سفارش تبلیغ
صبا ویژن




بنام یگانه یزدان پاک

سلام خدمت تمام دوستای گلم
امروز میخوام یه راه برای تعمیر سریع ویندوز XP رو بگم که امیدوارم مفید واقع بشه!
اگه یه روزی روزگاری کارایی کردید که ویندوزتون کلا داغون شد و دیگه حتی با Restore هم مشکل قابل حل نبود چه کار میکنید؟!!
- ویندوز رو تعویض میکنید؟!
- یا ویندوز رو با سی دی Repaire میکنید؟!
خوب بدیهیه که راه حل دوم وقت کمتری میگیره و گاهی اوقات هم کاراتره...
خوب حالا اگه یه راهی پیدا بشه که همون کار Repaire رو برامون با زمان یه ریستارت کوچولو و حتی بدون نیاز به سی دی انجام بده، اونم امتحان می کنید یا نه؟!
طرز Repaire بدون سی دی و با زمان فوق العاده کوتاه:
مواد لازم
- یک عدد سیستم عامل داغون که تنها راه درست کردنش نصب مجدد ویندوزه
- یک فرمت FAT32 برای درایوی که ویندوز روی آن نصب شده
- یک کاربر که کمی به دستورات DOS آشنا باشد
و...
طرز Repaire
ابتدا تمام سعی خود را می کنید تا ویندوز را عیب یابی کرده و ایرادات احتمالا قابل رفع بدون نیاز به نصب مجدد، را رفع کرده و رایانه خود را درست کنید و یا رایانه کسی که به شما اعتماد کرده، صحیح و سالم تحویلش دهید.
اگر بعداز زورآزماییهای بسیار به این نتیجه رسیدید که بحث با این سیتستم عامل زبان نفهم به جایی نمی رسد به ترتیب زیر آن را ضربه فنی کنید...
- سیستم را با یک دیسک یا سی دی یا فلش بوت بالا آورده و وارد محیط DOS شوید.
- محتویات فولدر Repaire را که در آدرس زیر است
c:\windows\repaire
درون فولدر config که در آدرس زیر است کپی کنید
c:\windows\system32\config
اگر با dos آشنایی ندارید از دستور زیر استفاده کنید فقط بدانید که اسم درایو باید اسم درایوی باشد که ویندوز روی آن نصب است.
copy c:\windows\repaire c:\windows\system32\config
*** اگه بخواید زرنگ بازی دربیارید و از درون خود ویندوز اقدام به انجام این کار کنید باید بهتون بگم که عمرا نمیتونید سر ویندوز کلاه بذارید حتی با cmd!!!
*** اگه فرمت درایو ویندوزتون FAT32 نباشه این ترفند شرمندتون میشه!!!
*** باید گوشزد کنم که بعد از این مراحل ویندوز شما به حالت ویندوزی درمیاد که خام و بدون برنامه است پس میتونید بعد از این کارها فولدر program files رو پاک سازی کنید تا برنامه هاتون رو از نو نصب کنید و یا با نصب مجدد برنامه بدون پاکسازی، اطلاعاتی که احیانا برنامه درون خود ویندوز نگهداری میکرده به برنامه برگردونید.
*** یکی از معیاب ویندوز ویستا که خودش اونو مزیت میدونه همینه که نمیشه با محیط DOS باهاش کار کرد... شاید چون با دستورات کتابخانه ای DOS توی ++C میشه توهر سیستمی که با FAT32 کار میکنه وارد شد و خربکاری کرد ویستا خواسته که سیستم عاملش با نشناختن این فرمت امنیت بیشتری داشته باشه اما...
فقط تورو خدا با این روش هایی که من میگم بازی نکنید چون کمی خطرناکه... (اگه سیستمتون مشکلی داره و فکر میکنید راه حلی برای اون هست اونو امتحان کنید اگه تمام راه حل ها تموم شد بعد اینارو امتحان کنید چون این روشها بیشتر به منزل? تیر خلاصه و در آخرین مرحله باید ازشون استفاده کرد)





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)