سفارش تبلیغ
صبا ویژن




تهیه نسخــه پشتیبـــان از رجیستری
برای تهیه نسخه پشتیبان از رجیستری ، فایل Regedit.exe را اجرا کرده و از منوی File گزینه Export را انتخاب کنید .حال در پنجره نمایش داده شده ، در محل File Name نام فایل خود را نوشته و از قسمت Export Rangeگزینه All را علامت بزنید .اکنون با زدن کلید Save کل رجیستری شما در فایل انتخاب شده ذخیره خواهد شد.چنانچه رجیستری ویندوزتان خراب شود و یا با مشکلی برخورد کند ، آنگاه می‌توانید گزینه Importاز منوی File ( برای ویندوز 98 و95 گزینه Import Registry File … از منوی Registry ) را انتخاب کنید .حال در پنجره نمایش داده شده ، نام و آدرس فایل .REG خود را وارد نموده و کلید Open را کلیک کنید. اکنون محتویات فایل .REG شما به داخل رجیستری Restorمی‌شود.


مشاهده نتیجه تغییرات اعمال شده در رجیستری
بسیاری از تغییرات ایجاد شده در رجیستری پس از یکبارRestartکردن ویندوز و برخی دیگر پس از یکبار Log Offشدن ، قابل مشاهده می‌باشند.چنانچه بخواهید بدونRestartکردن و ترک ویندوز تاثیر تغییرات اعمال شده در رجیستری را سریعا مشاهده کنیدبایستی با توجه به ویندوز خود یکی از روشهای زیر را بکار ببرید:
•NT/2000/XPسه کلیدAlt + Ctrl +Deleteرا همزمان فشار داده و از صفحهTaskManager ، برگهProcessesرا انتخاب کنید .در لیست موجودExplorer.exeرا علامت زده و روی کلیدEnd Processکلیک کنید و سپس گزینهNew Taskدر منویFileرا انتخاب و در محل مربوطه کلمه Explorer را وارد کرده و رویOkکلیک کنید .با این کار فایلExplorerویندوز از حافظه خارج شده بار دیگر با تغییرات اعمال شده جدید اجرا می‌شود.
•95 / 98 / Meسه کلیدAlt + Ctrl +Deleteرا همزمان فشار داده تا پنجره Task List مشاهده شود.از لیست مزبور ، Explorerرا علامت زده و روی کلید End Taskکلیک کنید.به هنگام نمایش شده پنجرهShut down کلیدCancelرا بزنید و منتظر بمانید .پس از چند ثانیه پیغام خطایی با عنوان“ A program not responding “ نمایش داده خواهد شد .روی کلیدEnd Taskکلیک کنید. با این کارExplorerدوباره راه‌اندازی شده و تغییرات جدید در آن اعمال شده است.

معرفی نرم افزار
نرم افزار Registry Mechanic 3.0.2.36به واسطه نرم افزار مکانیک رجیستری، شما می‌توانید رجیستری خود را همواره سالمنگهدارید و همچنین در هنگام بروز مشکلات احتمالی آن را تعمیر کنید. در صورتی که شما نیزمرتبا رجیستری ویندوز خود را دستکاری می‌کنید این برنامه می‌تواند برای شمابسیار مفیدباشد بدین خاطر که با کوچکترین کلیک و تغییر نامناسب در رجیستری ویندوزشما رو به سوینابودی روانه می‌شود. همچنین با بکار بردن این نرم افزار، سرعتویندوز شما و نرم افزارهایموجود بالا رفته و فایلهای اضافی موجود در رجیستری، دیگرمزاحم سرعت و سلامت ویندوزشما نخواهند شد. در آخر این نکته را یادآور می‌شوم کهرجیستری، قلب وهسته ویندوزمی‌باشد.
برای دانلود برنامه می‌توانید اینجا کلیک کنید.
http://www.winguides.com/downloads/rminstall.exe


 





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)