سفارش تبلیغ
صبا ویژن




برای روز دختر دنبال مطلب خاصی می‏گشتم که هم دانشجویی-کامپیوتری باشد، هم وبلاگی و دخترانه. حاصلش شد مصاحبه با خانم نداگائینی یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور قم. کمی از وقتش گذشته اما خواندنش خالی از لطف نیست.

سرکار خانم گائینی، با اینکه مدتی از روز دختر گذشته، از طرف خودم و بچه‏های انجمن علمی کامپیوتر پیام نور قم این روز رو خدمت شما که یکی از دختران فعال و پرتلاش دانشگاهمون هستید تبریک عرض می‏کنم. گریزی از سوالات کلیشه‏ای نیست!

1- لطفا در چند خط خودتون رو تا اونجا که صلاح می‏دونید(!) معرفی کنید .
با سلام خدمت دوستان گرامی. بنده نداگائینی از دانشجویان ترم آخر رشته حسابداری هستم که به تازگی و به لطف دیگر دوستان به سمت مسئول مجمع انجمن‏ها و کانون‏ها انتخاب شده‏ام. در طی چهار سال تحصیلم در دانشگاه جز فعالترین دانشجویان فرهنگی بود‏ه‏ام و در بسیاری از تشکلات دانشجویی فعالیت داشته‏ام از جمله انجمن علمی دانشجویی حسابداری ، کانون قرآن و نهج البلاغه، بسیج دانشجویی، و حتی انجمن‏های علمی دیگر مثل انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر که مدتی است افتخار همکاری با این دوستان پرتلاش و ساعی را دارم. و علاوه بر آن مدیریت وبلاگ انجمن علمی دانشجویی حسابداری را نیز بر عهده دارم.

2- خیلی ها معتقدن دانشگاه پیام نور چی هست که انجمن علمی داشته باشه. به عبارتی مورچه چیه که کله پاچه‏اش چی باشه؟! چه پاسخی دارید؟
به نظر من دانشگاه پیام نور به دلیل اینکه تعداد محدودی کلاس برای دانشجویان دارد و سطح این کلاسها هم رفع اشکال تعیین شده، نیاز است که ارگانی یا تشکلی باشد که نیاز دانشجو را به فراگیری علوم مرتبط با رشته خود و نیز ارتقا سطح فکر و فرهنگ دانشجو را پاسخ گوید.

3- آیا در تاریخچه دانشگاهمون دخترانی بودند که به اندازه شما فعالیت داشته باشن؟ یا اینکه شما جزو اولین نفرات بودید و راه رو برای بقیه هموار کردید؟
 بله البته، می توانم بگویم دخترانی بوده‏اند که حتی از من هم فعال‏تر بوده‏اند و من خود بسیاری از اصول کاری را از ایشان فرا‏گرفته ام؛ البته این را هم بگویم که فعالیت داشتن با بازه زمانی حضور در دانشگاه ارتباط کمی دارد و هنوز هم هستند کسانی که من فکر می کنم از من لایق تر برای پاسخگویی به این مصاحبه‏اند.

4- برخورد مسئولان دانشگاه با دختران دانشجوی انجمن ها چطوراست؟ آیا مشکلی در این زمینه حس کردید؟
بیشتر مشکلات دانشگاه پیام نور ربطی به دختر یا پسر بودن افراد ندارد؛ بلکه جایی مشکل از ساختار و جایی مشکل از عدم هماهنگی است که در هر دو صورت یا غیر از آن در بیشتر موارد فرد چه خانم چه آقا باید پیگیر و  با پشتکار  باشد و البته کفش آهنین خود را به پا کند تا با سختی و مشقت فراوانی که حتی برای انجام یک برنامه کوچک در این دانشگاه وجود دارد گامی در راستای هدف خود و انجمن بردارد.

5- از اکثریت غالب دختران در دانشگاه و اقلیت مظلوم پسران راضی هستید؟ کدام گروه در انجمن های علمی بیشتر حضور دارند؟
خوب همین طور که پیداست تعداد خانم‏ها در همه جای دانشگاه من جمله انجمن‏ها بیشتر است؛ولی من عقیده دارم اگر فرد در جایگاه خودش بهترین باشد چه تعداد زیاد چه کم می‏تواند مفید باشد (این را برای دلگرمی آقایون گفتم) چنان که همین‏طور که پیداست خانم‏های ما در انجمن‏ها تاثیرات بسیار خوبی در بالا بردن سطح کاری و علمی انجمن داشته‏اند و خواهند داشت.

6- کمی در مورد وبلاگ معین حساب توضیح بدید.
راستش وبلاگ معین حساب از اول به این صورت فعال نبود و قرار بود فقط نشریه اینترنتی ما باشد؛ ولی با توجه به نیاز دانشجو و نیز وظیفه ما برای اطلاع رسانی و اینکه از هر وسیله برای رسیدن به اهداف استفاده می‏کنیم، منجر شد تا وبلاگ به این حالت مبدل گردد. اکنون وبلاگ معین حساب هر روز آپدیت می‏شود و مطالب روز حسابداری را در خود دارد و من بسیار خوشحال می‏شوم که با کمک دوستان روزی به بالاترین سطح وبلاگ ها برسد.

7- بچه های انجمن کامپیوتر رو چطور می بینید؟ آیا فکر می کنید انجمن حسابداری و کامپیوتر بتونن در آینده همکاری های سازنده ای داشته باشن؟
رابطه من با بچه‏های کامپیوتر یک رابطه خیلی خوب و صمیمانه است. همین که این بچه ها اینجانب را قابل دونستن تا این مصاحبه را با بنده انجام بدهند خودش موکد این مسئله است و باید بگم که هر گروه خوبی مثل یک آهن ربا افراد فعال را جذب می‏کند. انجمن کامپیوتر نیز برای من اینچنین بود که من خود داوطلب همکاری با ایشان شدم. و احساس می کنم به حول قوت الهی می‏توانیم تبادلات بسیار خوبی با هم داشته‏باشیم.

8- خانم گائینی، دوست دارید روزی یکی از نویسنده های وبلاگ انجمن کامپیوتر باشید؟
روز اولی که من همکاری‏ام را با انجمن کامپیوتر شروع کردم با این مسئله بود که من مطالبی برای وبلاگ داشتم که اتفاقا پست هم شد ؛می خواهم بگویم من تجربه این قضیه را دارم و خوشحال می‏شوم که جز این گروه خوب باشم.

9- و توصیه شما به دختران پیام‏نوری؟
من کمتر از آن هستم که توصیه ای برای کسی داشته‏باشم؛ ولی به عنوان پشنهاد عرض می‏کنم که شما فردا آینده سازان این ممکلت هستید و می‏خواهید در محیط اجتماعی فعالیت داشته‏باشید، پس از هر وسیله برای رشد خود و دیگران بهره گیرید تا آماده حضور در عرصه‏های گوناگون باشید.

سوالات زیاد هست و فضای یک پست وبلاگی کم!
ممنونم از فرصتی که برای پاسخ دادن به سوالات صرف کردید.
صمیمانه از آشنایی با شما خوشحالم و امیدوارم در هر دانشگاه و شهری که هستید کماکان موفق و پرتلاش باشید.

 





لیست کل یادداشت های وبلاگ

OpenCube Drop Down Menu (www.opencube.com)