انجمن علمی کامپیوتر به اطلاع دوستان میرساند جلسات رفع اشکال به شرح زیر برگزار خواهد شد :

جلسه رفع اشکال درس برنامه سازی پیشرفته (سی پلاس پلاس) روز جمعه 9/9/86 ساعت 10 الی 12 در ساختمان شماره 2

جلسه رفع اشکال درس مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی (پاسکال) رشته مهندسی کامپیوتر روز یکشنبه 11/9/86 ساعت 10 الی 14 در ساختمان شما 3


<      1   2   3   4      >



لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)