سفارش تبلیغ
صبا ویژن




سلام به همه ی دوستان. این اولین پست من به روش جدید در این وبلاگ می باشد. امیدوارم مطالبم مفید واقع بشه. البته با همکاری شما عزیزان روز به روز بهتر هم می شه، انشالله...

چگونه IP خود را به دست آوریم؟
شما پس از وصل شدن به اینترنت، واردStart > Run > command  شوید سپس در آنجاIPCONFIG  را تایپ کنید و بعد Enter را بزنید. در قسمت IP ADDRESS  شماره ی آی پی خود را خواهید دید.

چگونه IP یک سایت را بدست آوریم؟
در همین پنجره ی command شماPING SITE-NAME  را تایپ کنید که باید به جای NAME آدرس سایت را وارد کنید. مثلا:ping site-qomelecom.parsiblog.com  در این صورت آی پی این وبلاگ به نمایش در می آید.

چگونه کسی که به شما نامه ی الکترونیکی می فرستد آی پی اش را می توان بدست آورد؟
وقتی شما ایمیل مورد نظر را باز کرده و می خوانید، در همین صفحه در قسمت سمت راست بالا، به قسمت header بروید و سپس full header را باز کنید. در این صفحه می توانید تمامی مشخصات را مشاهده کنید.

به دست آوردن IP مقصد هنگامی که باMSN Messenger  چت می کنید:
در این قسمت روشی را توضیح خواهم داد که بتوانید IP دستگاه شخصی را که با وی توسطMSN Messenger چت می کنید بدست آورید. این روش، روش بسیار ساده ای است و نیازی به هیچ نرم افزاری ندارد.
شما وقتی که در این برنامه به طرف مقابل پیغام می فرستید، پیغام شما به همراهIP  طرف مقابل به یک سرور مخفی فرستاده می شود و این سرور پیغام شما را به مقصد می رساند و در حقیقت شما به طور مستقیم با هم ارتباط ندارید، ولی هنگامی که فایلی را می فرستید این ارتباط مستقیم است. بدین ترتیبIP  دستگاه مقابل فقط وقتی قابل دسترسی است که هنگام چت کردن فایلی را بفرستید یا دریافت کنید. در این صورت دستورNetStat  را اجرا کنید نتیجه ی کار چیزی شبیه خطوط پایین خواهد بود:

proto local address foreign address state
ESTABLISHED TCP kick
:1033 msgr-ns29.msgr.hotmail.com:1863
ESTABLISHED:TCP kick

دو آدرس اول مربوط به سرورهای MSN Messenger است که همیشه هم ثابت نیست آنچه که شما به دنبال آن هستید آدرس است. این آدرس ممکن است به صورت host63-7-102-226.ppp.cal.vsnl.com یا به صورت 64.90.6.203 باشد که در هر صورت آدرس طرف مقابل می باشد و اگر به صورت اول باشد نرم افزارهایی هستند که آن ها را به IP تبدیل می کنند.





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)