سفارش تبلیغ
صبا ویژن





هاتفی از گوشه‌ی می‌خانه دوش      گفت ببخشند گـنه مــی بنـوش
 لـــطف الـــهی بکــند کار خــویش      مــژده رحـمت برسـاند ســروش
 لـطف خــدا بیشتر از جـرم ماست      نکته سربسته چه دانی خموش

چند سال قبل، پیش از روز عرفه خواب عجیبی دیدم؛ گویی من و همکلاسی هایم به اردو رفته بودیم و صبح زود همگی با چادرهای سفید به سمت قبرستانی روانه شدیم و در آن جا نماز صبح را به جا آوردیم و سپس دعای پرشکوه ندبه را خواندیم. وقتی که بیدار شدم و خوابم را برای مادرم شرح دادم او له من گفت که آن جا قبرستان بقیع بوده، پس از شنیدن این حرف اشک از چشمان من جاری شد و به مادرم گفتم: کی این سفر نصیب من خواهد شد و خواب من تحقق خواهد یافت؟ او هم بسیار دعا کرد که من به این سفر زودتر مشرف شوم. از آن سال به بعد در روز عرفه دعا می کنم تا هرچه زودتر این سفر قسمت من شود. نمی دانم چرا حس می کنم که گوشه ای از قلبم آن جاست و باید برای طواف الهی به آنجا بروم.
گویی نیرویی مثل نیروی یک آهنربای قوی، مرا به آن جا می رباید و صدایی مرا به آنجا می خواند. دلم می خواهد به سرزمین وحی بروم. جایی که بوی جبرئیل و وحی آنجا را پر کرده است. دلم می خواهد نگفته و نشنیده ها را با تمام وجودم دریابم و چقدر خوبتر می شود که با حضور مظهرالارض .... روز عرفه در کنار قبرستان بقیع باشیم و با حضور ایشان دعای روز عرفه را تلاوت کنیم؛ پس به امید آن روز و برای فرارسیدن آن روز بیایید روز عرفه همگی دعا کنیم.
اکنون فرازهایی از دعای پرشکوه امام سجاد در روز عرفه را به شما ارائه می کنم تا با خواندن آن در این روز با شکوه، ضمن بهره مندی هرچه بیشتر از این روز ما را از دعای خیر خود محروم نکنید...

و تجارت اخرویم را سودآور، و بازگشت به قیامتم را بی زیان قرار ده، و مرا از مقام و موقعیت خود بترسان، و به دیدار خویش مشتاق ساز، و مرا به توبه پاک و خالصی موفق دار که با وجود آن، گناهان کوچک و بزرگی را باقی ننهی، و گناه آشکار و نهانی را بر جای نگذاری. و مرا به زیور پرهیزگاران بیارای، و برایم نام نیکی در میان آیندگان و یادی روزافزون در میان پسینیان قرار ده، و مرا به عرصه ی پیشینیان برسان. و نعمت های فراوانت را بر من تمام دار و بخشش های کریمانه ات را پیاپی بر من فرو ریز. دستم را از عطاهای خود پر کن، و بخشش های نیکو و برگزیده ات را به سوی من روان ساز، و مرا در جوار پاک ترین اولیای خود در بهشت هایی که برای برگزیدگانت آراسته ای قرار ده، و برایم نزد خود آسایشگاهی قرار ده که با خاطر آسوده در آن بیارامم، و مرا به قدر گناهان بزرگ کیفر مکن، و در روزی که نهان ها آشکار می شود هلاکم مساز، و هر شک و شبهه ای را از من بزدا، و سهم مرا از بخشش ها به لطف خویش فراوان ساز، و بهره ی مرا از احسان خود به فضل و بخششت بسیار گردان. و دلم را به وقت غفلت عقل ها از طاعت خود سیراب ساز و بی نیازی و پاکدامنی و آسایش و تندرستی و گشایش و آرامش دل و عافیت را برایم گرد آور ...

فرستنده : خانم فاطمه رضایی





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)