سفارش تبلیغ
صبا ویژن




به نام خداوند بخشنده مهربان

 نرم‌افزارهای میزکار از راه دور (Remote Desktop ) بسیاری وجود دارند که برای اتصال محیط ویندوز در شبکه به‌کار می‌روند، اما تعداد نرم‌افزارهایی که بتوانند میان لینوکس و ویندوز و همچنین ویندوز و لینوکس ارتباط برقرار کنند، اندک است و نیز کاربران کمی هم آنها را می‌شناسند.
بیشتر ما عادت داریم در شبکه از طریق دستورات سطح پوسته‌ای چون تل‌نت یا ssh کارمان را راه بندازیم. اما خیلی از ما کماکان از وجود چنین چیزی که می‌توان تمام میزکار را به‌طور کامل در شبکه منتقل کرد، بی‌خبریم. در حوزه نرم‌افزارهای منبع باز نیز چند پروژه وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند، در این مقاله تلاش می‌کنیم به معرفی و کاربرد یکی از این نرم‌افزارها بنام Free NX بپردازیم.
FreeNX دسترسی از راه دور به میز کار را فراهم می‌کند. می‌توانید با استفاده از این سیستم به‌صورت کاملا گرافیکی به میزکارتان وارد شوید. تنها کافی است که نسخه سرور را روی کامپیوتر محل کار نصب داشته باشید و بعد به صورت کاملاً گرافیکی از خانه و با کمک نرم‌افزار کلاینت به آن متصل شده و کار کنید!
FreeNX در خطوط کم سرعت و با تاخیر زیاد نیز سرعت بالایی دارد ، تقریباً‌ انگار که پشت سیستم خود نشسته‌اید .
 FreeNX رامی‌توان بدون هیچ تنظیم خاصی از طریق SSH به راه انداخت FreeNX به SSH فعلی شما متصل شده و خودکار از تنظیمات آن استفاده می‌کند. برای استفاده از FreeNX کافی است به یکی از آدرس‌های زیر بروید.

https://help.ubuntu.com/
http://ubuntuforums.org/

http://freenx.berlios.de/

منبع : جام جم آنلاین 





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)