سفارش تبلیغ
صبا ویژن




نویسنده:

تعدادی از دستورات مورد استفاده در Run

در بخش Run منوی start این امکان وجود دارد تا برخی از کارآمدترین و کلیدی ترین فرمان ها را وارد و اجرا نمایید. در اینجا برخی از مهمترین دستورات را با هم مرور خواهیم کرد.

CMD
با تایپ این دستور، محیط سیستم عامل Dos ظاهر می شود و می توانید فرمان های خود را وارد کنید.

Drwtsn32
با تایپ این دستور، برنامه دکتر واتسون اجرا می شود و این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری، بسیار مفید می باشد.

MSCONFIG
با تایپ این دستور می توانید بسیاری از فایل ها، برنامه ها و نرم افزار های مهم و اساسی را که در هنگام بالا آمدن سیستم، به طور خودکار اجرا می شوند، بررسی و مشاهده نموده و در صورت نیاز، فعال یا غیرفعال نمایید. ضمنا اگر سیستم شما دیر shut down میشود به این قسمت سری بزنید.

NTBACKUP
با تایپ این دستور، برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

PERFMON
برا ی این که برنامه سیستم مانیتور اجرا شود و در آن اطلاعاتی در مورد فضای اشغال شده از RAM و یا مقدار بازدهی CPU و همچنین مقدار اطلاعات خوانده شده از هارد، برای شما به صورت نمودار نمایش داده شود، باید این دستور را تایپ کنید.

REGEDIT
زمانی که این دستور را تایپ نمایید، رجسیتری ویندوز باز می شود و با استفاده از آن می توانید قسمت های مختلف ویندوز را تغییر دهید.

Services
برای لغو یکی از سرویس های ویندوز و یا اضافه کردن یک دستور جدید از این دستور می توانید استفاده کنید.

Sysedit
با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید. یک نکته مهم که قابل توجه است این است که در صورت تغییرات اشتباه، ممکن است که سیستم بالا نیاید.

FIREWALL
فعال یا غیر فعال کردن دیواره آتش ویندوز سیستم خود را از این طریق می توانید انجام دهید. فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه و نیز جلوگیری از ورود هکرها به سیستم شما بسیار موثر است.

Diskmgmt
با تایپ این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید و یا هر یک از پارتیشن ها را حذف نمایید.

Devmgmt
بازبینی سخت افزارهای نصب شده و نصب یا حذف یک سخت افزار از طریق تایپ این دستور امکان می یابد.

EDUCEDIT
با تایپ این دستور می توانید یک کاراکتر بسازید و یا یک کاراکتر را ویرایش نمایید.





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)