سفارش تبلیغ
صبا ویژن




شاید برای شما پیش آمده باشد که در جایی بوده اید که احتیاج به اطلاعات کامپیوترتان داشته اید ولی نتوانسته اید به آن دسترسی داشته باشید. امروز روشی را به شما معرفی و آموزش می دهم که دیگر حسرت در دسترس نبودن کامپیوتر خود را نخورید.  

برای این منظور شما می توانید از امکان دسترسی به کامپیوتر از راه دور استفاده کنید که البته نرم افزار های زیادی برای این منظور طراحی شده اند ولی من روشی را به شما اموزش می دهم که نیاز به نرم افزار های جانبی نباشد و از طریق برنامه ی Remote control که در هنگام نصب ویندوز بر روی کامپیوتر شما نسب می شود می توانید این کار را انجام دهید . 
برای این کار باید چند مرحله تنظیمات نیاز داریم که به ترتیب بهتون میگم :
تنظیمات کامپیوتر میزبان(سیستم خودتان) :
1
- در Control Panel به قسمت network connection بروید.
2- بر روی Creat new connection کلیک کنید .
3- دکمه ی next را بزنید.
4- در پنجره Network connection type گزینه ی Setup an advances connection رو انتخاب کنید و next را بزنید .
5- گزینه ی Accept incoming connection را انتخاب کنید و سپس next رابزنید.
6- در  پنجره ی Divice for Incoming سخت افزار مودمتان را انتخاب کنید(تیک بزنید)و سپس next را بزنید.
7- در پنجره ی بعد گزینه ی Do not allow virtual private connections  را انتخاب کنید و به وسیله ی next به مرحله ی بعد بروید.
8- در پنجره ی User permission یک نام کاربری بسازید (و  یا اینکه از میان کاربران موجود در لیست یکی را انتخاب کنید) برای ساختن کابر جدید می توانید از گزینه ی Add استفاده کنید، و بعد با انتخاب کاربر مورد نظر به وسیله ی next به مرحله ی بعد بروید.
9-در پنجره ی بعد اگر با تنظیمات این قسمت آشنا نیستید بدون تغییر آنها گزینه ی next را بزنید.
10- در مرحله ی آخر نیز گزینه ی finish را برای اعمال تغییرات بزنید.
11- خاصیت Remote Desk top را فعال کنید، برای این کار به آدرس   Control panel/systems/remote/remote desktop بروید و گزینه ی Allow Users to connect remotely to this computer را تیک بزنید ( در این قسمت در زیر جمله ی Full computer name: اسم کامپیوتر شما قرار دارد که بعدا به آن نیاز پیدا میکنیم)  و سپس ok کنید.

حالا سیستم ما برای ورود از طریق کامپیوتر دیگر آماده شد.

تنظیمات سیستم مهمان(وارد شونده) :


حالا هر وقت بخواهید از طریق کامپیوتر دیگر به کامپیوتر خود متصل شوید باید روی آن کامپیوتر نیز تنظیمات زیر را انجام دهید.

1- در Control Panel به قسمت network connection بروید.
2- بر روی Creat new connection کلیک کنید .
3- گزینه ی next را بزنید.

4- در مرحله ی بعد گزینه ی Connect to the network at my workplace رآ انتخاب کنید و next کنید.
5- گزینه ی Dial-up connection را انتخاب کنید و به مرحله بعد برید .
6- در مرحله بعد یک اسم دلخواه در کادر Company Name بنویسید و next کنید.
7-در این مرحله شماره تلفن منزل و یا هر جایی که کامپیوتر میزبان ( کامپیوتر خودتان ) به آن متصل است را وارد کنید و سپس به مرحله ی بعد بروید.
8- و سپس Finish کنید.
وصل شدن به سیستم مهمان :
بر روی connection ی که در مرحله قبل ساختیم کلیک کنید و به جای Usre و Password ، نام کاربری و کلمه ی عبوری که بر روی سیستم خودتان (میزبان) که در مرحله ی 8 انتخاب کردید را وارد کنید و سپس گزینه ی Dial را بزنید تا ارتباط بر قرار شود.
کنترل کامپیوتر میزبان :
بعد از اینکه ارتباط با موفقیت انجام شد شما برای کنترل سیستم خودتان (میزبان) می توانید از برنامه Remote Desktopاستفاده کنید که از مسیر زیر قابل اجرا است:

Start / Programs / accessories / communications / remote desktop connection
اسم کامپیوتر میزبان را وارد کنید ( به قسمت 11 مراجعه کنید و یا در control panel  در system  و در سربرگ  computer name می توانید آن را مشاهده کنید) و روی connect کلیک کنید . User name و Password را وارد کنید اما توجه داشته باشید نام کاربری و کلمه عبور دقیقا همانی باشد که برای ورود به سیستم میزبان استفاده می کنید .
توجه : همونطور که حتما تا حالا متوجه شدید برای انجام کار باید سیستم میزبان حتما روشن باشد که دو راه دارد، یکی این که زنگ بزنید خانه یکی برای شما سیستم را  روشن کند و یا اینکه مادبورد شما بتواند به وسیله ی تنظیماتی که دارد در هنگام زنگ خوردنتلفن کامپیوتر را روشن کند، که در مادربورد های جدید این امکان وجود دارد.

نکته مهم: اگر این تنظیمات را بر روی سیستم خود اعمال کنید امکان اینکه کسی غیر از خود شما بتواند به همین روش وارد سیستم شما شود نیز وجود دارد ، پس مسائل امنیتی را رعایت کنید. و دیگر اینکه اگر از این روش استفاده کردید مراقب قبض تلفن نیز باشید.





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)